אנונימוס תקפה את מערכות המחשב של משרד החוץ האמריקני

אנשי קבוצת ההאקרים פרסמו כתובות דואר אלקטרוני בעבודה של יותר מ-170 עובדים במשרד, במסגרת הסיבוב החמישי של מבצע "המפלט האחרון" ● בהודעה שפרסמו הם כתבו, כי "הסיבות למתקפה שלנו פשוטות מאוד: אתם עוצרים אנשים ומצנזרים אותם; לא נסבול זאת" ● ההאקרים איימו ש-"ראשי הנפץ שלנו עדיין מותקנים על הטילים"

מנהלי אבטחת המידע עונים על סוגיות שונות. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

אנשי אנונימוס (Anonymous) הודיעו, כי "לרגל יום הנשיא (President's Day)" הם פרצו למערכות המחשב של משרד החוץ האמריקני. כמו כן, הם תקפו מערכות של בנקים במדינה.

בהודעה שפרסמו שלשום (ב') טענו vvterho, כי "ראשי הנפץ שלנו עדיין מותקנים על הטילים" והוסיפו שבמסגרת "הסיבוב החמישי" של המבצע המכונה "המפלט האחרון" (Operation Last Resort) הם מפרסמים מידע שגנבו ממסד הנתונים של משרד החוץ האמריקני. המידע שפורסם כולל, ככל הנראה, כתובות דואר אלקטרוני בעבודה של יותר מ-170 עובדים במשרד.

אנשי אנונימוס כתבו בהודעה, כי "הסיבות למתקפה שלנו פשוטות מאוד: אתם עוצרים אנשים ומצנזרים אותם. לא נסבול זאת". הם הוסיפו: "אהרון שוורץ, מבצע זה מוקדש לזכרך".

לא ניתן היה לקבל תגובה מדובר משרד החוץ האמריקני.

מבצע "המפלט האחרון" החל בעקבות התאבדותו של אהרון שוורץ, פעיל למען חופש המידע, שעלול היה להישפט ל-35 שנות מאסר בעקבות הורדה של מיליוני מאמרים ממסד הנתונים האקדמי JSTOR מהשרתים של MIT. בעקבות ההתאבדות קראו מומחים משפטיים רבים לרפורמה בחוקים המתייחסים לפריצה למערכות מחשב.

כפי שצוין בהודעה של אנונימוס, פרסום כתובות הדואר האלקטרוני של עובדי משרד החוץ האמריקני אכן היה הסבב החמישי במתקפות שעורכים אנשי הקבוצה לזכרו של שוורץ. ארבע המתקפות הקודמות כללו פרסום פרטים של 4,000 מנהלים בכירים בבנקים – פרטים שמקורם במסדי נתונים של הבנק המרכזי של ארצות הברית, פריצה לאתר האינטרנט של משרד המשפטים האמריקני, פריצה למערכות של MIT וניסיון לחבל בנאום על מצב האומה שנשא נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בשבוע שעבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים