הפנטגון יאפשר למשתמשים לשתף מידע מסווג במכשירים ניידים

600 אלף משתמשים בטלפונים חכמים, מחשבי לוח ושאר מכשירים ניידים יוכלו לשתף נתונים סודיים - כך על פי תוכנית חדשה של משרד ההגנה האמריקני ● "המערכת תאפשר לעשות שימוש צבאי בטכנולוגיות, ללא תלות בסוג המכשיר של המשתמש", אמר רוברט ווילר, סגן מנהל מיחשוב במשרד ההגנה

משרד ההגנה של ארצות הברית יאפשר ל-600 אלף משתמשים בטלפונים חכמים, מחשבי לוח ושאר מכשירים ניידים לשתף במהירות ובצורה מאובטחת מידע מסווג ונתונים סודיים, בטכנולוגיות מסחריות מתקדמות – כך פורסם אתמול (ג') במסגרת תוכנית פעולה של המשרד.

"המערכת תאפשר לעשות שימוש צבאי בטכנולוגיות אלה, ללא תלות בסוג המכשיר של המשתמש (Device Agnostic)", אמר מייג'ור גנרל (דרגה מקבילה לאלוף בצה"ל) רוברט ווילר, סגן מנהל המיחשוב הראשי של משרד ההגנה האמריקני. מבין 600 אלף המשתמשים במכשירים ניידים במשרד ההגנה של ארצות הברית, 470 אלף משתמשים במכשירי בלקברי (BlackBerry). במסגרת תוכניות פיילוט שונות, יש 41 אלף משתמשים במכשירים עם מערכות הפעלה של אפל (Apple), ו-8,700 משתמשים במכשירי אנדרואיד (Android).

על פי התוכנית החדשה, יוכלו המשתמשים לבחור מתוך מגוון רחב בהרבה של מכשירים, משום שהמערכת שבה יצטייד משרד ההגנה תאפשר להעביר מידע מסווג גם במכשירים שאינם תומכים במקור באבטחה מתקדמת. לדברי ווילר, התוכנית נועדה להבטיח כי המכשירים הניידים, תשתיות הסלולר והיישומים הניידים ישמרו על "אמינות, ביטחון וגמישות ויאפשרו לעמוד בקצב המהיר שבו מתקדמות כיום הטכנולוגיות".

רשויות הצבא יחליטו איזה מכשירים לרכוש ויעמידו אותם לרשות המשתמשים על פי הצורך. בשלב ראשון לא יוכלו המשתמשים לרכוש בעצמם מכשירים ולהשתמש בהם ברשתות של הפנטגון, אך זה הוא היעד בטווח הארוך, כשרמת האבטחה של המערכת תענה על הדרישות המתחייבות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים