תכנית אירופית למניעת פשעי סייבר תשפיע גם על חברות ישראליות

התכנית האירופית החדשה מרחיבה את מעגל החברות אשר יידרשו לדווח על מקרי סייבר למנועי חיפוש, ספקיות אנרגיה, בנקים וחברות אחרות – בהן פייסבוק, גוגל וטוויטר ● נילי קרוז, סגנית נשיא האיחוד האירופי: "התוכנית שלנו צריכה להתקבל ברצינות הנדרשת על ידי כל השותפים העולמיים – צריכים לעשות סדר"

תוכנית האיחוד האירופי למלחמה בפשעי סייבר, שפורסמה בסוף השבוע האחרון, צפויה להשפיע על חברות טכנולוגיה בגוש האירופי, כולל בישראל. ההצעות בתוכניות, אשר נוסחו על ידי הוועדה האירופית (European Commission), הגוף המבצע של האיחוד האירופי, הגיעו לאחר תקופה של כעשור, במהלכה התמודדו חברות עם מתקפות סייבר ההולכות וגדלות באופן עצמאי.

על פי התכנית האירופית החדשה, מעגל החברות אשר יידרשו לדווח על מקרי סייבר יורחב למנועי חיפוש, ספקיות אנרגיה, בנקים וחברות אחרות. לפי מקורות באיחוד האירופי, הכוונה להוסיף כ-40 אלף חברות למעגל הדיווחים. חברות אלה יכללו את החברות המוכרות גוגל (Google), פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter), אך גם חברות מתחומי התחבורה, הבריאות וספקיות מיחשוב הענן.

נילי קרוז, סגנית נשיא האיחוד האירופי ונציבת האיחוד לחיים דיגיטליים וטכנולוגיות חדשות, אמרה כי "חדירה חיצונית למידע עלולה להוביל להפסדים כספיים ניכרים ואף לפשיטת רגל". קרוז, לשעבר נציבת ההגבלים העסקיים באיחוד, הוסיפה כי "התוכנית שלנו צריכה להתקבל ברצינות הנדרשת על ידי כל השותפים העולמיים – צריכים לעשות סדר".

לדברי אייל דאלי, מנהל מכירות אזורי של קבוצת מוצרי אבטחת מידע לארגונים ב-HP, "בעיית איומי הסייבר וחדירות למאגרי מידע מוכרת היטב בישראל. התוכנית האירופית הינה צעד בהסדרת התחום. היא תוביל למצב בו חברות וגופים ישראליים, אשר עובדים מול אירופה, יחויבו בדיווחים על כל פעילות סייבר חשודה, כחלק מהמתווה האירופי. הדבר יוביל בדרישה להצטיידות בכלי ניהול איומי סייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים