תעודת הבגרות של לינקדאין

יונתן קורפל חוגג עם הרשת החברתית המקצועית

שחקו אותה בלינקדאין.

מערכת יחסי הציבור של הרשת החברתית-מקצועית לינקדאין (Linkedin) הודיעה בקול תרועה רמה על חציית רף 200 מיליון החברים הרשומים. בתוך פחות משנתיים הוכפל מספר החברים ברשת וזהו הישג שאין להקל בו ראש. קצב הגידול הולך ומואץ, ומאז נובמבר 2012 נוספו ללינקדאין יותר מ-13 מיליון חברים חדשים. לדברי החברה, מדי שנייה נוספים לרשימותיה שני חברים חדשים, או, אם תרצו, מעל 170 אלף ביממה! זוהי בהחלט סיבה למסיבה. כבר אפשר להנפיק לאתר המפורסם תעודת בגרות.

מרשימה מאוד גם פרישתה של הרשת. המשתמשים הרשומים שלה באים ממעל 200 מדינות שונות. ארצות הברית מובילה עם כ-74 מיליון חברים. מדינות בולטות אחרות, לפי סדר יורד (בסוגריים – מספר חברים במיליונים): הודו (18), ברזיל (11), בריטניה (11), אוסטרליה (3). מספר החברים בלינקדאין בארץ מוערך בכ-750 אלף. בראש המדינות הצומחות ביותר ברשת: טורקיה ואחריה, לפי הסדר, קולומביה ואינדונזיה. הצומחות ביותר ביישום הסלולרי (בסדר יורד): סין, ברזיל, פורטוגל, הודו ואיטליה.

הואיל ומדובר ברשת מקצועית, מסקרנת מאוד ההשתייכות הענפית של החברים בה. הנתונים מעידים על כך שהענף שלנו, בכללותו, שולט כאן, לפחות מספרית. בראש מובילים מקצועני טכנולוגיית המידע והשירותים הסובבים, עם ארבעה מיליון חברים. אחריהם אנשי השירותים הפיננסיים עם כמחצית מכך ואנשי ההשכלה הגבוהה, עם קרוב לשני מיליון. אולם מיד אחריהם אנשי התוכנה עם 1.65 מיליון ואנשי התקשורת עם 1.59 מיליון חברים, והרי אלה גם אלה שייכים לקבוצת העל של ה-IT.

כל המתואר עד כה מהווה תשתית להצלחה הכלכלית המרשימה של האתר, שנוסד ב-2001 והונפק לפני קצת יותר משנה וחצי. מכל החברות שהונפקו במקביל, לינקדאין הניבה את התשואה המרשימה ביותר למשקיעיה. ברבעונים האחרונים זינקו הכנסותיה מדי שלושה חודשים בעשרות אחוזים, בדרך כלל מעל תחזיות האנליסטים, מה שהקפיץ גם באחרונה את שערי מניותיה.

עם רקע שכזה, אין זה מפתיע כלל ועיקר שמיטב אנשי הצמרת שמחים להשתלב כחברים גאים ברשת. בסך הכול בוצעו בלינקדאין 5.7 מיליארד חיפושים בשנת 2012. הפופולרי ביותר בתקופה זו היה ריצ'ארד ברנסון, איש העסקים הבריטי הכל כך מצליח והלא שיגרתי. במקום השני ניצב מנהיג העולם מספר 1, ברק אובמה, שהוא בעיניי אות ומופת לאדם שמבין כיצד מנצלים את הרשת לקידום האינטרסים בכל הטווחים.

לינקדאין רחוקה מהמימדים של פייסבוק (Facebook), היא מגיעה אך לכדי חמישית ממנה במספר החברים. אולם יש לה מאפיינים שיעזרו לה בעתיד להתחזק יחסית לרשתות האחרות בהכנסותיה. אחת החוזקות של הרשת נובעת מהמוטיב המרכזי שלה: קשרים ומעגלים מקצועיים. אני משוכנע שלו הותרה לנו שקיפות נתונים של כל הרשתות, היה מתברר שכאן מתרכז הציבור שהינו בממוצע בעל ההשכלה היותר גבוהה, בעל ההכנסה הרבה יותר, עם הבנה משמעותית יותר במערכות מידע וכדומה. אין צורך להסביר מדוע ציבור חברים שכזה הינו מקור פוטנציאלי טוב יותר לרווחים. אם אך תדע החברה לספק לחבריה תכנים וכלים נאותים, היא תניב הצלחה לבעליה לפחות בטווח הנראה לעין.

תגובות

(8)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מ. דן

    קיבלתי ההמלצה ואני מנסה מקוה שיוכיח עצמו

  2. מודי

    זה נכון שהרשת היא רשת חברתית אבל בכדי לגדול במספר החברים , עליך לשלם סכום כסף ולהבדיל מפייסבוק שזוהי רשת חברתית חינמית

  3. נ. ראה

    כחבר (לא ממש פעיל) בלינקדאין הייתי שמח על הפנייה לנתונים על התועלת שמניבה הרשת לחבריה (אם נקשרו עסקאות, האם הוצעו משרות או שותפויות וכו').

  4. הבטוחה בעצמה

    אין על פייסבוק. רשת הסבבים והסבבות.

  5. סטודנט

    אפשר להתחבר איתך ברשת לינדקיין?

אירועים קרובים