יבמ העלתה את יעד ההכנסות שלה מ-Big Data וניתוח צופה פני עתיד מ-16 ל-20 מיליארד דולרים ב-2015

העסקים בעולם הניתוח צופה פני העתיד הם בין יוזמות הצמיחה האסטרטגיות של החברה, לצד מיחשוב ענן, מיזם עולם חכם יותר וצמיחה בשווקים מתעוררים - כך אמרה ג'יני רומטי, מנכ"לית החברה ● היא התוותה שלושה כיוונים אסטרטגיים עבור הענק הכחול: האחד הוא המשך המעבר מחומרה לתוכנה ולשירותי IT בעלי ערך מוסף, מיחשוב חכם והליכה לעבר סוגים חדשים של לקוחות - לא רק מנמ"רים

יבמ (IBM) העלתה את יעד ההכנסות שלה מ-Big Data ו-Analytics (ניתוח צופה פני עתיד) מ-16 ל-20 מיליארד דולרים ב-2015

בתדרוך המשקיעים השנתי של החברה אמרה ג'יני רומטי, מנכ"לית, נשיאת ויושבת ראש הענק הכחול, כי העסקים בעולם הניתוח צופה פני העתיד הם בין יוזמות הצמיחה האסטרטגיות של החברה. זאת, לצד מיחשוב ענן, מיזם עולם חכם יותר וצמיחה בשווקים מתעוררים.

בתדרוך התוותה רומטי שלושה כיוונים אסטרטגיים עבור הענק הכחול: האחד הוא המשך המעבר לתחומים בעלי רווח שולי גבוה, משמע – מעבר מחומרה לתוכנה ולשירותי IT בעלי ערך מוסף. זאת, לצד קבלת יכולות IT חדשות באמצעות רכישות, היפטרות מנכסים לא אסטרטגיים ומיקוד במו"פ וביוזמות צמיחה כמו ניתוח צופה פני עתיד ו-Big Data. לדברי רומטי, עריכת עסקים אלה תתקיים בשווקים מפותחים ומתעוררים כאחד, הן בקרב לקוחות קיימים והן בקרב חדשים. היא הסבירה, כי המטרה בכך היא לחזק ולהמציא מחדש את עסקי הליבה של החברה, תוך המשך ייצור המימון של השינוי האמור.

הכיוון האסטרטגי השני של יבמ הוא מיחשוב חכם. מגמה זו מונעת מכמה מגמות על בעולם המיחשוב: גידול בנתונים וטיפול בנתונים רחבי היקף, מיחשוב נייד, מדיה חברתית וטכנולוגיות מיחשוב ענן. על פי רומטי, כל אלה נדרשים לפעול על בסיס פלטפורמות מוגדרות תוכנה ופתוחות.

המיקוד האסטרטגי השלישי אותו ציינה רומטי הוא הליכה לעבר סוגים חדשים של לקוחות. אם בעבר היעד היה המנמ"ר, אמרה, כיום פונה החברה גם אל מנהלי שיווק, מנהלי מכירות של מוצרים בארגונים, מנהלי רכש, מנהלי משאבי אנוש, סמנכ"לים נוספים בארגון וכן ראשי ערים.

מאז 2010 רכש הענק הכחול 35 חברות בסכום מצטבר של 12 מיליארד דולרים. במקביל, בעשור הקודם הוא נפטר משלל נכסים אותם הגדיר כלא אסטרטגיים, דוגמת קבוצת המיחשוב האישי, חטיבת מערכות ההדפסה וקופות רושמות לרשתות קמעונאיות.

יתר על כן, ליבמ יש היסטוריה ארוכה של ערבוב תחומי המו"פ עם ההיבטים העסקיים שלה. כיום, 60% מהחוקרים של החברה עוסקים בתחומים התומכים ביוזמות הצמיחה המרכזיות, כגון 400 מתמטיקאים שמפתחים אלגוריתמים לניתוח עסקי צופה פני עתיד.

בינתיים, מיזם עולם חכם יותר מצוי בגידול מתמיד. בתוכו נמצאים מיזמי ערים חכמות ומסחר חכם. כמו כן, יבמ מתמקדת בעסקים מבוססים רשתות חברתיות פנים ארגוניות ובמדיה חברתית.

מבין 285 הסניפים החדשים של הענק הכחול שנפתחו בשנה החולפת, 144 היו בשווקים צומחים. החברה רואה את הצמיחה הרווחית בארצות אלה בשל מתן פתרונות לתחבורה חכמה, ופתרונות לעולם הפיננסי.

עוד מסרה רומטי בתדרוך, כי יבמ הגדילה בשלוש השנים האחרונות את מצבת כוח האדם שלה העוסקת בניתוח צופה פני עתיד ב-8,100 עובדים. כמו כן, היא גייסה בתקופה זו 9,500 אנשי מכירות לטובת תחומים כמו בריאות, אנרגיה, תקשורת, בנקאות, לצד 5,000 יועצים חדשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים