תחזית: מחשבי ה-PC ממשיכים לאבד גובה – המכירות שלהם יצטמצמו ברבעון הראשון של השנה באופן ניכר

חברת המחקר HIS iSuppli חוזה שהמכירות של חמש החברות הטיוואניות העיקריות שמייצרות מחשבי PC עבור ספקיות מובילות ירדו ברבעון הראשון של 2013 ב-15%, לעומת הרבעון האחרון של 2012 ● הסיבות לירידה הבולטת הן, על פי החברה, המצב הכלכלי, ובפרט ההאטה בשווקים באירופה, סין וארצות הברית ● עם זאת, HIS חוזה שהמכירות השנתיות של המחשבים האישיים דווקא יעלו

כבר לא צריכים יותר כאלה. מחשבי PC

מכירות מחשבי ה-PC ממשיכות להצטמצם, ובאופן ניכר: לפי תחזית שפרסמה חברת המחקר HIS iSuppli, חמש חברות ה-ODM העיקריות בטייוואן יסיימו את הרבעון הראשון של 2013 עם משלוחים של 35.2 מיליון מחשבים ניידים לעומת 41.4 מיליון מחשבים שסיפקו חברות אלה ליצרניות המחשבים המובילות בעולם ברבעון האחרון של 2012, שגם כך נחשב לחלש למדי. מדובר בירידה של כ-15%.

חמש החברות שנבדקו על ידי IHS מייצרות חלק מהמחשבים הניידים של לנובו (Lenovo), דל (Dell), אייסר (Acer), אפל (Apple) וחברות מובילות נוספות, כך שהדבר מצביע על ירידה חזקה במכירות ה-PC לאורך כל השוק, לאו דווקא של חברה אחת בלבד.

פטר לין, אנליסט בכיר ב-HIS iSuppli, אמר שהסיבה לירידות במכירות של מחשבי ה-PC היא זהירות של הצרכנים, עקב חוסר הוודאות לגבי המצב הכלכלי. כמו כן, הוא ציין ש-"ההאטה בשווקים באירופה, סין וארצות הברית ממשיכה לפגוע במכירות. מעבר לכך, המכירות של הטלפונים החכמים והטאבלטים גבוהות מאלה של המחשבים הניידים והדרישה למחשבי Ultrabook ולמחשבים דקים טרם התרוממה כצפוי".

עם זאת, חברת המחקר מעריכה ששוק ה-ODM, וכנראה שוק המחשבים הניידים כולו, אמור להתאושש במחצית השנייה של 2013. יתירה מזאת, בסוף השנה השוק אף יעלה ב-5% לעומת 2012, עם מכירות של 156.9 מיליון יחידות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים