איזה טלפון חכם לרכוש לארגון?

מה עדיף - iPhone, טלפון המבוסס על אנדרואיד או כזה שכולל את חלונות פון 8? בשאלה זו עסקו משתתפי פורום Mobility Israel של אנשים ומחשבים ● דור זכאי, ה-CTO של מוביסק, ו-MRS, מומחה אזורי של מיקרוסופט לתחום המובייל, אמר ש-"ההשוואה שעורכים בין המכשירים השונים לוקה בבעייתיות, כי העבודה של חלונות 8 מול הזיכרון ומול הגרעין היא שונה ולכן, החישוב של כמות צריכת כוח המיחשוב ומהירות העיבוד פחות רלוונטי"

"שתי שחקניות מובילות את עולם הטלפונים החכמים: אפל (Apple) עם iOS וגוגל (Google) עם אנדרואיד (Android). כעת, מיקרוסופט (Microsoft) נכנסת למגרש עם חלונות פון 8 (Windows Phone 8). כניסת חלונות 8 שינתה את כללי המשחק", כך אמר דור זכאי, ה-CTO של מוביסק ו-MRS, מומחה אזורי של מיקרוסופט לתחום המובייל.

זכאי דיבר בפתח מפגש פורום Mobility Israel מקבוצת אנשים ומחשבים, שנערך הבוקר (ב'). מנחה המפגש היה גדי גילאון, יושב ראש מוביסק ויושב ראש ועדת התכנים של הפורום.

לדברי זכאי, "התפיסה של חלונות 8 היא להיות מערכת הפעלה אחת שפועלת בסביבות שונות – טאבלט, מחשב PC וטלפון חכם. לא משנה איזה מכשיר תקנו, חלונות 8 תפעל באותו אופן והחומרה תתנהג באותו דבר, עם אותן הגדרות ואותה נראות".

הוא אמר ש-"ההשוואה שעורכים בין המכשירים השונים לוקה בבעייתיות, כי העבודה של חלונות 8 מול הזיכרון ומול הגרעין היא שונה. לכן, החישוב של כמות צריכת כוח המיחשוב ומהירות העיבוד פחות רלוונטי".

"המערכת מגיעה מוצפנת, כל יישום מוצפן וסגור לכשעצמו, התוכן מוצפן באופן שלא ניתן להתערב בו, המכשיר סגור ויש חתימה של הקוד, שלא מאפשרת לדבר אחר לרוץ ברקע", ציין זכאי. "בהיבט הגלישה, נעשה שימוש באינטרנט אקספלורר 10 (Internet Explorer 10), שכולל את תשתיות האנטי-פישינג של מיקרוסופט, עם תמיכה ב-HTML5".

"הרעיון בטלפון הוא לעשות את המינימום הנדרש עד ההגעה למשרד ולעבודה מול המחשב", סיכם זכאי. "יש כבר 110 אלף יישומים לחלונות פון ובעתיד צפוי שימוש במערכת הניווט של נוקיה (Nokia). ניתן ליצור קבוצות של אנשים בעבודה ולשלוח מייל קבוצתי וכן 'חדר משפחה' בארגון, שבו משתפים את העובדים הרלוונטיים בתכנים ובהתכתבויות".

פרויקטים ניידים בשירות בתי הסוהר
גונדר משנה ראובן מור, ראש מחלקת יישומים במינהל הטכנולוגיות של שירות בתי הסוהר, הציג שלושה פרויקטים ניידים בשירות. אחד מהם הוא מערכת לספירת אסירים בשם "ספירות ותנועות". מור ציין שהאסירים נספרים ארבע פעמים ביממה. "המערכת הביאה לשיפור השו"ב בארגון", אמר. "פיתחנו מערכת בטכנולוגיה מתקדמת על רשת Wi-Fi מאובטחת ומחשבי לוח. היא מאפשרת ליעל את ביצוע המשימות המבצעיות של הארגון, להקל על עבודת השטח ולקבל נתונים מדויקים ביותר לגבי מצבת ותנועות האסירים בכל רגע נתון".

לדבריו, מדובר במערכת ידידותית ל-200 משתמשי השטח, שאינם טכנולוגיים כלל. "המערכת הניבה לנו תועלות מבצעיות: קיצור זמן הספירה, דיוק בנתונים, ייעול התהליכים, שיפור תמונת המצב לגבי האסירים וייעול העבודה, על ידי איחוד תשתיות ומערכות".

מור ציין שהמערכת כבר פועלת באחד משלושת המחוזות של שירות בתי הסוהר ותופעל בשני המחוזות האחרים בהתאם לתקציבי ה-IT של השירות.

המערכת השנייה קרויה "אביר לבן". מדובר במערכת שו"ב לטובת יחידת ליווי האסירים נחשון. מטרתה היא לנהל ולבקר את האסירים, ש-1,500 מהם משונעים מדי יום ברחבי הארץ. לדברי מור, עד להקמת המערכת, הפעילות של יחידת נחשון התנהלה על בסיס תיקים עבי כרס מנייר.

הוא ציין ש-"מערכת 'אביר לבן' הביאה לייעול הפעילות של מערך הליוויים, על ידי סידור עבודה וניהול מקוון של כלל המערך הנייד, איתור והצגת מידע חיוני וממוקד, כולל הנחיות וידיעות בזמן אמת והפסקת השימוש בתיקי הנייר".

מערכת נוספת אותה הציג מור היא "יונת דואר", שמפיצה הודעות מיידיות בארגון. תקשורת הנתונים בה מוצפנת ומאובטחת. ההפצה נעשית באמצעות דואר אלקטרוני, מסרון או הקלטה קולית. כמו כן, היא מאפשרת לנהל רשימות תפוצה אישיות וארגוניות ולהעביר מידע מבצעי בזמן אמת, "כי לא לכולם יש מכשירי זימונית".

לסיכום, אמר מור, כי "שירות בתי הסוהר הלך חזק על ניידות".

"לנסות לראות מאיפה מתחילים לפתח"
אורית אייזיקוביץ'-גורן
, מנהלת פרויקטים ומנתחת מערכות ב-Bestsmartphone, ערכה הבחנה בין שלוש צורות פיתוח: Native, בן כלאיים ופיתוח לטובת אתר המותאם לסלולר, ועמדה על היתרונות והחסרונות בכל דרך.

לדבריה, לפני הפיתוח לעולם הנייד נדרש לשאול כמה שאלות: מי צריך יישומים ניידים? איך מפתחים? איזו סביבת פיתוח נדרשת? איזו תצורה? ואיך מתאימים את חוויית המשתמש? היא השיבה באמרה ש-"יש אינספור מערכות הפעלה ומכשירים. התשובות מורכבות. צריך לנסות לראות מאיפה מתחילים".

חתם את המפגש דורון אמיר, מנכ"ל חברת ייעוץ וגיוס משקיעים לחברות סטארט-אפ ומומחה דוט.נט, שדיבר על המשמעויות הנובעות מכניסתה של מיקרוסופט לעולם הנייד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים