פלאפון: מקור התקלה ברשת היה כרטיס תקול ב-STP ובאג באחד מרכיבי המתג

כתוצאה מכך, נשלחו הודעות שגויות למתגים, מה שגרם לתקלת הדיבור וה-SMS ברשת ● בפלאפון מדגישים, כי מדובר בתקלה נדירה שלא ארעה קודם לכן אצל מפעילים אחרים ● החברה מסרה, כי ביום א' השבוע הגיעה מאריקסון גרסת תוכנה מתוקנת, ולאחר שנבדקה במעבדת פלאפון, הותקנה הגרסה בשני המתגים ברשת

פלאפון הודיעה הערב (ג'), כי איתרה את מקור התקלה ברשת שלה, שהובילה לניתוקם של מנויי החברה למשך יותר משלוש שעות בתחילת השבוע שעבר. כך, מסרה החברה, כי חקירת המקרה העלתה שמדובר היה בשילוב של תקלה באחד מרכיבי האיתותים (STP) ברשת, בו התקלקל כרטיס, יחד עם באג תוכנה באחד מרכיבי המתג. כתוצאה מכך, נשלחו הודעות שגויות למתגים, מה שגרם לתקלת הדיבור וה-SMS ברשת.

בפלאפון מדגישים, כי התקלה תוקנה בתוך 3.5 שעות, במאמצים משותפים של עובדי חטיבת ההנדסה וחברת אריקסון (Ericsson). זאת, נמסר, למרות שמדובר בתקלה נדירה שלא ארעה קודם לכן אצל מפעילים אחרים. ביום א' השבוע הגיעה מאריקסון גרסת תוכנה מתוקנת, ולאחר שנבדקה במעבדת פלאפון, הותקנה הגרסה בשני המתגים ברשת.

תקלת הענק החלה בשעות הערב של יום א' שעבר, ה-3 בפברואר. לקוחות החברה, כמו גם חלק מאלה של הוט מובייל (Hot Mobile) והרשת הסלולרית של רמי לוי, ש-"רוכבות" על הרשת של פלאפון, לא יכולים היו להשתמש בשירותי הסלולר במשך ארבע שעות.

החל מהשעה 19:00 ועד 23:00 לערך, שותקה הרשת הסלולרית הוותיקה של פלאפון ומיליוני לקוחות החברה לא הצליחו להוציא ולקבל שיחות והודעות SMS. כמה מהם התלוננו בפני אנשים ומחשבים, כי קיבלו את אותם מסרונים עשרות פעמים. התקלה בפלאפון גרמה גם לגידול בהיקף השיחות בחברות הסלולר המתחרות סלקום ופרטנר ולעומסים על רשתותיהן. למזלם של פלאפון ולקוחותיה, השעות בהן התרחשה התקלה הן לא שעות עומס קריטיות, מה שהקל על החברה לטפל בתקלה ולהעלות בחזרה את הרשת מהר יותר.

למחרת היום כינס מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, תדרוך עיתונאים והבטיח לפצות את לקוחות החברה. כך, פירט שרון, תעניק החברה הטבה לכל לקוחות הרשת לבחירתם. ההטבה תכלול בחירה בין 60 דקות שיחה, או 500 מגה לגלישה או 60 דקות לשיחות מהארץ לחו"ל, ליעדים באירופה ובארה"ב. בנוסף, ציין שרון, כי חלק מהודעות ה-SMS שנשלחו בעת התקלה הגיעו מספר פעמים עם סיום התקלה. לדבריו, החברה תזכה את כל ה-SMS-ים הכפולים שהגיעו לאחר התקלה, ללא צורך פניית לקוחות בנושא.

אירוע דומה התרחש בדצמבר 2010, אז גרמה תקלה בליבת התשתית של רשת סלקום לניתוק של מיליוני לקוחותיה למשך חצי יום. גם אז, אלה לא יכולים היו להוציא ולקבל שיחות ומסרונים. יצוין, כי מקור התקלה דאז לא הוברר עד היום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים