אנשי אנונימוס מתקיפים חברות בוול-סטריט; טוענים: פרצנו לשרת של בנק אוף אמריקה בתל אביב

חברי הקבוצה איימו, כי יתקפו בנקים ושירותים פיננסיים, על רקע תרומתן המכרעת של החברות המותקפות למשבר המשכנתאות, התאבדותו של ארון שוורץ, ממייסדי הרשת החברתית רדיט וממפתחי ה-RSS, ו-"שאר המעללים של חברות בוול-סטריט" ● ואמנם, על פי הקבוצה, אחד ההאקרים שלה פרץ לשרת מאובטח של בנק אוף אמריקה שממוקם בתל אביב ודלה ממנו נתונים רבים

אחרי שחברות וגופי ממשל רבים ברחבי העולם חוו מתקפות של אנונימוס (Anonymous) הודיעה קבוצת ההאקרים, כי הכריזה מלחמה על עסקי שירותים פיננסיים ובנקים שנסחרים בוול-סטריט, ובראשם על המנכ"לים שלהם. ואמנם, לפי הקבוצה, ביום ד' האחרון ביצעו אנשיה מתקפה על שרת של בנק אוף אמריקה (Bank Of America) שממוקם בתל אביב.

קבוצת ההאקרים ה-האקטיביסטית הודיעה בסוף השבוע על סדרת המתקפות ומסרה, כי היא מבוצעת על רקע תרומתן המכרעת של החברות המותקפות למשבר המשכנתאות, התאבדותו של ארון שוורץ, ממייסדי הרשת החברתית רדיט (Reddit) וממפתחי ה-RSS, ו-"שאר המעללים של חברות בוול-סטריט".

"חובה על כל חבר באנונימוס, על כל האקר, להיות בסולידריות עם תנועת 'לכבוש את וול-סטריט' ולשחרר (לגנוב ולפרסם – י.ה.) כל מסמך שאפשר על המנכ"לים וכלל המנהלים של AIG, גולדמן זאקס (Goldman Sachs), וויילס פארגו (Wells Fargo), צ'ייס (Chase), מריל לינץ' (Meryl Lynch) וכל ארגון פיננסי אחר שאשם במצב. צריך לשחרר ולהפוך לציבורי את כל המידע האישי האפשרי על האנשים האלה, צריך להפיץ אותו במרחבי האינטרנט עד כמה שניתן. לאנשים שאיבדו את בתיהם וחייהם נהרסו מגיע לדעת מי אחראי לכך".

ההצהרה החדשה מאנונימוס באה לאחר שורה של פשיטות רגל רחבות היקף, שהן תוצאה מאוחרת של משבר המשכנתאות, פרסומים בדבר בונוסים של מנהלי בנקים וארגונים פיננסיים, והטיפול הלקוי, שלדברי הארגון הביא להתאבדותו של אהרון שוורץ.

AnoIA, שמכונה זרוע המודיעין של אנונימוס, פרסמה ביום ד' קובץ בן 14 ג'יגה-בייט של נתונים שנגנבו מבנק אוף אמריקה, בלומברג (Bloomberg), תומסון-רויטרס (Thomson Reuters) וחברות נוספות.

על פי אנונימוס, "עיון בנתונים אלה מעיד שבנק אוף אמריקה, כמו גורמים אחרים, אספו מידע על חברי אנונימוס ופעילים חברתיים נוספים, מפלטפורמות שונות, ובכלל זה מהמדיה החברתית ומצ'אטים. מצאנו מיילים בין בנק אוף אמריקה לקבלן משנה שנשכר כדי לפקח ולנטר את  אנונימוס, תוכנה לניתוח טקסטים וקוד מקור של מה שנראה כתוכנות של הבנק".

הנתונים והקבצים שנלקחו ופורסמו נגנבו, כך טוענים חברי הקבוצה, משרת מאובטח הממוקם בתל אביב. "המקור שניפק את הנתונים הגנובים אישר, כי פרץ וגנב אותם בעצמו, ולא רכש אותם ברשת", מסרו.

בנק אוף אמריקה אישר, כי הנתונים שפורסמו, לרבות הודעות דואר אלקטרוני, נגנבו ממנו, אבל האשים באי היכולת למנוע את דליפתם באחד מקבלני המשנה שלו.

פעילים כלכליים-חברתיים לא שמחו לגלות שבנק אוף אמריקה ריגל אחר חברי אנונימוס וחברי "לכבוש את וול-סטריט". בהודעה שפרסמו בטוויטר (Twitter) כתבו הפעילים לאנשי הבנק: "אנחנו תוהים אם הייתם מייעצים איך להעסיק בריונים מפחידים יוצאי צבא כדי שירגלו אחרי אזרחים פרטיים. אגב, השירותים הללו יקרים?".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים