אקספלורר 10 מתרחב לחלונות 7

הגרסה הסופית של הדפדפן החדש של מיקרוסופט לחלונות 7 הושקה ב-95 שפות, ביניהן השפות העיקריות המדוברות בישראל: עברית, אנגלית, ערבית ורוסית ● אין הבדל חיצוני בין גרסה זו לאקספלורר 9, אולם לפי מיקרוסופט, המנוע עליו מבוסס הדפדפן מציע שיפור של 20% במהירות העבודה ובטעינת הדפים ושיפור של 60% בתאימות לסטנדרטים שנקבעו ב-HTML5 ו-CSS3

כארבעה חודשים לאחר השקת חלונות 8 (Windows 8) עם גרסה 10 של אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer), שחררה אתמול (ג') מיקרוסופט (Microsoft) את הגרסה הסופית של הדפדפן החדש שלה גם עבור משתמשי חלונות 7 (Windows 7). הגרסה הושקה ב-95 שפות, ביניהן השפות העיקריות המדוברות בישראל: עברית, אנגלית, ערבית ורוסית.

מבחינת מראה חיצוני, אין הרבה הבדל בין הגרסה הנוכחית של הדפדפן לבין אקספלורר 9, שהגיעה לשוק לפני כשנתיים. עם זאת, לפי מיקרוסופט, המנוע עליו מבוסס הדפדפן מציע שיפור של 20% במהירות העבודה ובטעינת הדפים ושיפור של 60% בתאימות לסטנדרטים שנקבעו ב-HTML5 ו-CSS3. בנוסף, גרסה זו תומכת במגע. יש לציין, עם זאת, שמדובר בתאימות לגרסת שולחן העבודה שמוצעת בחלונות 8 ולא בגרסה שפועלת דרך יישום האריחים.

דרישות המערכת עבור גרסה 10 בסיסיות למדי: מעבד במהירות 1 ג'יגה-הרץ, זיכרון RAM של 512 מגה-בייט ומקום פנוי על הכונן הקשיח בנפח של 70 מגה-בייט לגרסת 32 הסיביות, או 120 מגה-בייט לגרסת ה-64 סיביות.

במקביל לשחרור הדפדפן להורדה מאתר האינטרנט שלה מתכוונת מיקרוסופט להתחיל בימים הקרובים "לדחוף" אותו למשתמשים כעדכון, כאשר הראשונים לקבל אותו יהיו אלה שהתקינו את גרסת הניסיון שיצאה בנובמבר. לאחר מכן, באופן הדרגתי, הוא יותקן כעדכון למערכת ההפעלה אצל שאר המשתמשים.

לפי נתוני NetMarketShare, נתח השוק של אינטרנט אקספלורר באופן כללי עומד על כ-55%, אולם זה של גרסה 10 עומד על פחות מ-4%, ובכלל זה גרסת הסקירה המוקדמת של גרסה 10 לחלונות 7. הנתח של חלונות 8 עומד על 2.26% בלבד. בתחום הטלפונים עומד חלקו של אינטרנט אקספלורר רק על 1.34%. ספארי (Safari) שולטת שליטה מכרעת בשוק זה, עם נתח של 61%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים