אפל הגיעה להסכם פשרה בתביעה על רכישות שביצעו ילדים מתוך יישומים

הורים תבעו את החברה בטענה שלא צריך הקשה נוספת של סיסמת הזיהוי של אפל לפני רכישת סחורות דיגיטליות משחקים, מה שמאפשר לילדים לעשות זאת ללא כל קושי ● במסגרת הסכם הפשרה תעניק אפל לתובעים תלוש שי בשווי של חמישה דולרים לרכישות ב-iTunes ואלה שהוציאו יותר מ-30 דולרים יוכלו לקבל את ההחזר במזומן, בתנאים מסוימים

אפל (Apple) הגיעה להסכם פשרה עם הורים שתבעו אותה בתביעה ייצוגית על שימוש ללא אישור ברכישות שביצעו ילדים מתוך משחקים ויישומים שהורידו מ-App Store.

במסגרת הסכם הפשרה, שטעון עדיין אישור של בית המשפט, תעניק אפל לתובעים תלוש שי בשווי של חמישה דולרים לרכישות ב-iTunes. אלה שהוציאו יותר מ-30 דולרים יוכלו לקבל את ההחזר במזומן, בתנאי שיעמדו בשורה של דרישות, ובכלל זה מילוי טופס שבו יפרטו בגין אילו יישומים הם חויבו.

התביעה הוגשה ב-2011 על ידי הורים שהתלוננו שקל מדי לרכוש סחורות דיגיטליות במשחקים, ללא צורך בהזנה חוזרת של סיסמת הזיהוי של אפל (Apple ID). המשמעות בפועל היא שהורה יכול להוריד פעם אחת משחק או יישום, בחינם או בתשלום, ולאחר מכן, תוך פרק זמן מוגדר, יכול הילד (או מישהו אחר) לבצע רכישות כאוות נפשו, מבלי שהוא מתבקש להזין את הסיסמה פעם נוספת. אפל שינתה שיטה זו בעדכון תוכנה ששוחרר במרס 2011, אך עד אז קיבלו כמה הורים חשבונות עתק.

במסגרת הסכם הפשרה תשלח אפל הודעות ליותר מ-23 מיליון בעלי חשבונות iTunes שביצעו רכישה כלשהי מתוך אחד "היישומים הכשירים".

לא ניתן היה לקבל תגובה מאפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים