איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים: "המנמ"ר צריך ללמוד את התהליכים הארגוניים"

"כך כבר קורה בעיריית ירושלים", אמר קורנפלד בכנס KickOff 2013 של אנשים ומחשבים, שמציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית ● לדבריו, "מיצבנו את גוף ה-IT כזרוע ביצוע מרכזית, המשמשת מטה למיחשוב, והמנוהלת עם מטה רזה בן 14 עובדים בלבד" ● "המטה אחראי לסטנדרטיזציה, תקציב, אבטחת מידע ואיכות", ציין

"המנמ"ר צריך ללמוד את התהליכים הארגוניים, וכך קורה אצלנו. הקמנו מטה ולא יחידת IT שמבצעת רכש של טכנולוגיות ומוצרים. אנחנו עסוקים בתכלול של התהליכים הארגוניים ובניהול של השטח", כך אמר איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים.

קורנפלד דיבר בפאנל שהתקיים במסגרת כנס KickOff 2013, שמציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך שלשום (ג') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים

לדברי קורנפלד, "יש 30 'עיריות' בתוך עיריית ירושלים ולכן, מה שנדרש הוא שיתוף של מערכות המידע והתאמת הטכנולוגיות למשמשים. כל דבר צריך לעבור דרכנו".

יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר. צילום: קובי קנטור"מיצבנו את גוף ה-IT כזרוע ביצוע מרכזית, המשמשת מטה למיחשוב, והמנוהלת עם מטה רזה בן 14 עובדים בלבד", סיים. "המטה אחראי לסטנדרטיזציה, תקציב, אבטחת מידע ואיכות. הובלנו לחיסכון כספי ניכר ביישום מודל מיקור-חוץ מלא".

"המנמ"ר נתפס דרך ניהול הדטה סנטר"
יגאל שניידר
, מנכ"ל אלכסנדר שניידר, אמר בפאנל ש-"המנמ"ר נתפס בארגון דרך ניהול הדטה סנטר. לא יכול להתקיים מצב בו יהיה פער בלתי נסבל בין התואר של המנמ"ר, 'סגן נשיא לחדשנות טכנולוגית', לעובדה שהדטה סנטר בארגון בו הוא מועסק נראה כאילו הוא שייך לשנות ה-90'. אסור למנמ"ר להיות ממוצב כמי שאחראי על תיקון המדפסות".

"כניסה לדטה סנטר משולה לכניסה לחדר מכונות של אוניה", אמר. "ממצב הסדר והניקיון בחדר המכונות ניתן להסיק על רמת הניהול והפיקוד של קפטן הספינה. הדטה סנטר הוא חלון הראווה של ה-IT הארגוני. המבואה של הבניין לא יכולה להיות מלוכלכת אם אני בוועד הבית".

"על המנמ"ר לייצר מהפך במעמדו"
לדברי אלי פרנק, מנכ"ל פרנק IT ולשעבר מנמ"ר בזק, "על המנמ"ר להתעורר, לייצר מהפך במעמדו. עליו למצב את עצמו בתוך התהליכים הארגוניים".

אלי פרנק, מנכ"ל פרנק IT ולשעבר מנמ"ר בזק. צילום: קובי קנטורהוא דיבר על המינויים שנעשו באחרונה של המנמ"רים החדשים בבנק לאומי ובבנק הפועלים ואמר ש-"הם בבחינת שידור מסר של השוק לעברנו: אני רוצה מנמ"ר מסוג חדש, מנמ"ר עסקי".

"עצתי היא שהמנמ"ר יתחיל לומר לעצמו: 'אני איש עסקים, אני חלק מהמנהיגות העסקית של הארגון'", אמר פרנק. "אם הוא יפנים זאת, הוא יוכל לפעול טוב יותר בחלל הארגוני. על המנמ"ר לחשוב עסקית. או אז, הוא יוכל להשתלב בפעילות העסקית של החברה. המנמ"רים צריכים להביע את דעתם גם בנושאים שאינם מיחשוב".

אירועים קרובים