גיל שרון, מנכ"ל פלאפון: "טכנולוגיות שיאפשרו לנו לפתוח את צווארי הבקבוק ברשת יתקבלו בזרועות פתוחות"

"האתגר הגדול ביותר איתו מתמודדים כיום מפעילי הסלולר, הוא התפוצצות היקפי תנועת הנתונים ברשתות", אמר שרון באירוע "צו 8 לברצלונה" - שהופק על ידי יעל שני והתארח במשרדי גוגל שבתל אביב ● לדבריו, "אנחנו פותחים את דלתותינו לכל סטארט-אפ עם רעיונות מבריקים" ● דן שפירו, שגריר ארה"ב בישראל: "לטכנולוגיות ישראליות יש הזדמנות ענקית לשיפור תנאי החיים באסיה ואפריקה" ● חיים שני, יו"ר מרכז ההיי-טק ישראל-בריטניה: "חברות ישראליות ובריטיות יכולות לשתף פעולה בשווקים מתעוררים"

"רובכם ככולכם מפתחים טכנולוגיות לענף הטלקום. אם תצליחו לספק לנו, הלקוחות הקיימים או העתידיים שלכם, טכנולוגיה שתסייע לנו להתמודד עם אתגרים בתחום הרשתות – זה יכול לשמש עבורכם מקפצה מצוינת לשוק העולמי", כך אמר גיל שרון, מנכ"ל פלאפון. לדבריו, "טכנולוגיות שיאפשרו לנו לפתוח את צווארי הבקבוק, לנצל טוב יותר את הרשת הקיימת ולאפשר לנו לספק חווית משתמש טובה יותר – יתקבלו בזרועות פתוחות. אלו אתגרים טכנולוגים אדירים – וכל המפעילים יהיו מוכנים לשלם הרבה כסף כדי לפתור אותם".

שרון אמר את הדברים בכנס השנתי "צו 8 לברצלונה" שהופק על ידי יעל שני והתארח השבוע במשרדי גוגל (Google) שבתל אביב. נושא הכנס היה תערוכת המובייל הגדולה בעולם, MWC (ר"ת Mobile World Congress), שתיפתח בשבוע הבא בברצלונה שבספרד. בכנס נדונו האפשרויות של חברות היי-טק ישראליות לפרוץ לשווקים בחו"ל, והתמודדותן עם מכשולים גיאו-פוליטיים. באירוע השתתפו כ-200 נציגים מחברות היי-טק וכמה אורחים מחו"ל, בהם שגרירי קוריאה, ספרד וברזיל.

"האתגר הגדול ביותר איתו מתמודדים כיום מפעילי הסלולר, הוא התפוצצות היקפי תנועת הנתונים ברשתות", קבע שרון. "סמארטפונים יוצרים ביקוש לנתונים בכמויות שמשלשות עצמן כל שנה. הרשת לא מסוגלת לטפל בכל כך הרבה תנועת נתונים ועדיין לשמור על חווית משתמש טובה. אתגר נוסף הוא ההתמודדות עם וידיאו וטלוויזיה מקוונים. כ-60% מהקיבולת ברשת צפויים לשמש לווידיאו בזמן אמת".

"אנחנו, בפלאפון, פותחים את דלתותינו ואת המעבדות שלנו לכל סטארט-אפ עם רעיונות מבריקים", ציין שרון. "יש לנו ניסיון טוב בעבודה עם סטארט-אפים ישראלים. כך, למשל, היינו אתר הבטה הראשון והלקוח הראשון של אינטוסל. אנחנו פתוחים לנסות רעיונות חדשים, ובמקרים רבים הענקנו עדיפויות לסטארט-אפים ישראלים על פני מוצרים בוגרים. לנו זה מאפשר להוביל את החדשנות, ולסטארט-אפים – ליהנות ממעבדת פיתוח וניסויים על רשת מתקדמת".

דן שפירו, שגריר ארצות הברית בישראל, דיבר עם באי הכנס באמצעות שיחת וידיאו ממשרדי גוגל בוושינגטון. "בארה"ב יש עניין רב במה שאתם עושים בכל תחומי הטכנולוגיה", אמר. "בתחום האנרגיה הנקייה, למשל, יש פוטנציאל ענק לשיתופי פעולה בין חברות אמריקניות לישראליות".

בנוסף, ציין, כי "לטכנולוגיות ישראליות יש הזדמנות ענקית בתחום שיפור תנאי החיים בחלקים מאסיה ואפריקה. חברות ישראליות קטנות יכולות 'לרכב' על גב חברות אמריקניות בעלות נוכחות במדינות אלה. זה יכול להיות חיבור מעולה שיאפשר להן להגיע לכל פינה בעולם".

חיים שני, יו"ר מרכז ההיי-טק ישראל-בריטניה, אמר בכנס, כי "לפני כשנה וחצי קיבל ראש הממשלה פנייה מראש ממשלת בריטניה לשיתוף פעולה בין שתי המדינות בתחום הטכנולוגיה. שגרירות בריטניה בארץ לקחה על עצמה להפוך את היוזמה לקונקרטית, ואני גוייסתי כדי לתרגם את הרעיון למעשים".

חיים שני, יו"ר מרכז ההיי-טק ישראל-בריטניה. צילום: אלון הדר, יח"צ"מצאנו כמה תחומים רלוונטים לשיתופי פעולה", פירט שני. "ראשית, בריטניה מהווה צומת קבלת החלטות בתחום הפיננסי-טכנולוגי, עם הרבה בנקים המסקרים חברות היי-טק ומשקיעים בהן. שנית, תחום הקמעונות חזק מאוד בבריטניה ויש כאן הזדמנויות לטכנולוגיות ישראליות. בנוסף, בריטניה וישראל שמות דגש על נושא הממשל המקוון. במקביל, נראה לנו שחברות ישראליות ובריטיות יכולות לשתף פעולה בשווקים מתעוררים. ולבסוף, לבריטניה קשרים חזקים בעולם הערבי. זה יכול להוות בסיס טוב לשיתופי פעולה של סטארט-אפים וחברות בריטיות ליצירת נוכחות במדינות ערביות".

"כדי לממש את התוכנית, יצאנו עם תחרות שהשתתפו בה יותר מ-150 חברות ישראליות", אמר שני לסיום. "מהן בחרנו 18 סטארט-אפים ולקחנו אותם ללונדון לפגישות עם לקוחות. עבור רובם היתה זו פגישה ראשונה עם לקוח פוטנציאלי. בנוסף, הם נפגשו עם יועץ אישי של ראש הממשלה הבריטי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים