תוכן שיווקי

לקראת אירוע | שיחה עם אריה עמית, יו"ר הכנס ויו"ר הועדה המקצועית של הלשכה

לקראת הכנס השנתי של לשכת מנתחי מערכות המידע בישראל, יום ב', 11.3.13

27/02/2013 15:16

מה הרקע המקצועי שלך ותפקידך בלשכה?
אני יו"ר הכנס ויו"ר הועדה המקצועית של הלשכה. יש לי ניסיון מגוון של מעל  40 שנים בתפקידים מקצועיים, ניהוליים ועסקיים בענפי טכנולוגית המידע והייטק במערכת הצבאית, האזרחית והעסקית; כולל: ניהול בכיר, פיתוח עסקים, יעוץ ניהולי ואסטרטגי רב תחומי, מיזוג ורכישות, מנמ"ר, ניהול פרויקטים רחבי היקף, ניתוח ותכנון מערכות, ותכנות.

שירתתי במשך 20 שנה במערך המחשבים של צה"ל (ממר"מ וממכ"א) ובתפקיד אחרון – מפקד ממכ"א; ניהלתי את קבוצת היישומים בדיגיטל ישראל; מנכ"ל הסניף הישראלי של חברת הייעוץ הבינלאומית  PWC במסגרת משרד רו"ח קסלמן וקסלמן; סגן נשיא לטכנולוגיות מידע באלרון תעשיות אלקטרוניקה; מנכ"ל קבוצת מלם; מנהל פיתוח עסקי וייעוץ ניהולי ב-EDS ובשנים האחרונות סמנכ"ל פיתוח עסקי שיווק וייעוץ אסטרטגי בנס ישראל.

הכנס השנה הוא בסימן של חידושים. מהי חדשנות בעיניך?
חדשנות היא שינוי הדרך המבוססת והמוכרת לביצוע דברים, היכולת להסב ידע לערך ולחבר טכנולוגיות חדשות עם שווקים חדשים. מהירות היישום היא הגורם המבדל היחיד למעט הרעיון עצמו. במהירות היישום של הרעיון החדש, יכולה חברה אחת לבדל עצמה מרעותה. החדשנות דינמית בשל צורך האסטרטגיה הכוללת להתמודד עם שינויים בטכנולוגיה, בתחרות, בתנאים הכלכליים, הדמוגרפיים והתרבותיים, וכן בצורך לעתים קרובות להתאים לדרישות רגולציה ממשלתיות מורכבות.

מה תפקידו של מנתח המערכות כיום, ואיך הוא משתלב במענה לאתגרי ה-IT?
מנתח המערכות הוא האמצעי ביד ה-CIO להשגת הערך הנדרש, אלא שלשם כך יש לשנות את המיקוד ולעבור ממנתח המערכות הקלאסי למנתח מערכות עסקי. מנתח המערכות הקלאסי משלב ידע מתחומי הטכנולוגיה והניהול, בעיקר לצורך הגדרת הדרישות מהמערכת לפני פיתוחה או במהלך התחזוקה השוטפת שלה. הוא מונע יותר מהכיוון הטכנולוגי, בדרך כלל מדבר בשפה של חבריו בארגון ה-IT, ויכול להתייעץ עם חברים אחרים בנושאים טכניים בשפה מוכרת.

התפקיד העיקרי של מנתח המערכות העסקי, הוא להבין את התהליכים העסקיים ונהלים, לזהות אזורים בעייתיים לשיפור, ולעבוד עם בעלי העניין בעסק כדי לזהות פתרונות מתאימים. אם הפתרון כרוך בפיתוח או שינוי של מערכות מידע, מנתח המערכות העסקי אחראי גם לאסוף, לנתח ולתעד את הדרישות העסקיות שיש לממש על ידי התוכנה. הוא מגדיר את הנתונים הנדרשים לצורך הגדרת  הדוחות  הנחוצים לעסק לצרכי עבודה, מעקב, בקרה ושליטה;  אחראי להפוך את המידע לידע, ומסייע לארגון להשתמש בכלים מודרניים של BI.

מה תפקידה של לשכת מנתחי מערכות בעידן החדש, אילו שינויים היא צריכה לעבור ואיך היא נערכת לכך?
לשכת מנתחי המערכות בישראל היא עבורי הבית האולטימטיבי של כל מקצועני מערכות המידע על כל ההתמחויות המגוונות בו. במסגרת הלשכה אני מצפה לחשיפה לחומרים מקצועיים עדכניים בארץ ובעולם, לקשר עם עמיתים למקצוע והחלפת דעות וידע, להדרכה והכשרה בנושאים שבחזית הפעילות.

כוותיק במקצוע אני מצפה שהלשכה תהווה כור היתוך לדור הצעיר – דור העתיד של המקצוע שלנו; תתמוך בו ותסייע לו בכניסה בהתמחות ובהשתלבות בתחום. אני מצפה שכל קבוצת התמחות מקצועית רלוונטית תוכל לפעול במסגרת עצמאית מקצועית בכל הקשור להסמכה המקצועית ולצרכים הספציפיים, אך תוך אינטגרציה בין כל התחומים במסגרת הלשכה, שגם תשנה את שמה ל'לשכת מערכות המידע והתקשוב בישראל'.

כוחה של הלשכה מגיע מחבריה, וכדי שנוכל להשיג את היעדים בהם אני מאמין, אני קורא לכל העוסקים במקצועות התקשוב ומערכות המידע לקום ולהצטרף כחברים ללשכה המתחדשת. ביחד נצליח בגדול.

לרישום לכנס: מחלקת האירועים של אנשים ומחשבים, טל. 03-7330777 | אתר הכנס

אירועים קרובים