מחקר: אפל שולטת כמעט לחלוטין על מכירות הטלפונים החכמים והטאבלטים לחברות

77% מהטלפונים החכמים ו-90% מהטאבלטים שנמכרו ברבעון האחרון של 2012 לחברות היו מתוצרתה – כך עולה מנתונים שאספה חברת Good Technology ● ה-iPhone 5 הוא הטלפון הפופולרי ביותר בקרב חברות, עם 32% מהשוק ● הגלאקסי 3 של סמסונג, שהוא הטלפון הפופולרי ביותר בשוק העולמי, מגיע בחברות למקום השישי בלבד

מכחישה כל קשר. אפל

אפל (Apple) שולטת ללא עוררין במכירות הטלפונים החכמים והטאבלטים לחברות, כאשר 77% מהטלפונים החכמים ו-90% מהטאבלטים במגזר זה (כמות הפעלות) ברבעון האחרון של 2012 הם מתוצרתה – כך עולה ממחקר שערכה חברת Good Technology בקרב יותר מ-4,000 חברות במגזרים שונים בארצות הברית.

מהדו"ח של החברה, שמספקת שירותי מובייל לארגונים, עולה שעל אף שהגלאקסי 3 (Galaxy S3) של סמסונג (Sasmsung) הוא הטלפון החכם המוביל במכירות בשוק העולמי הכללי, כשזה מגיע לשוק החברות, המצב שלו הרבה פחות מעודד. לפי הנתונים, הוא מגיע בעולם זה רק למקום השישי עם קצת יותר מ-5%. זאת לעומת יותר מ-32% של ה-iPhone 5, שהגיע למקום הראשון מבחינת כמות ההפעלות ברבעון זה.

למעשה, כל חמשת המכשירים הראשונים המובילים מבחינת מספר הפעלות שייכים לאפל. אחרי ה-iPhone 5 ניתן למצוא את מכשירי ה-4s וה-4 ואחריהם את ה-iPad 3 ו-2. בסך הכול, כמות ההפעלות של מכשירי אפל בחברות עלתה ברבעון האחרון של 2012 ב-6%.

עוד עולה מהדו"ח שמכשירים המבוססים על חלונות של מיקרוסופט (Microsoft) עדיין לא תפסו נפח משמעותי במכירות לשוק החברות והגיעו ל-0.5%. עם זאת, ההערכות הן שהתמונה תשתנה במקצת ב-2013.

כמו כן, ציינו החוקרים שהשווקים הוורטיקאליים, שבהם מרבים לרכוש ולהשתמש בטלפונים חכמים ובטא בלטים, הם שוק השירותים הפיננסיים ושוק השירותים המקצועיים והעסקיים. אלה תופסים ביחד יותר ממחצית ההפעלות של המכשירים בקרב חברות ברבעון האחרון של 2012.

אירועים קרובים