נט-אפ מרחיבה את היצע מוצרי הפלאש

ענקית האחסון יצאה במספר הכרזות על טכנולוגיות שעשויות לגרום למותו של הדיסק, בהן טכנולוגיית ‏EF540 - פתרון הפלאש השלם והמקיף הראשון בתעשייה ● בריאן פאולוסקי, נט-אפ: "ההבדל בין אחסון במודל פלאש לאחסון הסטנדרטי הוא כל כך גדול, שעל מנת להבין אותו נסו להשוות בין אחסון בדיסק ובין אחסון בסרט מגנטי"

25/02/2013 17:23

טום ג'ורגנס, מנכ"ל ונשיא נט-אפ (NetApp), הציג את תפיסת העולם של החברה באשר לטכנולוגיה בכלל ולאחסון בפרט. כך, נט-אפ, שמציינת בימים אלו 20 שנים להיווסדה, ממשיכה לחדש ולהפתיע את עולם האחסון – והפעם עם הכרזות על טכנולוגיות שעשויות לגרום למותו של הדיסק הוותיק והטוב שכולנו מכירים.

בהיותה חברה העוסקת באחסון בלבד, הבינה נט-אפ שהגיע הזמן להרחיב את סל הפתרונות שלה. מאחר שהחברה אינה חברת יישומים, בסיסי נתונים או אבטחת מידע, היא מרחיבה ומעמיקה את שיתופי הפעולה שלה עם יצרנים ואינטרגטורים הקשורים לתחומים אלו. זאת, במטרה להשיג את היעדים הבאים: ראשית, הרחבת קהל הלקוחות של החברה, ושנית – צבירת ידע לגבי הטרנדים החדשים שאותם יצרנים מתכוונים לפתח. לדברי ג'ורגנס ואחד מסגניו, פיליפ ברודרטון, המנדסים של נט-אפ עובדים כל הזמן על הגרסאות הבאות שיהיו בעוד שנתיים-שלוש – ובו בזמן, בזכות שיתופי הידע עם השותפים האחרים, שכולם מחזיקים משרדים בעמק הסיליקון, הם מכינים את ההתאמות של האחסון ליישומים, בסיסי הנתונים ושאר הדרישות של עולם ה-IT.

להמציא את הדבר הבא
נט-אפ היא חברה ותיקה גם במונחי עמק הסיליקון וגם כרונולוגית, אשר חוגגת, כאמור, 20 שנים של חידושים ופיתוחים. כך למשל,  לא רבים זוכרים, אבל ארכיטקטורת NAS היא פרי פיתוח של מהנדסי נט-אפ. רצינו ללמוד כיצד החברה עושה את זה? מהו אותו גורם נסתר שמאפשר לחברה להתקדם ולעמוד בחזית החדשנות והטכנולוגיה לאורך זמן רב כל כך?

התשובה נמצאה בדבריו של המנכ"ל ג'ורגנס ואצל חבריו להנהלה מאניש גואל ובריאן פאולוסקי. כולם, בלי יוצא מן הכלל, ציינו בראש ובראשונה את העובדה שהחברה זכתה לאחרונה במקום השישי המכובד בסדר "מהו מקום העבודה המועדף עליך?" שנערך מדי שנה. מדובר במקום מכובד, במיוחד כאשר בסביבה עובדות חברות כמו גוגל (Google), אפל (Apple) ועוד כמה שמות סקסיים. ובכל זאת, נט-אפ מצליחה לשמור על מקומה בצמרת מקומות העבודה המועדפים בזכות התרבות הארגונית, ההכרה שכל עובד יכול להביא את הבשורה הבאה, ובמיוחד לאור העובדה שכל עובד, ללא קשר לתפקידו בארגון, הוא חלק מהמאמץ להתחדש כל הזמן.

בשיחה שניהלנו עם כמה חברי הנהלה, עלה הנושא של חדשנות כדבר החשוב ביותר שנט-אפ מציעה. הציג זאת חבר ההנהלה פאולוסקי, שאמר כי "ההבדל בין אחסון במודל פלאש (Flash) לאחסון הסטנדרטי הוא כל כך גדול, שעל מנת להבין אותו נסו להשוות בין אחסון בדיסק ובין אחסון בסרט מגנטי". האחסון בסרט מגנטי לא נעלם, אבל הוא הופך להיות אמצעי האחסון בשכבה השלישית, לצורך גיבוי של הגיבוי. הדיסק המסתובב, שהיה שנים רבות בחזית הטכנולוגיה, יפנה את מקומו לטכנולוגית פלאש. רוב רובן של חברות האחסון ויצרניות אמצעי האחסון עובדות עדיין על שיפורי בדיסקים המסתובבים, הגברת היעילות והנצילות שלהם, אבל אם בוחנים את הנושא מנקודת מבט רחבה יותר, הדבר דומה ליצרני הנרות שהיו לפני 200 שנים. הם עסקו על הזמן בשיפור של הדונג, השעווה ואורך החיים של פתיל הבעירה, ובינתיים, בלי שהם בכלל היו מודעים לכך, התגלה החשמל ופותחה נורת הליבון. מהרגע שאפשר להשתמש בחשמל לצורך תאורה, כל העסק של נרות דעך ונשאר לנישה. שאלנו את ג'ף ינקוביץ, אנליסט ב-IDC בנושא אחסון, מה דעתו על כך. הוא השיב שהסרטים המגנטים ישארו עוד כמה שנים, כמו גם הדיסקים המסתובבים, אבל בסופו של דבר פלאש יהפוך לסטנדרט המקובל. להערכתו, אי אפשר לדעת כמה שנים הפלאש יישאר כאמצעי המועדף לאחסון, אבל לכל הפחות מדובר בתקופה של 15-10 שנים. בכל מקרה, לנט-אפ יש עוד הרבה מה לעשות בתחום.

מה אומר השוק?

מאחר שמדובר בטכנולוגיות שאינן נפוצות עדיין, הביאה נט-אפ כמה לקוחות שיספרו מה הם עושים עם המוצרים החדשים. בחרנו לשוחח עם קירק לארסון, מנמ"ר וסמנכ"ל בית החולים לילדים המרכזי של קליפורניה. בתשובה לשאלותינו סיפר לארסון מדוע הוא בחר עבור הארגון שלו דווקא את נט-אפ. "מאחר שמדובר במידע רגיש, שחייב להיות זמין 'כאן ועכשיו', הפתרון שהציגו נט-אפ היה מלא ומקיף", אמר לארסון. מצד אחד, בית החולים גדל וצמח בקצב מדהים של 25% כל שנה – בכמות ובנפח הנתונים שלו. כל המידע זה חייב להיות זמין, במהירות ומבלי לעלות יותר מדי כסף. לארסון אמר כי עד לפני שנה הוא החזיק בארגון שלו מערכות אחסון מיושנות, וכאשר הבין שאין ברירה ואי אפשר להשתמש בהן, הוא ביצע סקר שוק בין כל יצרני הפתרונות המובילים. לדבריו, אנשי נט-אפ, יחד עם השותף העסקי שלהם, הציגו לו פתרון של המרת מערכת האחסון הישנה שלו למערכות פלאש של החברה תוך ארבעה חודשים בלבד. זאת ועוד, יכולות ניהול המערכת, לדבריו, כוללות גם פשטות בתמיכה, בגידול ובהתרחבות של המידע, דבר ששכנע אותו לבחור דווקא בנט-אפ.

לארסון מטבע הדברים הוא לקוח מרוצה, אולם בראיון עמו הוא השיב גם לשאלות הקשות בצורה המעידה על שביעות רצון. ההמחשה הטובה ביותר הייתה כששאלנו אותו מה לגבי הסבת הנתונים, פרויקט מסובך בכל מערכת – ודאי כאשר עוברים מטכנולוגיה אחת לשניה, ובטח ובטח כאשר מדובר ביצרנים אחרים. אחרי הכל, מדובר בסיכון לא קטן. לטענתו, לא רק שההסבה עברה בקלות, אלא שהפרויקט כולו הסתיים תוך שלושה חודשים בלבד. כלומר, מהרגע שהוא בחר בשותף העסקי של נט-אפ ועד שהאחסון שלו עבר כולו לעבוד בסביבת חדשה, חלף לו פחות רבעון. אם להשתמש במילים שלו, "(פרויקט ההסבה) זה היה עבורי הסימן הטוב ביותר שבחרנו נכון".

טכנולוגיית ‏EF540 של נט-אפ – בראש המוצרים הארגוניים
EF540, המבוסס על מערכת ההפעלה SANtricity‎, הוא פתרון הפלאש השלם והמקיף הראשון בתעשייה, המשלב שיפור ביצועים למשך זמן ובזמינות גבוהה, יציבות ואמינות, לצד ניהול ותמיכה עולמית ברמה ארגונית. ארכיטקטורת EF540 מספקת מצד אחד זמינות גבוהה, ומצד שני עמידות מקסימלית בפני תקלות.

השימוש בטכנולוגיה זו עשוי לבטל את הצורך ברכישת משאבי אחסון והשקעה בתשתיות, ולכן הקטנה של עלויות האחסון. את ההמחשה הטובה ביותר לכך סיפקה המנמר"ית של נט-אפ, סינתיה סטודרט, בעצמה לקוחה של הטכנולוגיה המדוברת. לדבריה, מהרגע שאצלה באגף החלו להשתמש בטכנולוגיה החדשה, העלויות שלה ירדו פלאים. נט-אפ עצמה היא לקוחה גדולה של אורקל (Oracle), מצד אחד, ולקוחה לא פחות גדולה של מיקרוסופט (Microsoft) מהצד שני. לא מעט יישומים ארגוניים של נט-אפ מבית היוצר של אורקל – כאשר סביבת האינטרנט של החברה וניהול הידע מבוססים על תשתיות מיקרוסופט – וכן מערכות, כולל בסיסי נתונים, יישומים ושרתים, עובדים באופן רציף ומהיר עם טכנולוגית נט-אפ.


הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים