נואל הארלי, ARM: "הטלפונים החכמים יוצרים התפוצצות של הזדמנויות חדשות"

"בשנה שעברה נמכרו כמיליארד טלפונים חכמים, ואנחנו צופים שהשנה יישלחו למפיצים עוד מיליארד", אמר הארלי, סגן נשיא לאסטרטגיה בחברת השבבים, באירוע "צו 8 לברצלונה" - הכנס השנתי לקראת תערוכת הענק MWC ● לדבריו, "מנוע הצמיחה של המגמה הזאת הוא הביקוש במדינות המתפתחות, ובראשן, ברזיל, סין, רוסיה והודו" ● אורי לוין, Waze: "הצמיחה שלנו בברזיל היא השנייה במהירותה אחרי ארצות הברית"

"הטלפונים החכמים יוצרים התפוצצות של הזדמנויות חדשות. אפשר לראות שכ-24% מכלל המכירות ב-'יום שישי השחור' בארצות הברית היו מכירות של טלפונים ניידים, לעומת כ-3% בלבד בשנה הקודמת", כך אמר נואל הארלי, סגן נשיא לאסטרטגיה בחברת השבבים ARM. לדבריו, "בשנה שעברה נמכרו כמיליארד טלפונים חכמים, ואנחנו צופים שהשנה יישלחו למפיצים עוד מיליארד טלפונים חכמים. מנוע הצמיחה של המגמה הזאת הוא הביקוש במדינות המתפתחות, ובראשן ברזיל, סין, רוסיה והודו. בשווקים המתעוררים יש מעמד ביניים שהולך וגדל. אנשי המעמד הזה קונים את הטלפונים החכמים כטלפון ראשון".

הארלי אמר את הדברים בכנס השנתי "צו שמונה לברצלונה" שהופק על ידי יעל שני והתארח השבוע במשרדי גוגל (Google) שבתל אביב. נושא הכנס היה תערוכת המובייל הגדולה בעולם, MWC (ר"ת Mobile World Congress), שתיפתח בשבוע הבא בברצלונה שבספרד. בכנס נדונו האפשרויות של חברות היי-טק ישראליות לפרוץ לשווקים בחו"ל, והתמודדותן עם מכשולים גיאו-פוליטיים. באירוע השתתפו כ-200 נציגים מחברות היי-טק וכמה אורחים מחו"ל, בהם שגרירי קוריאה, ספרד וברזיל.

"אנחנו נוהגים לחשוב שבעת שהטלפון נמצא בכיס שלנו, הוא לא עושה כלום. זו טעות", הסביר הארלי. "גם בזמן שאתם לא משתמשים בטלפון, הוא כל הזמן עובד: מחפש אימיילים, הודעות וכו'. אלא שברגע שמפעילים אותו, יש קפיצה חדה ברמת הפעילות ובאנרגיה הנדרשת. הפתרון של ARM, שיוצג השנה בכנס בברצלונה הוא מעבד מתוחכם, חסכוני בשטח וגם בחשמל. הרעיון מאחורי שיטת ה-bigLITTLE שלנו הוא לספק ביצועים גדולים בצריכה קטנה של חשמל. זה הכיוון שאליו הולכים כל היצרנים כיום".

אורי לוין, מייסד שותף ויו"ר Waze. צילום: פלי הנמרהוא סיכם באמרו, כי "יש לנו הרבה עסקים בישראל ואנחנו משקיעים בסטארט-אפים מקומיים. שיתופי הפעולה עם יצרני טכנולוגיות, ליצירת אקו-סיסטם של טכנולוגיות משלימות, מאפשרים לנו לשלב הרבה מאוד חדשנות בפלטפורמה שלנו".

אורי לוין, מייסד שותף ויו"ר Waze, דיבר באירוע על ההזדמנויות שמצפות לחברות ישראליות בשווקים המתעוררים. לדבריו, "ברזיל היא אחת המדינות הצומחות ביותר בעולם. הצמיחה שלנו בה היא השנייה במהירותה אחרי ארצות הברית. בשנה שעברה הקמנו שותפות עם חברה ברזילאית מקומית, וכעת, שמונה חודשים לאחר מכן, אנחנו רואים צמיחה יפה כל חודש הודות לשותפות זו. עם זאת, חשוב להבין שלחברה ישראלית קשה מאוד להצליח בשווקים אלה בלי שותף מקומי. ל-Waze אין נוכחות מקומית עצמאית באף מדינה, למעט ארצות הברית. אנחנו עובדים בעיקר דרך שותפים מקומיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים