תוכן שיווקי

לקראת אירוע | שיחה עם רז הייפרמן, סגן יו"ר לשכת מנתחי מערכות

לקראת הכנס השנתי של לשכת מנתחי מערכות המידע בישראל, יום ב', 11.3.13

26/02/2013 14:01

מה הרקע המקצועי שלך ותפקידך בלשכה?
אני סגן יו"ר לשכת מנתחי מערכות. לאחרונה התחלתי בתפקיד חדש במסגרת אגף התקשוב הממשלתי – מנהל חטיבת מערכות ושירותים רוחביים. במסגרת התפקיד אני אחראי על חטיבה גדולה המונה כ-600 איש, שאחראית על מגוון מערכות רוחביות של הממשלה וביניהן מערך ממשל זמין (פורטל האינטרנט של הממשלה), מערך מרכבה (מערכת ERP הרוחבית של הממשלה) ועוד.

לפני שהצטרפתי לאגף התקשוב הממשלתי, שימשתי במשך 6 השנים האחרונות כסמנכ"ל מערכות מידע בחברת ביטוח ישיר, ולפני כן הייתי במשך 10 שנים סמנכ"ל טכנולוגיות המידע של חברת בזק. לפני כן שימשתי בתפקידים בכירים בבית תוכנה גדול ובחברת היי טק בינלאומית. אני בעל תואר שני במנהל עסקים ותואר ראשון בכלכלה וסטטיסטיקה, שניהם מהאוניברסיטה העברית.

הכנס השנה הוא בסימן של חידושים. מהם החידושים המרכזיים בעולם ה-IT ואיך יבואו לביטוי בכנס ובהרצאתך?
נושא החדשנות וטכנולוגיות המידע שלובים זה בזה כבר שנים רבות. אין כל ספק שהחדשנות הושפעה באופן משמעותי מהטכנולוגיות הדיגיטליות, וזרם החדשנות אינו פוסק לרגע. אינטרנט, מובייל, Big Data, רשתות חברתיות, יישומים מבוססי מיקום – כל אלה הם רק קצה הקרחון של טכנולוגיות המאפשרות כיום לחברות לבדל את עצמן תוך יישום מתוחכם של הטכנולוגיות הדיגיטליות.

המושב בכנס שאני משמש כיו"ר שלו, מתמקד בנושא ה-Big Data והרשתות החברתיות; שני נושאים לוהטים שאנו רק מתחילים להבין את עוצמת הפוטנציאל שלהם. הצמיחה המהירה של הרשתות החברתיות הביאה יחד איתה גם צמיחה עצומה בנפחי הנתונים ובמגוון שלהם שעומדים כיום לרשות חברות לצורך ניתוח ושיפור התובנות ויצירת מוצרים ושירותים חדשניים.

מה תפקידו של מנתח המערכות כיום, ואיך הוא משתלב במענה לאתגרי ה-IT?
למרות שעל פניו נראה כי מקצוע ניתוח המערכת איבד במידה מסוימת את הרלוונטיות שלו והוא נתפס כמקצוע מיושן, זו טעות חמורה – המקצוע משנה את פניו ומתאים את עצמו למציאות העסקית והטכנולוגית החדשה. הצורך במישהו שיהווה את הגשר בין הדרישות הפונקציונליות לבין אנשי הפיתוח והטכנולוגיה, קיים וימשיך להתקיים. כיום משתמשים במונחים כגון ארכיטקט מערכת, מהנדס ראשי, מעצב חווית לקוח, מעצב יישומי מובייל, מיישמי ERP וכד' – במהות, כל בעלי מקצוע אלה מבצעים את עבודת התרגום בין הדרישות הפונקציונליות (התהליכים העסקיים) לבין המימוש הטכנולוגי.

לשכת מנתחי מערכות צריכה להתאים את עצמה ואת פעילותה לסביבה המודרנית והעדכנית, ולוודא שהיא ממשיכה לשמש כבית מקצועי לכל הדיסציפלינות ובעלי המקצועות האלה, להבטיח שהם מקבלים ביטוי בלשכה ורואים בה לשכה עדכנית, מודרנית ומתקדמת, המביאה ערך הן למקצוע עצמו והן לעוסקים במקצוע.

מה תפקידה של לשכת מנתחי מערכות  בעידן החדש? אילו שינויים היא צריכה לעבור ואיך היא נערכת לכך?
כאמור, תפקידה של לשכת מנתחי מערכות בעידן החדש ממשיך להיות רלוונטי – קידום מקצועי של העוסקים במקצועות בתחומי טכנולוגיות המידע. קידום זה יבוא ע"י יצירת לשכה הקולטת אל שורותיה את מרב העסוקים בתחומים אלה והעומדים בקריטריונים מקצועיים עדכניים, ומהווה עבורם בית בו הם מקבלים ערך בלתי פוסק בדמות כנסים, מפגשים, מקיימים פורומים במרחב הווירטואלי, מתעדכנים במגמות החדשות במקצוע ומנהלים את הרשת המקצועית שלהם. במקביל על הלשכה להמשיך ולהתוות את הדרך של כל הגופים העוסקים בהכשרת בעלי המקצוע, אוניברסיטאות, מכללות ומכוני הכשרה, על מנת להבטיח את רמתם האקדמית ואת התאמת תוכניות הלימודים לחידושים הטכנולוגיים.

לרישום לכנס: מחלקת האירועים של אנשים ומחשבים, טל. 03-7330777 | אתר הכנס

אירועים קרובים