מולי אדן, נשיא אינטל ישראל: "מהנדסים ישראלים הם לא ממושמעים – וחדשנות צומחת על קרקע של כאוס"

"יש משהו במהנדסים ישראלים. אני לא אומר שאנחנו הכי טובים בעולם, אבל במשימות מסוימות אנחנו יכולים להיות שונים מאחרים", אמר אדן באירוע "צו 8 לברצלונה" - הכנס השנתי לקראת תערוכת הענק MWC ● פרופ' יוסי מטיאס, מנהל מרכזי המו"פ של גוגל בישראל: "החדשנות הישראלית והתרבות של גוגל הן שידוך משמיים. אנחנו משתדלים כל הזמן לשכלל את יכולות החיפוש"

"אם תנסו לתת לאמריקנים את הספר Start-Up Nation, תגלו שלכל אמריקני כבר יש שניים. הבעיה היא שהספר הזה מספר על מה שנשתל לפני 20 שנים, מה שאנחנו קוצרים היום. זה לא מה שיקרה בעוד 20 שנים. זה לא איום, אני לא מאמין באיומים. רק הייתי רוצה להשאיר מקום נחמד למי שיגיע אחרינו", כך אמר מולי אדן, נשיא אינטל (Intel) ישראל. לדבריו, "מה הופך אותנו לאומת סטארט-אפים? אני מאמין שיש משהו במהנדסים ישראלים. אני לא אומר שאנחנו הכי טובים בעולם, אבל במשימות מסוימות אנחנו יכולים להיות שונים מאחרים".

אדן אמר את הדברים בכנס השנתי "צו שמונה לברצלונה" שהופק על ידי יעל שני והתארח השבוע במשרדי גוגל (Google) שבתל אביב. נושא הכנס היה תערוכת המובייל הגדולה בעולם, MWC (ר"ת Mobile World Congress), שתיפתח בשבוע הבא בברצלונה שבספרד. בכנס נדונו האפשרויות של חברות היי-טק ישראליות לפרוץ לשווקים בחו"ל, והתמודדותן עם מכשולים גיאו-פוליטיים. באירוע השתתפו כ-200 נציגים מחברות היי-טק וכמה אורחים מחו"ל, בהם שגרירי קוריאה, ספרד וברזיל.

אדן המשיך ופירט על היתרונות של ישראל. לדבריו, "מהנדסים ישראלים הם לא ממושמעים, וחדשנות צומחת על קרקע של כאוס, לא על תהליכים מסודרים. לכן יש ליצור כאוס ואז לשלוט בו. סיבה אחרת היא שישראלים לא מקבלים כלום כמובן מאליו. כשאתה אומר למהנדס אמריקני תעשה משהו, הוא אומר בסדר ועושה את זה. כשאתה אומר למהנדס ישראלי תעשה משהו, הוא שואל אותך: 'למה?' יתרה מכך, אם אתה רוצה לקבל משהו ממהנדס ישראלי, תגיד לו 'אין סיכוי שתצליח לעשות את זה'". בנוגע להבדלי התרבויות, אמר אדן, "אני לא חושב שהתרבות הישראלית היא יותר טובה או פחות טובה מתרבויות אחרות. היא פשוט שונה. ואם בפגישה עם לקוח מחו"ל תשתמש בתרבות שלך – תסתבך בצרות".

"קחו שותף מקומי בכל מדינה שאתם מנסים למכור בה", המליץ אדן. "לפני שאתם הולכים ללקוח, תשאלו את השותף מה קוד הלבוש, מה צריך לומר ומה אסור לומר, איך עושים עסקים והאם העסקה עצמה אמורה להתבצע במהלך הפגישה או אחריה. הרבה פעמים סוגרים עסקאות בערב בפאב על כוס יין או בירה".

יוסי מטיאס, מנהל מרכזי המו"פ של גוגל בישראל. צילום: אלון הדר, יח"צנקודה חשובה נוספת, לטענתו, היא היחסים הבינאישיים. "אף פעם אל תשמיצו מתחרים", אמר אדן. "כבדו אותם. תעשו הכול כדי לנצח אותם אבל בלי להשמיץ. זה מתקבל מאוד לא טוב אצל הלקוח".

"טעות מסוג אחר היא לספר ללקוח אחד על מתחרה שלו", המשיך אדן. "כשאתם בפגישה ביבמ (IBM), והאנשים שנפגשים אתכם יודעים שלפני שבוע הייתם אצל HP, הם ישאלו אתכם שאלות על HP. מאוד מפתה לספר כי הרי בדיוק עכשיו הייתם שם ואתם רוצים להראות כמה אתם יודעים. ברגע שתגידו מלה אחת איבדתם את יבמ כלקוח. כי הם ידעו שלא תהססו לספר גם עליהם למתחרים שלהם. בקשו סליחה ואמרו שאתם לא יכולים להגיב. הלקוח יכבד את זה". לסיום, אמר אדן, "טיפ אחרון – נצלו את הידידותיות שלכם. זה אחד היתרונות של ישראלים על פני מתחרים".

פרופ' יוסי מטיאס, מנהל מרכזי המו"פ של גוגל בישראל, אמר בכנס כי "החדשנות הישראלית והתרבות של גוגל הן שידוך משמיים. אנחנו משתדלים כל הזמן לשכלל את יכולות החיפוש. אחת האפשרויות כיום היא חיפוש קולי. לדוגמה, אפשר לשאול 'האם כדאי לי לקחת מחר מטרייה?' והתשובה לגבי מזג האוויר תתקבל על ידי המערכת בצורה קולית. כלומר ללא הקלדה או קריאה".

רן צוריאל, ראש מחלקת טלקום ומדיה בפירמת KPMG סומך חייקין. צילום: אלון הדר, יח"צרו"ח רן צוריאל, ראש מחלקת טלקום ומדיה בפירמת KPMG סומך חייקין אמר בכנס, כי "אנחנו צופים שאחת הטכנולוגיות המובילות בסמארטפונים תהיה ה-Mobile-Payment (תשלומים באמצעות הטלפון הנייד – ה"ג). ההערכה הרווחת היא שחברות האינטרנט ישלטו ברוב הפעילות. אבל להערכתי התחום הזה צריך להיות ברובו בידי חברות כרטיסי האשראי, שיש להן ידע רלוונטי, מוניטין וכסף. בעוד כמה שנים לא נבין איך חיינו בלי תשלום נייד. כיום חברות ישראליות לא משתתפות בטכנולוגיות בתחום זה. לדעתי זו טעות – זהו תחום עם פוטנציאל רב".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ugg boots

    Great, thanks for sharing this blog.Thanks Again. Will read on...

אירועים קרובים