גרטנר: שוק התוכנות ל-BI העולמי יעלה השנה ב-7% ויעמוד על 14 מיליארד דולרים

השוק ימשיך לצמוח השנה ובשנים הקרובות, אם כי בשיעור חד ספרתי, לעומת עלייה של 16% ב-2011 - חוזה חברת המחקר ● הסיבה לכך צפויה להיות צמיחה מוגבלת בשל מדדים כלכליים, שתביא להאטה במחזורי המכירות ● בנוסף, גרטנר חוזה מגמות חדשות בשוק: DaaS - נתונים ומידע כשירות - וחיבור בין מיחשוב ענן, מיחשוב נייד, מדיה חברתית ומידע

השוק העולמי של תוכנות ל-BI יעלה השנה ב-7% ויעמוד על 13.8 מיליארד דולרים – כך על פי דו"ח חדש של גרטנר (Gartner). עד 2016, חוזה חברת המחקר, השוק צפוי לעלות למעט יותר מ-17 מיליארד. עם זאת, הדו"ח מזהיר שבהשוואה לגידול של 16% ב-2011, השנה ובשנים הבאות הגידול צפוי להיות איטי יותר והצמיחה של השוק תהיה חד ספרתית בלבד. הסיבה לכך צפויה להיות צמיחה מוגבלת בשל מדדים כלכליים, שתביא להאטה במחזורי המכירות.

גרטנר מזהה מגמה בשם "נקסוס (חיבור) הכוחות" של מיחשוב ענן, מיחשוב נייד, מדיה חברתית ומידע וחוזה שבשל מגמה זו, התיאבון של המנמ"רים ל-BI יושלם על ידי רכישות טקטיות ליחידות עסקיות. הרכישות הללו ייעשו לטובת ניתוח מחלקתי, ניתוח של קבוצות עבודה ו-BI אישי.

"בינה עסקית וניתוח צופה פני עתיד (Analytics) הפכו להיות תוכנות היישומים הרביעיות בגודלן בין כלל היישומים. זאת, מאחר שמשתמשי הקצה ממשיכים לתעדף בעדיפות גבוהה פרויקטי BI ופרויקטים ממוקדי מידע, ומביאים לכך שארגונים משקיעים בתחום, כדי לשפר את תהליכי קבלת ההחלטות ואת איכות הניתוח", אמר דן סומר, אנליסט ומנהל מחקר בגרטנר. לדבריו, "כאשר יותר ויותר מידע נוצר, מודלים עסקיים נדרשים להמצאה מחדש ויותר ויותר ברור שניהול הניתוח של Big Data יהיה מניע המפתח בתחום".

מגמה חדשה אותה מזהה גרטנר וצפויה לצמוח היא DaaS – נתונים ומידע כשירות. בחברה צופים, כי הצמיחה של מגמה זו תהיה משמעותית ותגדיל את כלל שוק ה-BI. עם הזמן, חזו החוקרים, רוב החברות, ללא קשר למודל העסקי שלהן, תצטרכנה לספק היצע של נתונים כשירות. כך, ארגונים יהפכו להיות מנויים של יותר ויותר שירותי נתונים ספציפיים לתעשייה שלהם, עם יכולות BI וניתוח צופה פני עתיד הכלולות בהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים