דו"ח: מחצית מההורים מצטרפים לפייסבוק כדי לרגל אחר ילדיהם

43% מן ההורים בודקים את הפרופיל של ילדם מדי יום, תוך שימת לב מיוחדת לעדכוני סטטוס ותמונות - כך מעלה דו"ח חדש, שבדק את הרגלי השימוש של הורים ברשת החברתית הגדולה בעולם ● לפי הנתונים, אחד מכל שלושה בני נוער בעלי חשבון בפייסבוק אומר שהוא מובך בגלל הערות ותגובות של הוריו ו-30% מהם אומרים שהיו מסירים אותם מרשימת החברים אילו יכלו...

מתרחבים. Like. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

האם יהיה זה מפתיע לגלות, שאחד מכל זוג הורים מצטרף לפייסבוק (Facebook) רק כדי לרגל אחר ילדיו? ככל הנראה לא, אולם תמיד נחמד לגלות שיש נתונים שמגבים זאת. דו"ח חדש מעלה, כי לא רק שמחצית מההורים מודים שהצטרפו לרשת החברתית הגדולה בעולם רק כדי לעקוב אחר ילדיהם, אלא ש-43% מן ההורים הללו בודקים את הפרופיל של ילדם מדי יום, תוך שימת לב מיוחדת לעדכוני סטטוס ותמונות.

הנתונים האלה מגיעים באדיבות Education Database Online – גוף מידע שתוכנן כדי לסייע לסטודנטים בהווה ובעתיד ללמוד על הזדמנויות חינוכיות שונות ולימוד תוכניות חינוך מתקדמות. מהדו"ח שפרסם עולה, כי מספר האמהות המצטרפות לפייסבוק הולך וצומח – מ-50% ב-2010 ל-72% ב-2012. בנוסף, מתוך סך ההורים המשתמשים ברשת החברתית, 92% חברים עם ילדיהם. ואולם, נראה שהמספר הזה עומד להשתנות: לפי הערכה, כ-7.5 מיליון ממשתמשי פייסבוק הם ילדים מתחת לגיל 13. כ-65% מהם יוזמים קשר עם הוריהם ברשת החברתית, אבל עד שיגיעו לגיל 20, רק 40% יאשרו חברות עם ההורים.

מדוע רוצים ההורים להצטרף לפייסבוק? מחצית מהם הודו בפה מלא, כי אחת הסיבות שלהם להצטרף לרשת החברתית היא לעקוב אחר ילדיהם. 43% מהם, כאמור, בודקים את פרופיל הפייסבוק של ילדיהם מדי יום. 31% עושים זאת ארבע או חמש פעמים בשבוע. 14% בודקים באופן אקראי, 11% – פעם בחודש, ו-1% לא בודקים אף פעם.

איזה חלק מדף הפייסבוק של הילדים מעניין יותר מכל את ההורים הסקרנים? 41% מתעניינים בעדכוני סטטוס, 39% במה שאנשים אחרים מפרסמים על הקיר של ילדיהם ו-29% בתמונות שהם מתויגים בהן.

להורים כדאי גם להיזהר בהערות ובתגובות בפייסבוק של ילדיהם: לפי המחקר, המושגים הנפוצים ביותר בשימושם של ההורים הם "יפה", "כל כך בוגרת" ו-"בייבי" בחשבונות של בנות, ו-"בהצלחה", "כסף" ו-"משחק" בחשבונות של הבנים. לפי המחקר, אחד מכל שלושה בני נוער בעלי חשבון בפייסבוק אומר שהוא מובך בגלל הערות ותגובות של הוריו. למעשה, 30% מהם אומרים שהיו מסירים אותם מרשימת החברים אילו יכלו…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים