מסתמן: עלות קישור הגומלין לטלפון קווי תוזל ב-70%

משרד התקשורת החליט להוזיל את המחיר מ-3.5 אגורות ל-1.04 אגורות ● על פי המשרד, ההוזלה תתרום רבות לתחרות בתחום הטלפוניה הקווית בישראל ולהוזלת מחירי סל שירותי התקשורת לציבור ● ההחלטה הסופית תתקבל לאחר שימוע שייערך לספקיות התקשורת הקווית

חדשות טובות למשתמשי הטלפונים הקוויים: משרד התקשורת עתיד להפחית בכ-70% את תעריף הקש"ג הנייח (עלות הקישור לשיחה לטלפון קווי) מ-3.5 אגורות בממוצע ל-1.04 אגורות. על פי המשרד, התעריף יחול על כל הרשתות הנייחות בישראל. ההחלטה הסופית תתקבל לאחר שימוע אותו עורך המשרד לספקיות התקשורת, שיכולות להגיב על המהלך בתוך 60 יום.

ממשרד התקשורת נמסר, כי הוזלת תעריף השלמת שיחה מבוסס עלות תתרום רבות לתחרות בתחום הטלפוניה הקווית בישראל ולהוזלת מחירי סל שירותי התקשורת לציבור. כמו כן, הוא ישפר את היכולת התחרותית של מפעילים קטנים וחדשים ויביא לעלייה ברווחת הצרכנים, בדומה למהלך שנקט המשרד בענף הסלולר. כזכור, הפחתת דמי הקישוריות בענף הסלולר הייתה הסנונית הראשונה בתהליך הפחתת המחירים ופיתוח התחרות בשוק זה.

ההודעה של המשרד באה בתום בדיקה מעמיקה שנערכה בשנה וחצי האחרונה על ידי צוות מקצועי במשרד התקשורת, בליווי חברת ייעוץ בינלאומית, שסייעה למשרד לבנות מודל עלויות לרשת נייחת. פרט לשינוי תעריף קישור הגומלין, מודל זה ישמש את המשרד לבדיקת עלויות של שירותים סיטונאיים שיוצעו, בהתאם למדיניות שר התקשורת, משה כחלון. המודל מבוסס, בין היתר, על נתונים שהתקבלו מהמפעילים בישראל. בעת בניית המודל הסתמכה חברת הייעוץ על עקרונות שמקובלים במדינות שונות בנות השוואה באירופה. בנוסף, נעזר המשרד בשירותיו של הכלכלן הבכיר, פרופ' ראובן גרונאו, בין היתר לצורך התאמת המודל לרגולציה הקיימת בארץ.

המחיר אליו מבקש המשרד להפחית את עלות קישור הגומלין לטלפון קווי – 1.04 אגורות – משקף את העלות הכרוכה באספקת שירות דקות התנועה בלבד, ללא התחשבות בעלויות הקבועות של אספקת קווי טלפון וללא תוספת של העמסות כלשהן, כפי שהיה בעבר.

לדברי המשרד, "התגבשות קבוצות תקשורת בשוק, המציעות שירותים נייחים וניידים, תאפשר להן, להציע לצרכן חבילות 'הכול כלול' אטרקטיביות. זאת, בשל העובדה שהוצאות חברות הסלולר בגין שיחה מטלפון נייד לטלפון נייח תפחת לאגורה אחת בלבד, בסכום העולה על 'אובדן ההכנסות' בתחום הנייח".

אירועים קרובים