הגאדג'ט הבא של סבא: פוג'יטסו הציגה מקל הליכה עתידני משולב GPS

התפקוד הראשון של המכשיר הייחודי הוא להציע הכוונה וניווט באמצעות נורות LED המותקנות בראשו ● בפוג'יטסו לא הסתפקו רק בכך, ואף התקינו חיישנים נוספים במקל, שיציגו על גבי המסך את מצב הטמפרטורה והלחות ואפילו את קצב פעימות ליבו של הטייל הקשיש ● בקרוב בבית האבות השכונתי שלכם?

לא רק סמארטפונים וטאבלטים: יצרנית האלקטרוניקה היפנית פוג'יטסו (Fujitsu) הציגה בתערוכת המובייל MWC בברצלונה דגם אב של מקל הליכה לקשישים, שנראה כאילו לקוח מתוך סרט עתידני. כך, כולל הגאדג'ט הייחודי קישוריות סלולר, בלוטות', Wi-Fi – ואפילו GPS.

באזור האחיזה שבראש המקל מותקן מסך קטן בעל מערך נורות LED, שמאותתות באדום ובירוק. התפקוד הראשון הוא להציע הכוונה וניווט בעזרת ה-GPS. במצב זה, נורות ה-LED יציגו חצים ירוקים בכיוון ההליכה הרצוי, ויתריעו בהבהוב אדום לפני סיבוב. בנוסף, יאפשר רכיב ה-GPS גם לעקוב אחר תנועת המקל.

אך בפוג'יטסו לא הסתפקו רק בכך, ואף התקינו חיישנים נוספים במקל, שיציגו על גבי המסך את מצב הטמפרטורה והלחות ואפילו את קצב פעימות ליבו של הטייל הקשיש. היה ועולה קצב הלב מעל הרצוי, יכול המטפל הדואג לשנות מרחוק את יעד ההליכה ולהוביל את הקשיש למקום קרוב שבו יוכל לנוח.

זמן הסוללה של הדגם שהוצג בתערוכה עומד על שעתיים-שלוש, אולם נראה שבמכשיר תוטמע סוללה עם חיים ארוכים יותר לפני שיהפוך למסחרי. נציגי החברה לא ציינו מתי יגיע מקל ההליכה העתידני לשווקים.

נורות ה-LED יציגו חצים ירוקים בכיוון ההליכה הרצוי, ויתריעו בהבהוב אדום לפני סיבוב. נציג פוג'יטסו מדגים את מקל ההליכה בתערוכת MWC. צילום: פלי הנמר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים