השופט הקדים את הדיון בתביעה של מנהל קרן הגידור Greenlight Capital נגד אפל

בית המשפט נעתר לבקשה של אפל להקדים את הדיון כך שיתקיים לפני האסיפה הכללית של בעלי המניות של החברה ● מנהל הקרן, דיוויד איינהורן, תבע את אפל בדרישה לאסור על החברה למנוע הצבעה נפרדת על הנפקה של מניות בכורה במסגרת האסיפה הכללית הקרובה ● איינהורן דורש שהחברה תחלוק עם המשקיעים נתח גדול יותר מהמזומנים שבקופתה, בהיקף כולל של 137 מיליארד דולרים, באמצעות הנפקה של מניות בכורה שמקנות דיבידנדים

השופט המחוזי ריצ'רד סליבן מבית המשפט של המחוז הדרומי של ניו-יורק נעתר אתמול (ב') לבקשתה של אפל (Apple) והקדים את הדיון בתביעה של דיוויד איינהורן, המנהל הצעיר של קרן הגידור Greenlight Capital. איינהורן, שנחשב לכוכב עולה בעולם ההשקעות, מבקש לאלץ את החברה לחלוק עם המשקיעים בעתודות המזומנים הענקיות שלה.

אפל, שיזמה את הבקשה, הגיעה להסכמה עם הפרקליט של איינהורן על הקדמתו, במטרה לערוך אותו לפני האסיפה הכללית של בעלי המניות, שנקבעה ל-27 בפברואר.

איינהורן, חובב ידוע של מוצרי אפל, שעשה את כספו ממכירה בחסר (Short-seller), הדהים את וול-סטריט בשבוע שעבר כשהגיש תביעה נגד אפל בדרישה לאסור על החברה למנוע הצבעה נפרדת על הנפקה של מניות בכורה במסגרת האסיפה הכללית הקרובה. איינהורן דורש שהחברה תחלוק עם המשקיעים נתח גדול יותר מהמזומנים שבקופתה, בהיקף כולל של 137 מיליארד דולרים, באמצעות הנפקה של מניות בכורה שמקנות דיבידנדים.

לטענתו, אפל עוברת על הכללים של הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) בכך שהיא "כורכת" מספר נושאים שאינם קשורים זה לזה ומעמידה אותם להצבעה משותפת של בעלי המניות. באפל טוענים, כי שלילת היכולת של מועצת המנהלים להנפיק מניות בכורה על פי שיקול דעתה הבלעדי מחמירה יתר על המידה את הפיקוח ותחייב אותה לקבל אישור מבעלי המניות על כל הנפקה עתידית.

השופט הורה לאפל להגיש את תשובתה לתביעה עד סוף יום ד' ול-Greenlight להגיש את תגובתה לתשובה של אפל ביום ה'. על שני הצדדים להתייצב לטיעונים בעל פה ב-19 בפברואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים