סוף-סוף: הסמארטפון גם מכין לכם קפה

בביתן של קוואלקום בברצלונה עומדת לה מתחילת השבוע מכונת קפה פשוטה למראה, שלא רק מכינה קפה באמצעות הוראה שניתנת מהסמארטפון או הטאבלט, אלא אפילו מתריעה בפני המשתמש שהקפה מוכן ושאפשר לקום מהספה ● למרבה הצער, המכונה היא רק הדגמה שהכינה החברה, כדי להראות מה אפשר לעשות בעזרת שבבי Wi-Fi והמכשירים המחוברים שכולנו נושאים בכיסינו

"זה גם מכין קפה?", שואל ההדיוט בבדיחות כשמציגים בפניו מכשיר חדש ומהפכני, לרוב גאדג'ט כזה או אחר. נראה שבקוואלקום (Qualcomm) החליטו שהגיע הזמן שהתשובה תהיה סוף-סוף "כן!". כך, בביתן של חברת השבבים בתערוכת MWC בברצלונה, עומדת לה מתחילת השבוע מכונת קפה פשוטה למראה, שלא רק מכינה קפה באמצעות הוראה שניתנת מהסמארטפון או הטאבלט, אלא אפילו מתריעה בפני המשתמש שהקפה מוכן ושאפשר לקום מהספה.

בקוואלקום הסבירו שהפלא הטכנולוגי מתאפשר בזכות חיבור אלחוטי לשבב ה-Atheros 4100 שלה. בעזרת טכנולוגיות המציאות הרבודה Vuforia, נפנוף במצלמת הסמארטפון או הטאבלט מול מכונת הקפה יגרום לזיהויו על ידי המכונה, ואז יוצג על המכשיר מסך שליטה, שבו אפשר לבחור בדיוק את סוגו של המשקה, חוזקו ועיתוי ההכנה הרצוי.

למרבה הצער, מכונות הקפה האלחוטית היא רק הדגמה שהכינה החברה, כדי להראות מה אפשר לעשות עם כמה חפצים רגילים ויומיומיים בעזרת שבבי Wi-Fi והמכשירים המחוברים שכולנו נושאים בכיסינו. בביתן של קוואלקום טרחו לספר, שפטנט הנוחות הזה נבנה על פלטפורמת Alljoyn בקוד פתוח, שקוואלקום תשיק עם מגוון שבבים מאוחר יותר השנה.

נראה שעד שמישהו ירים את הכפפה ויתחיל לשווק את הטכנולוגיה הזו, נאלץ להמשיך לקום ולהפעיל את מכונות הקפה שלנו בעצמנו…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים