דני גילרמן: "המשימה לייצג את ישראל בכנסים בינלאומיים הופכת למאתגרת יותר משנה לשנה"

"אתם יכולים ללכת בראש מורם - אתם מייצגים מדינה שתורמת לעולם בתחומי ההיי-טק, הרפואה, התרבות והאמנות יותר מהרבה מדינות אחרות", אמר גילרמן באירוע "צו 8 לברצלונה" - הכנס השנתי לקראת תערוכת הענק MWC ● שגרירת ברזיל בישראל, מריה אליסה ברנגוואר: "שמחה לראות את בום ההשקעות של חברות ישראליות בברזיל. מספר החברות הישראליות שפועלות בברזיל כמעט הוכפל בעשור האחרון"

"המשימה לייצג את ישראל בכנסים בינלאומיים הופכת מאתגרת יותר משנה לשנה, כאשר השנה יהיה אף קשה יותר בגלל השינויים הדרמטיים בעולם. אתם הולכים לייצג את מדינת ישראל בברצלונה, ביום השנה השני לתופעה שבגלל תפיסות מוטעות נקראת ה'אביב הערבי'", כך אמר דני גילרמן, לשעבר שגריר ישראל באו"ם וכיום סגן נשיא העצרת הכללית באו"ם. לדבריו, "אתם השגרירים הטובים ביותר של ישראל, הודות לתרומה הגדולה שלכם לעתיד העולם. אתם יכולים ללכת בראש מורם – אתם מייצגים מדינה שתורמת לעולם בתחומי ההיי-טק, הרפואה, התרבות והאמנות יותר מהרבה מדינות אחרות".

גילרמן אמר את הדברים בכנס השנתי "צו שמונה לברצלונה" שהופק על ידי יעל שני והתארח השבוע במשרדי גוגל (Google) שבתל אביב. נושא הכנס היה תערוכת המובייל הגדולה בעולם, MWC (ר"ת Mobile World Congress), שתיפתח בשבוע הבא בברצלונה שבספרד. בכנס נדונו האפשרויות של חברות היי-טק ישראליות לפרוץ לשווקים בחו"ל, והתמודדותן עם מכשולים גיאו-פוליטיים. באירוע השתתפו כ-200 נציגים מחברות היי-טק וכמה אורחים מחו"ל, בהם שגרירי קוריאה, ספרד וברזיל.

גילרמן פירט על הדגשים החשובים שצריך לקחת בחשבון באירועים כאלו. "חשוב לזכור שהאנשים מולכם הם בני אנוש. אחד מסודות ההצלחה החשובים הוא הקשבה. אריק שרון, למשל, הפך לסופר-סטאר בקרב מדינאים בחו"ל ברגע שהתחיל להקשיב", אמר השגריר לשעבר. "תשאלו אותם מה קורה במדינות שלהם", הוא הוסיף, "ואם אתם חשים בעננה מרחפת בגלל הנושא הגיאו-פוליטי, תעלו בעצמכם את הנושא. לא יקרה כלום אם תודו שישראל עושה גם טעויות. יכבדו אתכם על כך. אבל אל תתגוננו ואל תתנצלו. היו גאים במדינה והכי חשוב, הזמינו אותם לישראל. אין תחליף למראה עיניים".

שגרירת ברזיל בישראל, מריה אליסה ברנגוואר, אמרה בכנס, כי "מאז שהכרזנו בברזיל על תוכנית ההכללה החברתית, הצלחנו להגדיל את הכלכלה. תחום ה-ICT גרם לצירוף אנשים רבים למעגל החברתי. בברזיל יש כיום יציבות כלכלית ומעמד בינוני חדש שהביקושים שלו עולים".

מריה אליסה ברנגוואר, שגרירת ברזיל בישראל. צילום: אלון הדר, יח"צלדבריה, "חברות טכנולוגיה ישראליות יגלו שברזיל יכולה לספק להן פוטנציאל צמיחה גדול מאוד. זהו כיום השוק השלישי בגודלו בעולם בתחום ה-ICT והרביעי בגודלו בתחום הסלולר. ב-40% מהבתים יש מחשבים וגישה לאינטרנט, יש כ-261.8 מיליון טלפונים סלולריים והממשלה יוצרת תמריצים להגברת השימוש בסמארטפונים. כלומר, יש מקום רב לצמיחה בשימושים פרטיים ועסקיים כאחד".

שגרירת ברזיל המשיכה ופירטה על הציפיות בתחום לשנים הקרובות. "תקציב המדע והטכנולוגיה ל-2015-2012 מסתכם בכ-250 מיליון דולרים. יש השקעות גדולות שמתבצעות בכמה מגזרים, כולל ב-IT, ובפריסת סיבים אופטיים בין הערים ובתוכן. אנחנו מאוד מקווים שישראל תהיה שותפה לצמיחה הזאת. אני שמחה לראות את בום ההשקעות של חברות ישראליות בברזיל. מספר החברות הישראליות שפועלות בברזיל כמעט הוכפל בעשור האחרון, בתחומי הביו-אנרגיה, טכנולוגיה חקלאות ועוד. הטיפ שלי: קחו שותף מקומי. זה יספק לכם דריסת רגל בתוך ברזיל. הכול ילך מהר וחלק יותר".

דב מורן, מייסד ומנכ"ל קומיגו. צילום: אלון הדר, יח"צדב מורן, לשעבר מנכ"ל אם-סיסטמס (M-Systems) ומייסד ומנכ"ל קומיגו, אמר בכנס, כי "אם אתם רוצים להיכנס לשווקים מתעוררים, שיקלו את אמריקה הלטינית כשוק הראשון. זהו שוק צומח וחשוב".

לדבריו, "אם אתם בוחנים את השוק הברזילאי, חשוב לדעת שממשלת ברזיל מעודדת את הברזילאים לקנות מוצרים שיוצרו בברזיל. לכן, אם אתם מייצרים חומרה, חשוב מאוד למצוא שותף מקומי שייצר את החומרה, אחרת תמכרו הרבה פחות. פרט לכך, זכרו שהברזילאים קונים חכם ומחפשים מוצרים בעלויות נמוכות".

"כל מדינה באמריקה הלטינית מאוד שונה מהאחרות מכל הבחינות", קבע מורן. "לכן חשוב מאוד לקחת שותף מקומי בכל אחת מהן, לא מפיץ. מישהו שמכיר את המנטליות ויודע איך לקדם ולמכור מוצרים. הם מכירים את ישראל ומאוד חברותיים כלפי ישראלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים