אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל: "מפעילי הסלולר מבינים שהרשת הופכת לליבת העסקים שלהם"

"אם פעם המדד היה איכות השיחה ועד כמה היא דומה לזו שמקבלים בנייח, הרי שכיום נמדדת החוויה בשירותי הערך המוסף שהלקוח מקבל", אמר ברמן ברב-שיח שערכה מערכת TheNewCOM ● לדבריו, הפיכת הרשת לליבת העסקים של המפעילים, מחייבת המשך חיפוש אחר מודלים עסקיים חדשים ● אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט: "אין ספק ששוק התקשורת התכווץ, אולם נפח העסקים גדל"

"מפעילי הסלולר מבינים שהרשת הופכת לליבת העסקים שלהם ומהווה גורם חשוב בתחרות בשוק", אמר אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון (Ericsson) ישראל. לדבריו, "הרשת מסייעת למפעילים לשפר את חוויית השירות ללקוח, שהלכה והשתנתה עם השנים. אם פעם המדד היה איכות השיחה ועד כמה היא דומה לזו שמקבלים בנייח, הרי שכיום נמדדת החוויה בשירותי הערך המוסף שהלקוח מקבל. בנוסף, הציפיות של הלקוחות הפכו למחמירות ביותר – הוא לא מוכן להתפשר".

ברמן אמר את הדברים ברב-שיח שערכה מערכת האתר TheNewCOM מקבוצת אנשים ומחשבים בנושא מדיניות ומגמות בתחום התקשורת והטלקום בישראל 2013. ברב-השיח, שנערך במשרדי אנשים ומחשבים בגבעתיים, השתתפו מנהלי תקשורת בכירים ומומחים בתחום הטלקום.

לגבי הכיוונים לעתיד, העריך ברמן, כי השנים הבאות יאופיינו בגידול במספר הטלפונים החכמים. "ככול שהרשתות הולכות ומתרחבות, כך יותר שירותים נגישים למשתמשים. הציבור מתרגל, למשל, להוריד יישומים – וזה משפיע על מהלך החיים של כולנו".

"מרכיב חזק נוסף הוא הווידיאו", הסביר מנכ"ל אריקסון ישראל. "הווידיאו ברשתות הניידות מצוי כיום בצמיחה גדולה. אין לי ספק שהוא יהפוך לסטנדרט בקרב המשתמשים. מעבר לצפייה בסרטונים, אני מעריך שגם חלק מהשיחות ייעשה באמצעות וידיאו – בין היתר על בסיס טכנולוגיית LTE. אנו רואים את זה גם באסיה וגם באירופה".

אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנטבהתייחסו לנושא ה-Wi-Fi, אמר ברמן, כי הוא הופך להיות חלק מאמצעי המפעיל לתת שירות. "אם בעבר המפעילים ראו ב-Wi-Fi כאויב הסלולר, כיום הם מבינים שהוא אמצעי משלים, המהווה חלק מרשת הגישה שנועדה לשפר את השירות שלהם".

ברמן סיכם באומרו, כי הפיכת הרשת לליבת העסקים של המפעילים מחייבת המשך חיפוש אחר מודלים עסקיים חדשים, שיאפשרו למפעילים לגבות פרמיה על שירותים רבים שגורמי צד שלישי מפעילים על הרשת שלהם מבלי ששקל אחד עובר אליהם. "אני משוכנע שבסופו של דבר יימצא המודל הזה – אני לא רואה דרך אחרת", קבע.

אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט ובכיר לשעבר בפלאפון, אמר ברב-השיח כי "אין ספק ששוק התקשורת התכווץ, אולם נפח העסקים גדל. ליד שוק התקשורת נולד שוק חדש של אפליקציות סלולריות, המאפשר לארגון להגדיל את ההכנסות שלו. בכלל, נושא המובייל הוא קריטי ביותר בארגון – ואני לא מדבר רק על הבעיות שיוצרת מגמת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device), אלא גם על נושאים כמו אבטחת מידע".

משתתפים נוספים ברב-שיח היו עדן בר טל – מנכ"ל משרד התקשורת, אודי גורדון – סמנכ"ל הפיתוח העסקי בסרגון (Ceragon), איציק צרפתי – מנהל מגזר הטלקום בחטיבת ה-ICS של יבמ (IBM) ישראל, ליאור משען – מנהל תחום ה-Wi-Fi באלווריון (Alvarion), אלי פרנק – מנכ"ל FrankIT ולשעבר סמנכ"ל טכנולוגיות בבזק ועו"ד יזהר טל – היועץ המשפטי של משרד התקשורת לשעבר ושותף במשרד עורכי הדין טל, עברי-עומר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים