בראשונה מאז היווסדה: לשכת מנתחי המערכות פועלת לשינוי התקנון כדי לגייס בעלי תפקידים נוספים ב-IT

"בפעם הראשונה מזה שנים רבות, יש לנו כוונה להיענות לדרישות להרחיב את הגדרת הזכאים לחברות בלשכה", אמר שי קוקוי, יושב ראש הלשכה, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "בכך נאפשר למעגלים רחבים יותר של מקצועני טכנולוגיות המידע והתקשוב להצטרף לשורותיה" ● הנושא יועלה בראשונה בכנס השנתי של הלשכה, שיעמוד השנה בסימן רוחות של חדשנות

לשכת מנתחי המערכות החליטה להרחיב את שורותיה והיא מתכוונת לשנות את תקנון הלשכה, שמגדיר מיהם הזכאים לחברות בה, בפעם הראשונה מאז הקמתה – כך אמר שי קוקוי, יושב ראש הלשכה ומנמ"ר מינהל החינוך ההתיישבותי, לאנשים ומחשבים.

לדבריו, "הלשכה עומדת בפתחה של דרך חדשה וההנהלה כבר החלה במימושה של אסטרטגיה חדשה שתאפשר את יישומה האפקטיבי. אחד המאפיינים הבולטים של האסטרטגיה החדשה הוא שבפעם הראשונה מזה שנים רבות, יש לנו כוונה להיענות לדרישות להרחיב את הגדרת הזכאים לחברות בלשכה. בכך נאפשר למעגלים רחבים יותר של מקצועני טכנולוגיות המידע והתקשוב להצטרף לשורותיה". הנושא יועלה בראשונה בכנס השנתי של הלשכה, שיעמוד השנה בסימן רוחות של חדשנות.

קוקוי אמר, כי הלשכה כבר החלה בביצוע השינויים הארגוניים והמשפטיים המתחייבים מכך במוסדות שלה וכי שינוי זה יושלם בשנה הקרובה. עם זאת, לדבריו, חשוב מאוד שכבר בכנס הקרוב יעבור המסר לפיו "אנחנו רוצים להיות בית מקצועי, ארגוני וחברתי חם לכל קהיליית מקצועני טכנולוגיות המידע והתקשוב". הוא העריך "שהדיונים בנושא שינוי התקנון יתקיימו במוסדות הלשכה, בדיוני הוועדות המקצועיות, ההנהלה והנשיאות, ובשנה הבאה יובאו לאישור האסיפה הכללית".

לשכת מנתחי המערכות מתכוונת לאפשר רמות שונות של חברויות לקהלים שונים, כגון: סטודנטים, מתמחים, מקצוענים ועמיתים. "בכוונתנו להרחיב, לגוון ולהצעיר את השורות של הלשכה, וגם את הנהגתה", אמר קוקוי. "אנחנו רוצים לעודד את חברינו הצעירים להיות משפיעים ומשמעותיים יותר בהובלת הלשכה ובעיצוב דרכה, ובכלל – לאפשר ולעודד הזרמת דם חדש ללשכה. התקנון שלנו מעודד וכופה רענון מתמיד של המוסדות, בכך שהוא מחייב תקופות צינון בין קדנציות של כל בעלי התפקידים במוסדות הלשכה. הוא גם מאפשר כניסה, ביטוי והשפעה לאנשים חדשים".

עוד ציין קוקוי, כי "במישור הציבורי, הלשכה מתכוונת להרחיב את הפעילות לטובת קידום המעמד המקצועי של תעשיית התקשוב והמידע, לטפל בנושאי האתיקה והרגולציה. נפעל לחיזוק מעמדן ולהכרה בחשיבותן של חברות הטכנולוגיה העילית והמקצוענים שבה ונמשיך לחתור להכרה לאומית ומשפטית בתעשיית התקשוב כמנוף לצמיחה כלכלית וכתעשייה מועדפת בישראל".

"החדשנות ממחישה את האסטרטגיה שלנו"
קוקוי הסביר מדוע בחרה הלשכה את החדשנות כנושא המרכזי של הכנס שלה השנה. לדבריו, "מדובר בהמחשה והצהרת כוונות לגבי האסטרטגיה החדשה שלנו, שמכירה בחדשנות הטכנולוגית כפרמטר מרכזי וכמורה דרך לדרכם המקצועית של הלשכה וחבריה. זאת גם הסיבה שבחרנו באנשים ומחשבים, החברה המובילה בתחום הפקות כנסים ואירועים שכאלה, להפקת הכנס השנתי המיוחד והחדשני של הלשכה לשנת 2013".

מסר נוסף שהלשכה תעביר למשתתפיה בכנס עוסק בתמורה שיש לחבריה מחברותם. "זה נושא שאנחנו תמיד נשאלים עליו, ובצדק", אמר קוקוי. הוא ציין ש-"בכוונתנו לייצר מסגרות מקצועיות נוספות שיעניקו מספר תמורות לחבר, למשל – להקים מסגרות לקבוצות עניין מקצועיות שונות, ליצור תשתית לפעילויות חברתיות מגוונות ולגבש שורה ארוכה של קורסים ברמה גבוהה ביותר ובתעריפים מוזלים, שיחסכו לחברים כסף רב ויעשירו את הידע המקצועי שלהם. כל זאת בנוסף לרשימת הטבות חומריות ועסקיות לחברי הלשכה, שנמצאת כעת בהקמה ובהתגבשות".

באשר לשאלת מעמדו של מנתח המערכות, שעולה בכל כנס, אמר קוקוי ש-"מנתח המערכות הוא האיש שמתרגם את התהליכים העסקיים למערכות ממוחשבות. חלק ממנתחי המערכות מכהנים בתפקידים בכירים, אבל הם עדיין האנשים היחידים שמסוגלים לחבר בין התהליכים העסקיים לבין הטכנולוגיה. הם אדריכלי המיחשוב. תפקידם בארגון ובכל מחזור החיים של מערכות המידע והמערכות הממוחשבות ממשיך להיות קריטי, גם אם הוא משנה תדיר את פניו, כליו ואפילו תוצריו. כשם שלא תיתכן הקמת בית או גשר ללא מתכנן או אדריכל, כך לא תיתכן מערכת מידע ממוחשבת ללא מנתח מערכות".

מתעניינים בנושא? הירשמו לכנס השנתי של לשכת מנתחי מערכות המידע, בהפקת אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים