הנשיא אובמה פרסם צו נשיאותי לאבטחה מקוונת של תשתיות קריטיות

"איננו יכולים להרשות לעצמנו מצב שבו בעוד מספר שנים נביט לאחור ונשאל את עצמנו מדוע לא עשינו דבר נוכח האיומים הממשיים על האבטחה והכלכלה שלנו", אמר אובמה ● לדבריו, "משום כך חתמתי על צו נשיאותי לתגבור ההגנה המקוונת, הגברת שיתוף המידע וגיבוש סטנדרטים להגנה על הביטחון הלאומי, המשרות והפרטיות שלנו" ● הבית הלבן החליט לפעול בנושא זה בדרך של צו נשיאותי משום שהקונגרס לא קידם חוקים רלוונטיים

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, חתם על צו נשיאותי "לשיפור האבטחה המקוונת של תשתיות קריטיות".

בנאום לאומה שנשא שלשום (ג') אמר הנשיא האמריקני, כי "איננו יכולים להרשות לעצמנו מצב שבו בעוד מספר שנים נביט לאחור ונשאל את עצמנו מדוע לא עשינו דבר נוכח האיומים הממשיים על האבטחה והכלכלה שלנו. משום כך חתמתי היום על צו נשיאותי לתגבור ההגנה המקוונת, הגברת שיתוף המידע וגיבוש סטנדרטים להגנה על הביטחון הלאומי, המשרות והפרטיות שלנו".

בבית הלבן הביעו מספר פעמים תסכול מכך שבקונגרס לא סייעו לקדם נושא זה. הצעות חוק דוגמת CISPA נדחו בהצבעה או עוכבו בוועדות. משום כך החליטו בממשל לפעול בדרך של צו נשיאותי, אלא שהתחולה של צו כזה נמוכה מזו של חוק שהתקבל.

בצו נקראים התובע הכללי, השר לביטחון פנים והמנהל של סוכנות הביון להקים בתוך 120 ימים מערכת שתאפשר לשתף מידע מודיעיני לא מסווג על איומים מקוונים עם חברות שמפעילות תשתיות קריטיות.

בתוך 150 ימים נוספים נקראים השלושה להגיש המלצות לגבי דרכים לשיפור שיתוף הפעולה בין המגזר הממשלתי למגזר הפרטי, כלומר – בין הממשל לבין 80% מהחברות שמפעילות תשתיות לאומיות קריטיות, ובכלל זה גיוס של אנשי מחשבים לממשל לצורך תיקון של בעיות אבטחה.

על פי הצו, בתוך שמונה חודשים יש "לפתח יכולות של מודעות למצב עבור תשתיות קריטיות" ולשלב אותן בתוכנית להגנה על התשתיות הלאומיות שהיא, למעשה, המדריך של הממשל להבטחת אספקה של חשמל, מים ותשתיות נוספות במקרה של מתקפה.

עם זאת, תחלוף ככל הנראה שנה לפחות עד שהצו יניב תוצאות ראשונות. גורמים שונים בממשל אמורים לגבש דרכים לשמירה על הפרטיות במסגרת הפעילויות לפי הצו, וגורמים נוספים ימסרו סקירה שנתית על התקדמות הפעילות.

"הצו הנשיאותי משקף מציאות שבה אין די בגישה הנוכחית לאבטחה מקוונת", אמר ביל קונור, מנכ"ל חברת האבטחה Entrust. "יש לברך על קידום של נושאים כמו שיתוף פעולה בין המגזר הממשלתי למגזר הפרטי. אולם, כדי להבטיח הגנה איתנה על התשתיות הלאומיות יש לקדם את החקיקה בתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים