אלי פרנק, FrankIT: "הגבינה זזה כל הזמן בעולם התקשורת – והמפעילים צריכים להתאים את עצמם לשינויים"

"אותו הדבר תקף גם לגבי הרגולציה. הרי גם לרגולטור מזיזים את הגבינה כל הזמן, אבל הרגולציה חייבת לזרום עם זה ולהתאים את עצמה לשינויים", אמר פרנק ברב-שיח שערכה מערכת TheNewCOM ● עדן בר טל, מנכ"ל משרד התקשורת: "הרגולציה שהופעלה בענף הסלולר ב-2012, הוכיחה ליזמים שניתן להתגבר על חסמי הכניסה לשוק" ● עו"ד יזהר טל: "על הרגולטור לעשות מאמץ ליצירת שקיפות ובהירות בטבלת התדרים של ישראל"

"קרה משהו בעולם התקשורת בשנה החולפת. הגבינה זזה כל הזמן, ומפעילי התקשורת צריכים להתאים את עצמם לשינויים כדי לשרוד ולהמשיך להצליח מהבחינה העסקית", כך אמר אלי פרנק, מנכ"ל חברת הייעוץ FrankIT ומנמ"ר בזק לשעבר. לדבריו, "אותו הדבר תקף גם לגבי הרגולציה. הרי גם לרגולטור מזיזים את הגבינה כל הזמן, אולם הרגולציה חייבת לזרום עם זה ולהתאים את עצמה לשינויים".

פרנק אמר את הדברים ברב-שיח שערכה מערכת האתר TheNewCOM מקבוצת אנשים ומחשבים בנושא מדיניות ומגמות בתחום התקשורת והטלקום בישראל 2013. ברב-השיח, שנערך במשרדי אנשים ומחשבים בגבעתיים, השתתפו מנהלי תקשורת בכירים ומומחים בתחום הטלקום.

הוא הדגיש, כי למרות שהרגולטור חייב להשתנות בהתאם למצב השוק, אל לו להתערב בפעילות יתר על המידה. "כפי שאנו מצפים משופט כדורגל שלא 'יגנוב את ההצגה', ישרוק על כל דבר קטן ויפריע לרצף המשחק, כך צריך לצפות מהרגולטור – שיזרום עם השינויים, שיתאים את עצמו להתרחשויות ושייתן לשחקנים, או במקרה הזה ספקי התקשורת, לשחק. תפקידו, בדומה לשופט הכדורגל, הוא לוודא מלמעלה שכולם משחקים לפי הכללים, תוך שהוא מגביל עצמו למינימום ההתערבות ההכרחי".

עדן בר טל, מנכ"ל משרד התקשורתעדן בר טל, מנכ"ל משרד התקשורת, אמר בדיון כי "הרגולציה שהופעלה בענף הסלולר בשנת 2012, במסגרתה נכנסו גם מפעילים חדשים, הוכיחה ליזמים כי ניתן להתגבר על חסמי הכניסה הטכנולוגיים וההוניים שמנעו עד אז תחרות בענף. כעת ברור שליזמים יהיה קל יותר לקבל החלטות מן הסוג הזה בעתיד להמשיך ולהתחרות לטובת כולנו".

"טעות היא לחשוב שהרגולציה היתה מכוונת רק במטרה לפגוע בהגמוניה של חברות הסלולר הוותיקות", הסביר בר טל. "נכון, חלק מהמהלכים נועדו לרפא כל מיני חוליים שאפיינו את השוק בהעדר תחרות אמיתית, אבל לא כולם. השינויים שביצענו צריכים להוות בסיס להמשך הרגולציה בענף התקשורת – וזו המשימה של הממשלה הבאה".

"אין לי ספק שהעתיד לא יהיה דומה לעבר", אמר בר טל לסיכום. "הלקוח, שהתרגל לשוק שבו יש לו כושר מיקוח נמוך, מהווה כעת גורם משמעותי מאוד ויכול לעבור בחופשיות מחברה לחברה, ולקבל הצעות טובות יותר".

עו"ד יזהר טל, שותף במשרד עורכי הדין טל, עברי-עומרעו"ד יזהר טל, שותף במשרד עורכי הדין טל, עברי-עומר, אמר ברב-השיח כי "על הרגולטור לעשות מאמץ רציני ליצירת שקיפות ובהירות בטבלת התדרים של מדינת ישראל, עם כל המגבלות הקיימות".

לגבי הקמת רשות תקשורת בישראל, אמר טל – ששימש כיועץ המשפטי של משרד התקשורת בין 1997 ל-2005, כי רשות שכזו חייבת להיות עצמאית – ולא יחידת סמך. עם זאת, ציין, כי "כפי שאני מכיר את הדברים, אני לא חושב שזה יקרה בקרוב".

משתתפים נוספים ברב-השיח היו אלון ברמן – מנכ"ל אריקסון (Ericsson) ישראל, אודי גורדון – סמנכ"ל הפיתוח העסקי בסרגון (Ceragon), איציק צרפתי – מנהל מגזר הטלקום בחטיבת ה-ICS של יבמ (IBM) ישראל, ליאור משען – מנהל תחום ה-Wi-Fi באלווריון (Alvarion) ואילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט ובכיר לשעבר בפלאפון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים