אינטל השיקה מערכות על שבב חדשות לשוק הטלפונים החכמים והטאבלטים

המערכות החדשות מבוססות על מעבדים כפולי ליבה ותומכות בעבודה בריבוי נימים ● הן כוללות שבב גרפי חזק יותר לעומת השבב ששולב בדור הראשון של הפלטפורמה, תומכות במצלמה באיכות של עד 16 מגה-פיקסלים, ומציעות את מערכת ההגנה Intel IPT ● בהמשך השנה עתידה אינטל להשיק גם את פלטפורמות ה-Bay Trail - מערכות על שבב שיתבססו מעבד האטום הראשון עם ארבע ליבות

אינטל (Intel) הכריזה היום (ב') בתערוכת MWC 2013 בברצלונה על מספר מערכות על שבב (SoC, ר"ת System on a Chip) חדשות, שמיועדות לשוק הטלפונים החכמים והטאבלטים. בעוד שהמערכות החדשות מבוססות על מעבדי אטום (Atom) כפולי ליבה, הודיעה אינטל כי תציג בסוף השנה גם מערכות על שבב המבוססת על מעבד אטום מרובע ליבות.

המערכות החדשות מיוצרות בליטוגרפיה של 32 ננו-מטר, אך בהמשך השנה עתידה אינטל להעביר גם אותן לתהליך ייצור של 22 ננו-מטר, בדומה למעבדי ה-Ivy Bridge, כך שצריכת הכוח שלהן תרד עוד יותר. ה-Z2520, ה-Z2560 וה-Z2580 הן מערכות על שבב שמיועדות לשוק הטלפונים הגבוה, ומבוססות על מעבדים כפולי ליבה במהירויות 1.2, 1.6 ו-2 ג'יגה-הרץ בהתאמה. הפלטפורמות, שכונו עד לאחרונה +Clover Trail, תומכות גם בעבודה בריבוי נימים, כך כל מעבד יכול למעשה לטפל בעד ארבעה תהליכי יישום בו זמנית בכל עת.

ה-SoC החדשות כוללות גם שבב גרפי חזק יותר לעומת השבב ששולב בדור הראשון של הפלטפורמה, ולפי החברה הוא תומך בקידוד ובפענוח של וידיאו HD באיכות מלאה (1080p) בקצב של 30fps. השלוש תומכות גם במצלמה באיכות של עד 16 מגה-פיקסלים, צילום במצב מתפרץ, צילום בזיהוי פנים וכן מצב צילום HDR, להגברת הפירוט בעת צילום בתנאים גרועים במיוחד. טכנולוגיה נוספת ששולבה במעבדים היא Intel IPT – מערכת להגנה אישית שמשתמשת באימות דו-שלבי כדי להגן על המשתמש בזמן גישה לשירותים מקוונים.

בהמשך השנה עתידה אינטל להשיק גם את פלטפורמות ה-Bay Trail – מערכות על שבב שיתבססו על ה-Z2760, שהוא מעבד האטום הראשון עם ארבע ליבות. על פי אינטל, מספק המעבד ביצועים כפולים לעומת הדור הנוכחי של הטאבלטים שמבוססים על מעבדי אטום, אך מאפשר להציע מכשירים בעובי של עד 8 מ"מ בלבד, שמסוגלים לספק זמן עבודה של יום שלם וזמן המתנה של שבועות.

הביתן של אינטל ב-MWC 2013. צילום: יח"צ

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים