טים קוק, מנכ"ל אפל: "מבין את האכזבה של בעלי המניות, אבל צריך להסתכל לטווח הארוך"

באסיפה השנתית של בעלי המניות, שכנראה הייתה הסוערת ביותר בשנים האחרונות, אמר המנכ"ל כי למרות הירידה החדה בשער מניות החברה – השנה האחרונה הייתה "הטובה ביותר" בתולדות אפל ● בנוסף, ציין קוק כי מתקיימים "דיונים פעילים מאוד" על אפשרויות לחלוקת דיבידנדים

מנכ"ל אפל (Apple), טים קוק, הודיע אתמול (ד') כי הוא מבין את אכזבתם של בעלי המניות מצניחת השער של מניות החברה. עם זאת, הוא הזכיר כי מוצרים חדשים נמצאים בשלבי פיתוח – גם אם סודיים לפי שעה – ואף עסק בקצרה בסוגיית הדיבידנדים.

האסיפה השנתית של בעלי המניות, שנערכה במשרדי אפל בקופרטינו, הייתה כנראה הסוערת ביותר בשנים האחרונות. זאת, לאחר שעקב הצניחה בשער המניות עלתה דרישה שאפל תחלוק עם בעלי המניות חלק מהמזומנים שבקופתה, המסתכמים בלא פחות מ-137 מיליארד דולרים. סכום זה, לשם המחשה, מקביל לתל"ג של הונגריה – והוא ממשיך לצמוח. ניתן להניח כי זה מה שגרם למשקיע דייוויד איינהורן להגיש תביעה כנגד אפל, בדרישה לחלוקת דיבידנדים. איינהורן עצמו לא נראה באסיפה, אולם קוק הדגיש כי מועצת המנהלים של אפל מנהלת "דיונים פעילים מאוד" על האפשרויות השונות לחלוקת דיבידנדים.

מנכ"ל אפל הביע הזדהות עם אכזבתם של בעלי המניות. "גם אני לא מרוצה מהמצב, וגם מועצת המנהלים אינה מרוצה ממנו", הודה קוק והוסיף, "אנו מתמקדים בטווח הארוך – זה תמיד היה הסוד של אפל". ההתמקדות בטווח הארוך תוביל בסופו של דבר גם לגידול בהכנסות וברווחים, הבטיח קוק. הוא אמר, כי השנה האחרונה "הייתה הטובה ביותר" בתולדות ענקית הטכנולוגיה מבחינת הצמיחה בדולרים, שהייתה גבוהה מזו של מיקרוסופט (Microsoft), גוגל (Google), נוקיה (Nokia) וחברות היי-טק נוספות ביחד – כך לפחות על פי דבריו של המנכ"ל.

קוק, שנבחר לתקופת כהונה נוספת כמנכ"ל אפל ברוב של 99.1% מקולות בעלי המניות, הוסיף כי בחברה שוקדים על פיתוח מוצרים מקטגוריות נוספות. עם זאת, הוא לא הרחיב בפרטים. ההערכות הרווחות בוול סטריט מדברות על טלוויזיה של אפל, או על שעון יד חכם המכונה iWatch.

בשעות אחר הצהריים שלאחר תום יום המסחר ירד השער של מניות אפל ב-0.25% נוספים, והגיע ל-447.86 דולרים – ירידה של 35% בהשוואה לשיא, שעמד על 702.10 דולרים רק בחודש ספטמבר האחרון. אולם, למרות האכזבה מהצניחה בשערן של מניות אפל, ההתמרמרות על כך שהחברה אינה מחלקת דיבידנדים וחוסר הוודאות לגבי המוצרים החדשים שנמצאים בפיתוח – נבחרה מחדש כל מועצת המנהלים של החברה, וברוב גדול. מלבד קוק, שנבחר כאמור ברוב מוחץ, זכה גם בוב איגר מדיסני (Disney) לאמון מרשים, כשנבחר ברוב של 99% לתקופה נוספת של חברות במועצת המנהלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים