פוקסקון הקפיאה גיוס עובדים חדשים במפעל המייצר מכשירי iPhone 5

החברה הקבלנית הגדולה ביותר של אפל פרסמה הודעה לפיה "בשל שיעור חזרה גבוה של עובדים לאחר חופשת השנה החדשה בסין, החליטה החברה על האטה זמנית של תהליכי הגיוס שלנו" ● עם זאת, דיווחים אחרים קושרים את ההקפאה להאטה בקצב הייצור של הטלפונים החכמים החדשים מתוצרת אפל

מסתבר שהגיהנום קיים גם במלזיה. מפעל פוקסקון שבסין

פוקסקון (Foxconn), החברה הגדולה ביותר שמייצרת מוצרים בקבלנות עבור אפל (Apple) וחברות נוספות דוגמת HP ודל (Dell), הקפיאה גיוס של עובדים חדשים למפעל שלה בשינזן, סין, בו מיוצרים בין השאר מכשירי iPhone 5. החברה האטה את קצב הגיוס גם במפעלים נוספים, אך הדגישה כי בניגוד לידיעה שהופיעה בפייננשל טיימס (Financial Times), מהלכים אלה אינם קשורים ללקוח מסוים. בפייננשל טיימס קשרו בין הקפאת הגיוס של עובדים על ידי פוקסקון להאטה בקצב הייצור של הטלפונים החכמים החדשים מתוצרת אפל.

"בשל שיעור חזרה גבוה של עובדים לאחר חופשת השנה החדשה בסין, בהשוואה לשנים קודמות, החליטה החברה על האטה זמנית של תהליכי הגיוס שלנו", כך על פי ההודעה שפרסמה פוקסקון. "מהלכים אלה אינם קשורים ללקוח מסוים, וכל ספקולציה אחרת אינה נכונה ואין לה על מה להתבסס".

בדומה למפעלים רבים בסין, מעסיקה פוקסקון עובדים שמגיעים למפעליה מערים מרוחקות מרחבי המדינה. אלו מתגוררים במעונות העובדים בצמוד למפעל. בחופשת השנה החדשה נוסעים עובדים אלה לביתם כדי לבלות את החג עם בני המשפחה, ובתום החופשה רבים מהם אינם שבים עוד לעבודה. אולם, דובר פוקסקון, לואיס וו, ציין כי השנה עמד שיעור החזרה לעבודה על 97%.

ברבעון הרביעי של שנת 2012, בו חלה עונת הקניות של חגי סוף השנה, מכרה אפל פחות יחידות מהצפוי, ובסך הכל נמכרו 47.8 מיליון מכשירי iPhone. בעקבות נתון זה התעוררו חששות כי מעמדה של אפל מתערער נוכח ההצלחה של סמסונג (Samsung) הדומיננטית וחברות נוספות, אשר מציעות טלפונים חכמים המבוססים על מערכות אנדרואיד (Android) של גוגל (Google).

מכשירי iPhone נחשבים למוצר החשוב ביותר של אפל. מאז שהגיע לשיא של 700 דולרים בחודש ספטמבר האחרון, ירד שערן של מניות אפל ב-34%, וכיום הוא עומד על 451 דולרים בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים