עד 120? לא בפייסבוק

הרשת החברתית "מצעירה" את הגיל של גולשיה הישישים, שעברו את גיל 100, עקב תקלה שלא מאפשרת לציין שנת לידה שלפני 1910 ● תשאלו את מרגריט ג'וזף בת ה-105 ממישיגן, גולשת קבועה בפייסבוק, שבכל פעם שהיא מנסה לשנות את שנת הלידה שלה לזו האמיתית - 1908 - היא נתקלת בסירוב עיקש מצד הרשת החברתית ● הנכדה שלה מצטערת על כך ואומרת ש-"הייתי שמחה לראות את הגיל האמיתי של סבתא שלי בפייסבוק, כי זה גיל מיוחד"

בפייסבוק (Facebook) כנראה חושבים שאין חיים אחרי גיל 100, בערך, או שמי שעובר את הגיל הזה לא גולש יותר באינטרנט – כך ניתן להסיק לפחות מהמקרה של מרגריט ג'וזף. הגולשת הישישה תחגוג באפריל הקרוב 105, אולם על פי פייסבוק, היא עדיין בת 85. למעשה, הגיל שלה היה בן שתי ספרות ולא שלוש כבר מאז שנרשמה לשירות, ב-2010.

ג'וזף, תושבת מדינת מישיגן שבארצות הברית, גולשת באינטרנט מדי יום, מתקשרת עם משפחתה בקנדה, מכירה חברים חדשים וגם מפרסמת תמונות. אולם, כשהיא מנסה לתקן את אי הדיוק בגילה, מתעקשת פייסבוק שטעות בידיה. "בכל פעם שסבתא שלי ניסתה לשנות את שנת הלידה שלה היא קיבלה הודעה מפייסבוק על 'שגיאה לא ידועה' שהחזירה אותה לשנה שלא נולדה בה", סיפרה נכדתה, גייל מרלו, לערוץ חדשות בדטרויט. "כשהיא מנסה לבחור בשנת הלידה שלה, 1908, הרשת תמיד מחזירה אותה ל-1928. דווקא הייתי שמחה לראות את הגיל האמיתי שלה בפייסבוק. באפריל היא תהיה בת 105 – וזה מיוחד".

תסכולה של הנכדה גרם לה לשלוח תלונה יותר מפעם אחת לבוס הגדול של פייסבוק, מארק צוקרברג, אך היא לעולם לא קיבלה ממנו תשובה. ג'וזף מפנה את הגולשים מאז שנרשמה לרשת החברתית לטעות שהצעירה אותה בעמוד ה-"אודות" בפרופיל שלה, שם כתבה: "בעצם נולדתי ב-19 באפריל 1908, מה שאומר שאני בת 102 (נכון לשנת ההרשמה – נ"א). אבל פייסבוק לא מאפשר לי להכניס תאריך קודם". הרשת החברתית הגיבה לפרסום ומסרה, כי "באחרונה גילינו בעיה שבגללה כמה ממשתמשי פייסבוק אינם יכולים להזין שנת לידה שהיא לפני 1910. אנחנו עובדים על תיקון ומתנצלים על אי הנוחות".

עד שיתפרסם התיקון, פייסבוק לפחות תיקנה ידנית את תאריך הלידה של ג'וזף, ועכשיו הפרופיל שלה מציג את גילה האמיתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים