צעד חריג: אורקל מגיבה לדו"ח של פורסטר ומכנה אותו "ספקולטיבי ושגוי"

הדו"ח, שעוסק במה שמכונה על ידי חברת המחקר כ-"דילמה של אורקל", קובע שרבים מדי מלקוחות החברה עובדים עם היישומים הישנים שלה, ומטילים ספק בכך שענקית ה-IT תמשיך במדיניות העדכון שלה לנצח ● זאת, כאשר מנגד יש את חבילת התווכה והיישומים החדשה יחסית, פיוז'ן ● "מעולם לא הכרחנו לקוחות קיימים לעבור ולהגר מהיישומים הקיימים לחבילת היישומים פיוז'ן", הסבירה אורקל בתצהיר בן שלושה עמודים שפרסמה בתגובה

אורקל (Oracle) פרסמה בסוף השבוע מענה חריף לדו"ח של חברת המחקר פורסטר (Forrester) שפורסם בשבוע שעבר, וכינתה אותו "מסמך ספקולטיבי המבוסס על תפיסות מוטעות והשערות שגויות".

הדו"ח, שפורסם תחת הכותרת "הדילמה של אורקל: יישומים מעודכנים לנצח, מול חבילת יישומי הפיוז'ן (Fusion) של החברה", מצטט תוצאות סקר המעלה, כי רבים מדי מלקוחות אורקל עובדים עם היישומים הישנים שלה – ובהם E-Business Suite, פיפלסופט (PeopleSoft) וסיבל (Siebel) – ומטילים ספק בכך שענקית ה-IT תמשיך במדיניות העדכון שלה לנצח, Unlimited Applications, כמובטח. זאת, כאשר מנגד יש את חבילת התווכה והיישומים החדשה יחסית, פיוז'ן. על פי פורסטר, המצב הזה מביא לדילמה באורקל: או שהיא לא תעמוד בהתחייבותה להמשיך ולעדכן את היישומים המסורתיים שלה לנצח, או שהיא תמשיך לעדכן את היישומים הישנים – ותתייחס לפיוז'ן כאל חבילת היישומים של העתיד.

בתצהיר בן שלושה עמודים, משיבה אורקל, כי הדו"ח של פורסטר נכתב באופן בלתי הולם, תוך התעלמות מאסטרטגית ה-"דו קיום" שלה, לפיה לקוחות Unlimited Applications יכולים לאמץ בהדרגה ובקצב הנוח להם את יישומי הפיוז'ן. עוד הדגישה החברה, כי "מעולם לא הכרחנו לקוחות קיימים לעבור ולהגר מהיישומים הקיימים לחבילת היישומים פיוז'ן".

אורקל הגיבה גם לניתוח של פורסטר, לפיו החברה השקיעה בחדשנות בתוכנה רק בפיוז'ן, ואילו ביישומים המסורתיים מובחן רק שינוי הדרגתי. במציאות, טוענת אורקל, ההיפך הוא הנכון: "שדרוגים כגון Oracle E-Business Suite 12.2 ופיפלסופט 9.2 הם לא רק המינימום הנדרש כדי לעמוד בתקנות החקיקה, אלא מציעים יכולות ותכונות עבור עולמות המיחשוב הנייד והחברתי – יכולות שהתבקשו על ידי לקוחות ויניעו את המוצרים קדימה".

עוד ציינו באורקל, כי המחקר של פורסטר הושלם ביוני 2012, הרבה לפני הכנס השנתי של החברה, Oracle Open World, שבו פירטה את אסטרטגיית היישומים שלה. הסקר, נטען על ידי ענקית ה-IT, "מוטה גם בכך שהוא מתייחס ללקוחות החברה בארה"ב בלבד, ולא בעולם, ובתוכו יותר מרבע מהלקוחות הם מהמגזר התעשייתי, ו-45% מהם לקוחות Hyperion – יישום לניהול ביצועים, שאין לו קשר כלשהו למערכות הERP וה-CRM, אליהן הדו"ח מכוון".

אף שפורסטר אינה הראשונה לציין את הדילמה הזו, יש אנליסטים שסבורים כי ייתכן שהאמת היא ההפך ממה שטוענת חברת המחקר, וכי ייתכן שפיוז'ן היא, לעת עתה, רק אפשרות שדרוג אחת מני רבות, יחד עם יישומים אחרים, לרבות RightNow ו-Taleo. "לוקח זמן ליישומים לצבור תאוצה, ולכן קשה לחזות מה יהיה בעוד שנתיים עם פיוז'ן, שעד כה, יש לה רק 400 לקוחות", ציין אחד מהאנליסטים. "מוקדם לקבוע כי פיוז'ן תחליף את כלל יישומי החברה – פיפלסופט, E-Business Suite ואחרים, שעדיין מצויים בשימוש בקרב עשרות אלפי לקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים