ארה"ב: יחידה מיוחדת של משטרת ניו יורק תלכוד גנבים של מוצרי אפל

היחידה, שהוקמה בעקבות "עלייה חדה בגניבות של מוצרי אפל ספציפיים", נועדה לתת מענה למגמה ההולכת וגוברת של כיוס מכשירים ניידים מתוצרת אפל ברחובות ניו יורק וברכבת התחתית ● באשר להיענות מצד ענקית הטכנולוגיה, נמסר מהמשטרה כי "אנו עובדים עם אפל בשיתוף פעולה, אך קשה לומר שהם נלחמים בתופעה"

משטרת ניו יורק (NYPD) הקימה יחידה מיוחדת שמתמחה בלכידת גנבי טלפונים חכמים ומחשבי לוח מתוצרת אפל (Apple). היחידה הוקמה בעקבות "עלייה חדה בגניבות של מוצרי אפל ספציפיים", מסר מפקח המשנה, פול בראון.

בשנים האחרונות הוחרפה המגמה של כיוס מכשירים ניידים מתוצרת אפל ברחובות ניו יורק וברכבת התחתית. בשנה שעברה עמדה העלייה הכוללת בהיקף הפשיעה בעיר על 3%, אך "אילו היינו מנכים מכלל הפשעים את הגניבה של מוצרי אפל, היינו עדים למעשה לירידה בהיקף של הפשיעה בעיר", על פי בראון.

לדבריו, כשמתקבל דיווח על גניבה של מכשיר נייד מתוצרת אפל, הצעד הראשון הוא איתור של המספר הסידורי של המכשיר הגנוב: "אנו מעבירים את המספר לחברת אפל ומבקשים מאנשי החברה למסור לנו את זהות האדם שיפעיל את המכשיר". באפל משתפים פעולה בדרך כלל עם צווי הזימון המתקבלים מהמשטרה. "אנו עובדים עמם בשיתוף פעולה, אך קשה לומר שהם נלחמים בתופעה", ציין מפקח המשנה.

במשטרת ניו יורק מסרו, כי המכשירים הגנובים בדרך כלל אינם מגיעים ליעדים רחוקים. "75% מהמכשירים נשארים בתחומי העיר ניו יורק, ואלו שיוצרים מהעיר נשארים בדרך כלל בתחומיה של מדינת ניו יורק", אמר בראון, שלא פירט אודות שיעורי ההצלחה של היחידה. עם זאת, הוא ידע לספר על כמה מקרים שהסתיימו בסוף טוב. כך, למשל, במקרה של עובד שגנב שלושה מכשירים ממקום העבודה שלו וחילק אותם לקרובי משפחתו בניו יורק וברפובליקה הדומיניקנית, כל שלושה המכשירים הוחזרו על ידי המשטרה לבעליהם החוקיים.

בחלק מהמקרים רסיסי המידע מובילים אל הגנב עצמו, ובמקרים אחרים לרוכש תמים של המכשיר הגנוב. למרות שביחידה לא עוסקים אך ורק באיתור של מוצרי אפל, הרי שרוב זמנם של אנשיה מוקדש לכך. "מספר הגניבות של מוצרי אפל גבוה בהרבה משיעורם היחסי מכלל המכשירים שבשימוש", סיכם בראון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים