Baidu הסינית תפרוס שרתים המבוססים על SoC שפיתחה מארוול בישראל על בסיס מעבד של ARM

המדובר בפריסה המסחרית הראשונה בעולם של שרתי High End המבוססים על מעבדים של ARM ושבבים של מארוול ● הטכנולוגיה שפותחה בישראל מאפשרת את הגדלת שטח האחסון של השרתים ל-96 טרה-בייט ● יוסי מיוחס, מנכ"ל מארוול ישראל: "העסקה מחזקת את תפיסתה של מארוול, לפיה הטכנולוגיה של ARM תשולב בעתיד בכל סוגי ההתקנים"

ענקיות השבבים מארוול (Marvell) ו-ARM הכריזו על עסקה חדשה עם מפעילת מנוע החיפוש הסיני Baidu, במסגרתה תפרוס Baidu שרתים המבוססים על שבבי ה-SoC (ר"ת System on a Chip) שפיתחה מארוול בישראל, הכוללים מעבד מתוצרת ARM. המדובר בפריסה המסחרית הראשונה בעולם של שרתי פלח שוק עליון (High End) המבוססים על מעבדים של ARM ושבבים של מארוול, שפותחו במרכז המו"פ של מארוול ישראל.

Baidu הסינית מספקת את מנוע החיפוש הגדול ביותר במדינה. במסגרת העסקה, תפרוס החברה אלפי שרתים שדורשים כוח עיבוד ואחסון גדולים מאוד. גורמים בענף האלקטרוניקה מעריכים, שהיקף העסקה נאמד בכ-1.1 מיליון דולרים – מיליון מתוכם עבור מארוול, וכמאה אלף עבור ARM. לדברי גורמים אלה, החשיבות העיקרית של עסקה זו אינה ההיקף הכספי שלה, אלא בעצם הפריצה של מארוול ו-ARM לפלח השוק העליון של שרתי האחסון ומרכזי המיחשוב הגדולים.

לדברי יוסי מיוחס, מנכ"ל מארוול ישראל, "העסקה עם Baidu צפויה לקבוע חוקי משחק חדשים בתחום המיחשוב הארגוני, ולשנות את פניו בשנים הקרובות. העסקה מחזקת את תפיסתה של מארוול, לפיה הטכנולוגיה של ARM תשולב בעתיד בכל סוגי ההתקנים: ממכשירים ניידים ועד מרכזי מיחשוב של ארגונים גדולים. ארגונים רבים מעוניינים להגר מארכיטקטורות היסטוריות בלתי יעילות ולאמץ את המעבדים של ARM בעלי היעילות הגבוהה יותר. מרכז המו"פ של מארוול ישראל פיתח פתרון משולב, שמבטא את כל תחומי העיסוק שלנו: מעבדים, רשתות, אחסון, דיסקים, מערכות מיתוג ועוד".

עד עתה התמקדה ARM במעבדי 32 ביט, המיועדים לשרתי אחסון קטנים וזולים. זו העסקה הראשונה במסגרתה מספקת ARM מעבדי 64 ביט, המאפשרים כוח כפול של קריאה-כתיבה, ולכן מיועדים לפלח השוק העליון של מרכזי המיחשוב ושרתי האחסון הענקיים. גם למארוול זו כניסה משמעותית ראשונה לשוק זה. למעשה, העסקה עם Baidu היא הכרזת המלחמה הרשמית של ARM ומארוול על אינטל (Intel), שעד עתה שלטה באופן בלתי מעורער בפלח השוק העליון.

גורם בענף מסר, כי "העובדה שמארוול משלבת את המעבד של ARM על גבי שבב ה-SoC שלה, מאפשרת למעבדים להיות הרבה יותר חסכוניים באנרגיה ולתפוס פחות מקום על לוח האם. המוצר של אינטל פחות יעיל, משום שהמעבדים שלה אינם משולבים על פלטפורמה אחת עם שבבים אחרים בלוח האם אלא פועלים לצידם".

ממארוול נמסר, כי "Baidu הוא הארגון הראשון בעולם שמטמיע שרתי ARM לשימוש מסחרי. הטכנולוגיה שפותחה בישראל מאפשרת את הגדלת שטח האחסון של השרתים ל-96 טרה-בייט – היקף המבוצע תוך קיצוץ של 25% בעלות הבעלות הכוללת, לעומת שרתי x86 רגילים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים