יושב ראש ועדת המודיעין של הסנאט: "ארצות הברית מפסידה לסין במלחמה הקיברנטית"

"סין משיגה יתרון תחרותי על פני ארצות הברית באופן לא חוקי", אמר מייק רוג'רס, יושב ראש ועדת המודיעין של הסנאט האמריקני ● לדבריו, "הסינים מנצלים את הצבא והמערך המודיעיני שלהם על מנת לגנוב קניין רוחני מעסקים אמריקנים, אירופיים ואסייתיים, ולאחר מכן מנצלים את היתרון התחרותי שהשיגו כדי להתחרות בשוק הבינלאומי נגד ארצות הברית" ● הוא הזהיר, כי "מדובר רק בקצה הקרחון"

לא נחים לרגע. סין

ככל שהקרבות הקיברנטיים הופכים להיות אלימים יותר, ההאקרים חזקים ומתוחכמים יותר וסיכוני האבטחה גדלים דרמטית – ידה של סין מול ארצות הברית על העליונה, כך אמר מייק רוג'רס, יושב ראש ועדת המודיעין של הסנאט האמריקני.

רוג'רס אמר את הדברים על רקע סדרה של מתקפות קיברנטיות וחדירה של האקרים למערכות IT של תאגידים אמריקנים ומתקני תשתית וקבע ש-"ארצות הברית מאבדת את יתרונה מול סין במלחמת הסייבר".

הוא הוסיף, כי "הם (הסינים – י"ה) מנצלים את הצבא והמערך המודיעיני שלהם על מנת לגנוב קניין רוחני מעסקים אמריקנים ומעסקים באירופה ואסיה, ולאחר מכן מנצלים את היתרון התחרותי שהשיגו שלא באופן חוקי כדי להתחרות בשוק הבינלאומי נגד ארצות הברית".

דבריו של רוג'רס נאמרו לאחר שבשבוע שעבר פרסם הניו-יורק טיימס (New York Times) תחקיר לפיו המקור ל-"אחוז מדהים" מהמתקפות המקוונות נגד תאגידים בארצות הברית, סוכנויות ממשל וארגונים הוא מגדל משרדים בן 12 קומות בשנגחאי, שקשור לצבא השחרור העממי של סין. התחקיר נסמך על דו"ח בן 60 עמודים שחובר על ידי חברת האבטחה האמריקנית Mandiant, שעקבה אחר הפעילות של קבוצות האקרים מתוחכמות בסין. העקבות הובילו את חוקרי החברה למגדל המשרדים שממנו פועלת יחידה מספר 61398 של הצבא הסיני.

העיתון ערך את התחקיר לאחר שבחודש שעבר נפל קורבן למתקפה מקוונת בת ארבעה שבועות, שבמסגרתה גנבו האקרים סיסמאות של עובדים בניסיון להגיע למקורות של ידיעה על ראש ממשלת סין, וון ג'יאבאו. על פי הניו-יורק טיימס, השיטות שבהן פעלו הפורצים דומות לשיטות שיושמו על ידי צבא סין במתקפות קודמות.

"אין צל של ספק שהמתקפות הללו היו במימון הממשלה הסינית", אמר רוג'רס וטען ש-"זהו רק קצה הקרחון. ארצות הברית נתונה ללפחות 140 מתקפות ביום בממוצע. אנחנו מותקפים בסדרות על בסיס יומי, בין אם על ידי פושעים שמנסים להיכנס לחשבונות בנק ולגנוב זהויות ובין אם על ידי מדינות כמו סין, שמשקיעות במלחמות קיברנטיות מיליארדי דולרים וגיוס אלפי אנשים לביצוע המשימה".

מייקל מאלוף, בכיר לשעבר בפנטגון, ציין ש-"מדובר באיום מאוד ממשי. סין עוסקת בלוחמה א-סימטרית, שמתוזמרת ומבוצעת על ידי צבא השחרור העממי. מדובר בחלק מהאסטרטגיה שלהם, המתקפות לא מכוונות רק כלפי ארצות הברית".

"המרחב הקיברנטי הופך להיות תחליף לריגול אנושי, שהוא מורכב, יקר ומספק תוצאות מפוקפקות", אמר מאלוף. "זה מאפשר לתוקפים גישה לא רק כדי לרגל אלא גם כדי לשבש את פעילותם של מתקנים פגיעים. זהו סוג של לוחמה כלכלית ויש לו גם השלכות צבאיות ומדיניות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים