Salesforce: ההפסד הנקי השנתי זינק פי 24; ברבעון האחרון הוא גדל פי חמישה
החברה רשמה בשנה הכספית האחרונה הפסד נקי של 270 מיליון דולרים וברבעון האחרון - של 21 מיליון ● ההכנסות השנתיות של Salesforce זינקו ב-35% ליותר משלושה מיליארד דולרים והרבעוניות עלו ב-32% ל-835 מיליון ● העליות הבולטות בהפסדים נבעו בעיקר מהסעיף המימוני, בו נרשמה ירידה בהכנסות לעומת עלייה חדה בהוצאות
זינוק בהפסד הנקי של Salesforce: מהתוצאות שפרסמה החברה עולה, כי הוא טיפס בשנה הכספית 2013 כמעט פי 24 וברבעון האחרון שלה הוא גדל פי יותר מחמישה. ההכנסות, לעומת זאת, עלו בכל אחת משתי התקופות ביותר מ-30%.
על פי הדו"חות, Salesforce רשמה במהלך השנה הפסד נקי של 270.45 מיליון דולרים – פי 23.77 מאשר בשנה הכספית 2012, אז הגיע ההפסד הנקי שלה ל-11.57 מיליון. ברבעון האחרון של השנה זינק ההפסד הנקי של החברה ב-411.13% ל-20.84 מיליון דולרים לעומת 4.08 מיליון ברבעון המקביל בשנה הכספית 2012. ההפסד הנקי למנייה עלה ב-366.67% ל-0.14 דולרים בהשוואה ל-0.03 דולרים.
החברה הציגה הכנסות שנתיות של 3.05 מיליארד דולרים אל מול 2.27 מיליארד – עלייה של 34.58%. ברבעון האחרון של השנה גדלו ההכנסות ב-32.09% ל-834.68 מיליון דולרים לעומת 631.91 מיליון. מתוכן, ההכנסות ממכירת מינויים ושירותי תמיכה טיפסו ב-32.18% ל-785.5 מיליון דולרים בהשוואה ל-594.27 מיליון וההכנסות ממכירת שירותים מקצועיים גדלו ב-30.66% ועמדו על 49.19 מיליון דולרים אל מול 37.64 מיליון.
בדומה לחברות רבות, גם ב-Salesforce הביא המאמץ להגדיל את ההכנסות לעלייה גם בהוצאות הכלליות. אלה צמחו בשנה הכספית ב-33.73% ועמדו על 3.16 מיליארד דולרים לעומת 2.3 מיליארד.
הגידול החד בהפסד הנקי של החברה נבע בעיקר מהעלייה התלולה בהוצאות המימון לעומת הירידה בהכנסות בסעיף זה, הן בשנה הכספית כולה והן ברבעון האחרון שלה. בעוד שהכנסות המימון של Salesforce פחתו בשנה הכספית ב-15.92% ל-19.56 מיליון דולרים בהשוואה ל-23.27 מיליון, הוצאות המימון צמחו ב-70.45% ועמדו על 36.65 מיליון דולרים אל מול 21.5 מיליון. בחישוב רבעוני ירדו הכנסות המימון של החברה ב-18.59% ל-4.04 מיליון דולרים אל מול 4.97 מיליון, בעוד הוצאות המימון שלה זינקו ב-51.51% ל-9.28 מיליון דולרים לעומת 6.12 מיליון.
עוד עולה מהדו"חות, כי ההפסד התפעולי השנתי של החברה צמח ב-215.6% ל-110.71 מיליון דולרים לעומת 38.09 מיליון. ברבעון האחרון שלה הוא עלה בשיעור גבוה יותר – 226.3% – ועמד על 20.81 מיליון דולרים בהשוואה ל-6.38 מיליון. הסיבה לעלייה התלולה בהפסד הנקי נעוצה בגידול בהוצאות הכלליות הרבעוניות. אלה צמחו ב-34.02% ל-855.49 מיליון דולרים אל מול 638.29 מיליון.
ההוצאות הגולמיות של Salesforce גדלו ברבעון האחרון של השנה הכספית 2013 ב-34.48% ועמדו על 183.36 מיליון דולרים לעומת 136.35 מיליון. הרווח הגולמי שלה צמח ב-31.43% והגיע ל-651.32 מיליון דולרים בהשוואה ל-495.57 מיליון. הרווח הגולמי השולי עמד על 78.03% אל מול 78.42%.
מארק בניוף, יושב ראש ומנכ"ל החברה, הסתכל על חצי הכוס המלאה ואמר, כי "היה לנו סיום מדהים לשנה הכספית, שכן הגדלנו את ההכנסות ליותר משלושה מיליארד דולר. אנחנו אחת מ-10 חברות המיחשוב עם קצב הגידול המהיר ביותר בעולם".
תגובות
(0)