נעילת תערוכת הסלולר: החברות הישראליות מדווחות על ביקוש גדול לפיתוחים כחול-לבן

במהלך ארבעת ימי התערוכה פקדו את ביתן מכון הייצוא בברצלונה אלפי אורחים מדי יום, והתקיימו למעלה מ-2,000 מפגשים עסקיים עם חברות בתחום התקשורת, המדיה והפיננסים ● ליאור קוניצקי, משנה למנכ"ל מכון הייצוא: "ישראל הצליחה להציג בעוצמה רבה ואפקטיבית את היתרונות התחרותיים של חברות התקשורת הישראליות בפני כל השחקנים בשרשרת הערך הסלולרי"

בשעות אלה ננעלת תערוכת הסלולר הגדולה MWC בברצלונה, ונראה כי החברות הישראליות, שהציגו בה במסגרת הביתן הישראלי הלאומי של מכון הייצוא, תחזורנה הביתה עייפות אך מרוצות.

במהלך ארבעת ימי התערוכה פקדו את ביתן מכון הייצוא אלפי אורחים מדי יום. בכך גם מגיע לסיומו מאמץ לאומי מרוכז של מכון הייצוא ומנהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, שארך כשנה, ובמסגרתו תואמו כ-2,000 מפגשים עסקיים ל-100 החברות הישראליות המציגות. בין היתר נפגשו החברות הישראליות עם שחקנים מובילים בתחום התקשורת, המדיה והפיננסיים, כמו דויטשה טלקום (Deutsche Telecom), פראנס טלקום (France Telecom), סמסונג (Samsung), בלקברי (BlackBerry), צ'יינה טלקום (China Telecom), בהרטי, יבמ (IBM), פייסבוק (Facebook), גוגל (Google), טלפוניקה (Telefónica Digital), הייסנס (Hisense), האייר (Haier), אסוס (Asus), מסטרקארד (MasterCard) ו-PayPal, ועוד.

ממכון הייצוא נמסר, כי השנה הורגש ביקוש רב לשירותי ערך מוסף ויישומים שיכולים להגדיל את הרווחיות של המפעילים הסלולריים על גבי התשתיות הקיימות. עוד צוין, כי מפעילות ויצרניות רבות התעניינו בטכנולוגיות ישראליות שישדרגו את חוויית המשתמשים. הביתן הישראלי, שהציג מגוון רחב של פתרונות מתחום זה, חשף בפני המבקרים את היכולות הישראליות. בעקבות הפגישות זומנו פגישות המשך במדינות היעד.

בין היתר, ביקר בביתן הלאומי של ישראל מפעיל סיני מוביל בעל מאות מיליוני מנויים, המעוניין לבחון אפשרות לשלב יישומים ישראליים בחנות היישומים שלו, תוך שהוא לוקח חלק בתרגום ובלוקליזציה שלהם ובקידומם בשוק הסיני. להערכת מכון הייצוא, בשל הגידול המהיר של משתמשי הסמארטפונים בסין, צפוי שוק האפליקציות במדינה זו לגדול במאות אחוזים בתקופה הקרובה, ומהווה פוטנציאל עסקי גדול. כמו כן, גם נציגים של פורטל גדול ברוסיה, שפועלים להקמת חנות יישומים לקהל הרוסי, הביעו עניין רב ביישומים הישראליים לצורך שילובם בחנות היישומים.

נציגים של רשת השידור אל ג'זירה ביקרו אף הם בביתן וגילו עניין בפיתוח יישום לסלולר עבור הרשת. נציגים של חברות טורקיות הציעו שיתופי פעולה עסקיים שיקדמו יישומים בשוק הטורקי. מפעילים נוספים מתאילנד ומיפן הביעו עניין רב בשירותי ערך מוסף, גם לצרכן וגם לעסקים. מבקרים בלתי צפויים אחרים שהגיעו לביקור ארוך בביתן הלאומי היו נציגיו של אתר טכנולוגי מערב הסעודיית, אשר גילו הבנה טכנולוגית רבה ועניין גדול במיצג היישומים ובטכנולוגיות הישראליות המציגות בתערוכה.

ליאור קוניצקי, משנה למנכ"ל מכון הייצוא, סיכם את ההשתתפות הישראלית בתערוכה ואמר, כי "ישראל הצליחה להציג בעוצמה רבה ואפקטיבית את היתרונות התחרותיים של חברות התקשורת הישראליות בפני כל השחקנים בשרשרת הערך הסלולרי". נתן צרור, מנהל מחלקת מערב אירופה במשרד התמ"ת ואחראי על פעילות הנספחים בתערוכה, הוסיף על דברי קוניצקי ואמר, כי "השנה שמנו דגש מיוחד על הבאה של מקבלי החלטות איכותיים בחברות הגלובליות הזרות. הכל מזווית הראייה של התעשייה הישראלית ומאמציה לחדור לשוקי היעד בחו"ל. ראינו תחילתן של תוצאות משמעותיות, ונמשיך במעקב אחר תוצאות הפגישות ברחבי העולם".

דב מורן, מנכ"ל קומיגו, ציין כי "התערוכה היא חשובה ביותר ומהווה הזדמנות לפגוש לקוחות ושותפים רבים. הפגישות היו טובות מאוד. העולם מחפש היום טכנולוגיות יצירתיות, חכמות ומתקדמות". יש לציין כי קומיגו, המפתחת פלטפורמה מתקדמת לטלוויזיה ושירותים נלווים, נפגשה עם עשרות  מנהלי ומקבלי החלטות של ענקי תקשורת, כמו ליברטי, פראנס טלקום, דויטשה טלקום, פלאפוניקה, אונו ואחרים.

בתוך כך פקדו את ביתן מכון היצוא בתערוכה אלפי אורחים ביום. בין המבקרים הישראליים נצפה הבוקר בביתן גם אורי קליין, נשיא Waze, הנושא את פרס האפליקציה הטובה ביותר לשנת 2013. לדבריו, "זוהי גאווה גדולה. מרגש מאוד. לוקח זמן לעכל את גודל הזכייה, הפרס והמשמעות שלו". האפליקציה כחול-לבן זכתה בתחרות מול דרופבוקס (Dropbox), וכן מול Square, סקיי ספורט (Sky Sport) ו-Fliboard. קליין מקווה כי הזכייה בפרס תגביר את שיתוף הפעולה של החברה עם שחקנים מעולם הסלולר.

פול בלום, מנהל מחקר טלקום של יבמ, ציין באירוע מיוחד שערכה ענקית השבבים לחברות הישראליות בביתן, כי "האות הראשונה בשם החברה (I) מייצגת אמנם חדשנות (innovation), אולם היא יכולה לייצג באותה מידה את ישראל". הוא הוסיף, כי אינו מכיר בשום מקום בעולם היקף חדשנות כמו בישראל. לדבריו, "יבמ מעוניינת שעל התשתיות שלה ישולבו פתרונות של חברות ישראליות, והיא רואה בכך פוטנציאל עסקי רב".

בתוך כך, חברה אחת כבר דיווחה על עסקה שנרקמה בתערוכה: OriginGPS, העוסקת בפיתוח, ייצור ואספקת מודולים ממוזערים ואנטנות עבור טכנולוגיות מיקום (GPS), דיווחה כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם Ficosa הספרדית לפיתוח מערכת טלמטיקס, המשלבת טכנולוגיה של החברה. החברה הספרדית מובילה בתחום מערכות חכמות לרכב, ובעלת מחזור מכירות של 1 מיליארד יורו בשנה. על פי ההסכם, תספק OriginGPS ל-Ficosa החל משנת 2014 מאות אלפי יחידות בשנה. העסקה מוערכת ביותר מ-5 מיליון דולרים. Ficosa מצידה הציגה בתערוכה מערכת לוויינית רב ערוצית, הכוללת את הטכנולוגיה של OriginGPS הישראלית.

חיים גולדברגר, יזם ומנכ"ל OriginGPS, פירט ואמר כי "אנו רואים במערכת הטלמטיקס לרכב שוק הולך וגדל בעל פוטנציאל עצום. זהו כבוד גדול לחברה שלנו לשתף פעולה עם Ficosa הספרדית". עוד מדווחת OriginGPS על הסכם עם יצרן שעונים חכמים מאירופה, לשילוב הטכנולוגיה בשעוניו. ההסכם מוערך בעשרות אלפי יחידות בשנה.

ליאת רוסטק, מנהלת השיווק של eyesight, סיכמה את התערוכה ואמרה, כי "אנחנו עוזבים את התערוכה עם הרבה מאוד לידים משמעותיים, ועם תקווה גדולה לחוזים עסקיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים