תוכן שיווקי

לקראת אירוע | שיחה עם יחיאל גפנר, חבר נשיאות וחבר הנהלת הלשכה

לקראת הכנס השנתי של לשכת מנתחי מערכות המידע בישראל, יום ב', 11.3.13

03/03/2013 12:37

מה הרקע המקצועי שלך ותפקידך בלשכה?
אני איש מחשוב מזה עשרות שנים בתחומי ניתוח מערכות, תחומים עסקיים וניהול. מקומות עבודה מרכזיים בהם עבדתי בעבר הן החברות נ.סי.ר, אדאנת, טנדם, סאפיינס ו-SCP. מזה שמונה שנים אני ראש אגף מחשוב בשירותי בריאות כללית. בלשכת מנתחי מערכות, אני חבר נשיאות וחבר הנהלת הלשכה.

הכנס השנה הוא בסימן של חידושים. מהם החידושים המרכזיים בעולם ה-IT ואיך יבואו לביטוי בכנס ובהרצאתך?
החידושים העיקריים הם:
–    המחשוב הנייד, ובעיקר הסמארטפון, כציוד קצה לעולם מערכות המידע והקישוריות.
–    ה- Big Data – לאו דווקא במשמעות הרגילה של כמות מידע, אלא בעיקר כהתפתחות טכנולוגית של הדרך לתחקור מידע מובנה ובלתי מובנה שמקורו פנימי בארגון כמו גם מידע מרשתות חברתיות ומקורות חיצוניים אחרים.
–    ממשקי המשתמש. ממשקים טבעיים יותר בין משתמש למכונה יהיו הדבר הבא. זו מהפכה שהוביל אותה האייפון והיא צפויה להתרחב ליכולות משופרות של זיהוי תנועה וקול.
–    אינטגרציה של מידע תפעולי – היכולת לייצר אינטגרציה של מידע ממקורות שונים, כשבעולם התוכן שלי מדובר בעיקר במידע קליני.

בכנס אדבר גם על תופעת הענן, והמידה המוגבלת של התאמת טכנולוגיה זו לארגונים גדולים.

מה תפקידו של מנתח המערכות כיום ואיך הוא משתלב במענה לאתגרי ה-IT?
מהות תפקוד מנתח המערכות לא השתנתה במהלך שנות דור – ואני בהחלט רואה את הצד החיובי בהגדרה יציבה זו. ניתוח המערכות הוא אחד המקצועות הבודדים שנשאר במהותו כפי שהיה, ורק האמצעים שעומדים לרשותו למתן פתרונות מתקדמים ומשודרגים כל הזמן.
התפקיד כולל איתור צורך, הבנת צורך, ניתוח הפתרון המתאים למתן מענה, הגדרתו ואפיונו. אלה נשארו בכל השנים ובכל גלגולי הענף לאורך השנים – מלשכת השירות עד המובייל והסלולר.

מה תפקידה של לשכת מנתחי מערכות בעידן החדש, אילו שינויים היא צריכה לעבור ואיך היא נערכת לכך?
אני רואה את לשכת מנתחי מערכות כהתאגדות מקצועית שמטרתה גם להנחיל ולמסד ידע, גם לתת במה לתאוריות ולכלים חדשים הקשורים למקצוע, גם להיות תשתית לקשר בינאישי בין מנתחי מערכות והעברת ידע ביניהם, וגם לייצג את צרכי עולם התקשוב מול מוסדות ורשויות.

אין ספק כי הלשכה צריכה לעבור שינוי. שינוי הוא טוב ומרענן, והוא קטליזטור לחשיבה ועשייה חדשה. לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל הולכת בדרך זאת, עם חשיבה ופעולה מתוך רציונל של העדפת חדשנות.

לרישום לכנס: מחלקת האירועים של אנשים ומחשבים, טל. 03-7330777 | אתר הכנס

אירועים קרובים