נדב ארבל, סייברהאט: "נחוץ תפקיד חדש – קב"ט סייבר"

"מיקומו ואיושו של קב"ט הסייבר ייקבעו בכל ארגון, תוך שיתוף פעולה עם קצין הביטחון ומנהל אבטחת המידע הארגוני", הציע ארבל, מנכ"ל החברה, שהוקמה לפני שבועות אחדים ● לדבריו, "המאפיינים העיקריים של פעילותו יהיו יוזמה ופרו-אקטיביות" ● הוא הציע לקב"ט הסייבר "לחפש ברשת מי 'מדבר' על הארגון, מה אומרים עליו, האם מפורסמים ברשת פריטי מידע ונתונים מסווגים ארגונית, האם עובדי הארגון עושים מעשים אסורים ברשתות החברתיות וכמובן - האם המתחרים בענף מותקפים אף הם"

"לארגונים נדרשת הכשרה והיכרות עם העולם החדש של הסייבר, עם מודעות שלא קיימת אצלם כיום. נדרש תפקיד חדש בארגונים – קב"ט סייבר, שיהיה יוזם ופרו-אקטיבי", כך אמר נדב ארבל, מנכ"ל סייברהאט, בראיון לאנשים ומחשבים.

"חברות מתחילות להבין שקנו או יקנו מידע שקשור בתחום", אמר ארבל. "יש חברות שמפתחות מוצרים שמספקים התראות, אולם בשורה התחתונה – איש לא יודע מה לעשות עם המידע הזה. על ארגונים להעתיק את מה שגופי הביטחון בעולם כבר עושים מזה שנתיים-שלוש: להקים מערך הגנה בסייבר. מערך ההגנה כולל, קודם כל, בראש ובראשונה כוח אדם המוכשר, מוסמך ומיועד לתחום זה ולא נוסף על תפקיד אבטחת מידע". הוא ציין ש-"קב"ט הסייבר נדרש להיות בעל הכשרה והיכרות עם העולם הזה, ועם מודעות לתחום".

"מיקומו ואיושו של קב"ט הסייבר ייקבעו בכל ארגון, בהתאם למבנה הייחודי לו, תוך שיתוף פעולה עם קצין הביטחון ומנהל אבטחת המידע הארגוני. המאפיינים העיקריים של פעילותו יהיו יוזמה ופרו-אקטיביות. עליו לצאת החוצה, מחוץ למערך ה-IT הארגוני החמים והנעים, לגלוש במרחבי הרשת ולחפש מי 'מדבר' בה על הארגון שבו הוא עובד, מה אומרים עליו, האם מפורסמים ברשת פריטי מידע ונתונים מסווגים ארגונית, האם עובדי הארגון עושים מעשים אסורים ברשתות החברתיות, גם אם לא בהכרח בזדון אלא לעתים בשוגג, וכמובן – האם המתחרים של הארגון בענף מותקפים אף הם", ציין ארבל.

הוא העריך ש-"השנה עוד יהיו בארגונים רק נאמני סייבר, ורק במחצית העשור הנושא הזה יקרום עור וגידים. כיום, יש רגולציות שכופות על ארגונים לקבוע תפקיד של נאמן סייבר ולתת מענה לסוגיית מתקפות סייבר, למשל המפקח על הבנקים, שהנחה ארגונים פיננסיים לעשות זאת".

נדב ארבל הוא בעל רקע מתחום הסיגינט והסייבר בעולם הביטחוני. סייברהאט קמה לפני שבועות אחדים ועוסקת בייעוץ שירותים ומוצרים בתחום הסייבר. החברה היא מיזם משותף של שלוש חברות: SECOZ בראשות אופיר זילביגר, סייבריה בראשות גיא מזרחי ו-ואריוטק, המתמחה בפרויקטים בעולם הביטחוני בארץ. מספר העובדים של סייברהאט עומד על 40 וארבל העריך שהיא תכפיל את היקף כוח האדם שלה עד סוף השנה. "אנחנו נמצאים במסע גיוסים נרחב בשל הגדלת היקפי הפעילות שלנו", אמר.

"החברה נחלה הצלחות במהלך השבועות הספורים להקמתה", ציין ארבל. "כך, זכינו בחוזה בן מאות אלפי שקלים בחברת טלקום ענקית רוסית, אחת מחמש ספקיות הטלקום הגדולות בעולם. אנחנו מספקים לה שירותי בינה ומודיעין בתחום הסייבר. זו הבקעה של השוק הבינלאומי. אף על פי שרוסיה היא מעצמה עולמית בזכות הסייבר, יש פה אמירה – לא רק כלפינו, כחברה ישראלית, אלא עבור כלל השוק הישראלי להגנת הסייבר. אני בטוח שהחוזה שערכנו יסייע לקידום כלל השוק המקומי".

"ארגונים לא צריכים להיכנס לפאניקה או לחשוב על תרחישים אפוקליפטיים כתוצאה ממתקפות סייבר", סיכם ארבל, "אלא יש להסביר ולהדגיש שארגונים חייבים לעבור לגישה האקטיבית ולהציף את הסכנות הטמונות בסייבר".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. האזרח המודאג

    ישראלים יקרים! למה תוסיפו ריב ומדון והרי זה מוביל לעבודה זרה, חילול השם, זמן לבטלה ושנאת חינם לא עלינו... אל תלינו איש על רעהו. התפקדו עוד היום למפלגת הסייבר (סיביר בשיכול אותיות - שזה סיכול ממוקד עם שגיאות כתיב של עולה חדש מגויס קגב). ובנימת לצון זו לרגל חג הפורים. ברכות לנדב. הצלח וראה ברכה לך ולישראלי שעימך. מכולנו השושואיסטים והוואנאביז.

  2. ישראל ישראלי

    ממתי היא עברה מפאסיבית לאקטיבית...לאחר רצח רבין.. מאוחר מדי חמוד.

  3. ישראל

    מילים כדורבנות, הגיע הזמן שגם התעשיה תאמץ את המודל הנהוג במשרדי ממשלה ותפנים שאת האבלוציה שעברה האבטחה הפיזית (מפאסיביות לאקטיביות, מאבטחה פנימה ליזימה כלפי חוץ, הוספת מעגלי אבטחה חיצוניים המגינים על ליבת ה"בצל"...) ותממש אותה גם באבטחת הטכנולוגיות. שהחיינו והגיענו לזמן הזה...

אירועים קרובים