אמיר שבט, גוגל ישראל: "אנחנו מחברים בין סטארט-אפים ובין מפתחים"

"הקמפוס של גוגל בתל אביב הוא ה-מקום לפגוש מפתחים ויזמים", אמר שבט - מנהל תוכנית יחסי המפתחים בגוגל ישראל, בכנס DevconTLV February ● לדבריו, מציעה גוגל בקמפוס גם ספרייה של סמארטפונים שמאפשרים לבצע הרצות בדיקה של יישומים: "אף אחד עוד לא ביקש מכשיר חלונות, אבל נצרף אם יהיה צורך" ● עידו גרין, אדבוקט פיתוח בגוגל: "HTML5 עוזר להכין יישומים שאולי נראים כמו יישומים שנכתבו במיוחד לטלפונים, אבל הם יישומי ווב לכל דבר"

"אנחנו מחברים בין סטארט-אפים ובין מפתחים בישראל. הקמפוס של גוגל (Google) בתל אביב הוא ה-מקום לפגוש מפתחים ויזמים", כך אמר אמיר שבט, מנהל תוכנית יחסי המפתחים בגוגל ישראל. לדבריו, "אנו מקיימים כרגע 12 אירועים בשבוע, כאשר אפשר למצוא אצלנו ממש כל אירוע שאפשר לרצות. יש לנו שני מתחמי אירועים וכל אחד מכם יכול לפתוח אירוע בקמפוס דרך פורטל בשירות עצמי. אנחנו לא עושים חתונות, כמובן, אבל כל כנס בנושאי טכנולוגיה או יזמות יתקבל בברכה".

שבט אמר את הדברים בכנס DevconTLV February, שנערך היום (ה') באוזןבר בתל אביב. בכנס, שנערך בתפוסה מלאה, השתתפו למעלה מ-20 נואמים בשני מסלולים: JVM ו-Agile. בנוסף, אמר שבט, מציעה גוגל בקמפוס גם ספרייה של מכשירים שמאפשרים לבצע הרצות בדיקה של יישומים. "פתחנו מעין 'תיבת נוח' למכשירים – שניים מכל אחד. אף אחד עוד לא ביקש מכשיר חלונות (Windows), אבל נצרף אם יהיה צורך. כולכם מוזמנים לבוא בשעות המתאימות ולבדוק את האתר שלכם בכמה מכשירים בבת אחת, כי הרי הדפדפן, לפחות בטאבלטים, הוא היישום השמיש ביותר".

לדברי שבט, "פרויקט ה-LaunchPad של גוגל פותח במיוחד עבור השוק הישראלי. יש לנו כתריסר חממות בארץ ואנחנו רוצים לעזור לסטארט-אפים להיכנס באופן חלק לתהליך החממה או ההאצה. לכן, אנחנו מציעים לכל סטארט-אפ שעומד להצטרף לתהליך, להגיע אליו כשבועיים לפני ההצטרפות ולסייע לו – באמצעות שיחות עם מנטורים וכלים נוספים שזמינים אצלנו".

עידו גרין, אדבוקט פיתוח בגוגל. צילום: קובי קנטורעידו גרין, אדבוקט פיתוח בגוגל, התייחס ל-HTML5 ולשימוש בשירותי הענן של גוגל. הוא הציג באירוע כלים שונים בהם יכולים להשתמש מי שבוחרים ליצור יישום בעזרת מנוע היישומים המחודש של גוגל, שמציע לדבריו "כמעט את כל מה שצריך לצורך הפיתוח", כולל תמיכה ב-NoSQL ותכונה חדשה בשם Cloud End Point, שנועדה לעזור בבניית היישום כך שיעבוד גם בענן.

"HTML5 עוזר להכין יישומים שאולי נראים כמו יישומים שנכתבו במיוחד לטלפונים, אבל הם יישומי ווב לכל דבר. יש הרבה יישומים מודרניים כאלה, שבזכות היכולות החדשות של HTML5, נכתבו קודם כל לשימוש לא מקוון – למרות שאנחנו בדרך כלל אומרים לפתח קודם למובייל".

גרין הציג כלים שונים שקשורים למנוע, כגון התאמת היישום לסיבוב של המכשיר הנייד ואת האפשרות לבדוק ממשקי תכנות גם מנקודת המבט של הקצה המנהלתי וגם מנקודת המבט של המשתמש. "ה-HTML הוא הרבה יותר דינמי ממה שהיה בעבר, ואנחנו עדיין בודקים מה אנחנו יכולים לעשות עם זה – כמו גם עם ה-CSS הדינמי, שבעזרתו אפשר לבצע דברים ממש מגניבים. לאחרונה, אחרי שגם אופרה (Opera) עברה להשתמש ב-WebKit, אנחנו למעשה תומכים בכל הדפדפנים העיקריים בשוק".

דוברים נוספים באירוע היו ארמין רונכר – מהנדס תוכנה בחברת שירותי משחקי המחשב Fireteam, דמיאן כץ – מייסד שותף ומנמ"ר CouchBase, קרלוס קונדה – מנהל בכיר לארכיטקטורות פתרון בשירותי ה-ווב של אמזון (Amazon), ברוך סאדוגורסקי מ-Jfrog, דניאל הנגוולד מ-GitHub, חגי שחר מ-LivePerson ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים