SingTel ואמדוקס יקימו בארץ מרכז לאיתור ואימוץ טכנולוגיות ישראליות

במסגרת פעילות המרכז החדש, יבחנו צוותים משותפים של אמדוקס וסינגפור טלקום חברות ישראליות שמפתחות טכנולוגיות חדשניות בתחום הטלקום, התשתיות, מערכות הליבה וה-IT ● בשלב הראשון תתמקד SingTel בזיהוי קול ופנים ובטכנולוגיות המאפשרות פעילות יעילה וחלקה יותר של רשתות סלולר ו-Wi-Fi ● אלן לו, מנכ"ל חטיבת הדיגיטל, סינגפור טלקום: "אנו פועלים להפיכת רעיונות למציאות - ובסופו של דבר למוצר מסחרי עבור לקוחותינו" ● אלי גלמן, מנכ"ל אמדוקס: "אנחנו לא שוכחים שגם אנחנו היינו פעם סטארט-אפ"

אלי גלמן, נשיא ומנכ"ל אמדוקס

ענקית הטלקום האסייתית סינגפור טלקום (SingTel) ואמדוקס (Amdocs) הישראלית, יקימו בארץ מרכז מו"פ משותף, לאיתור ואימוץ של טכנולוגיות ישראליות. סינגפור טלקום מהווה את אחד הלקוחות האסטרטגיים של אמדוקס, לאור העובדה שמדובר בקבוצת התקשורת הגדולה ביותר באסיה, המשרתת למעלה מ-460 מיליון לקוחות סלולר. זהו שיתוף הפעולה הראשון מסוגו של חברת סלולר אסייתית בישראל, והוא נועד להוות שער כניסה עבור סטארט-אפים ישראליים המחפשים דרכים לחדור לשווקים הללו.

את ההכרזה על הקמת המרכז מסרו החברות במסיבת עיתונאים שערכו הבוקר (א') במשרדי אמדוקס ברעננה, בהשתתפות אלי גלמן – מנכ"ל אמדוקס, ואלן לו – מנכ"ל חטיבת הדיגיטל של סיגנפור טלקום, שהוביל משלחת של בכירי החברה לארץ, על מנת להניע את הקמת מרכז המו"פ. במסגרת ההסכם בין השתיים, תעניק אמדוקס לענקית התקשורת הסינגפורית את התשתית הפיסית והגישה לשוק הישראלי. במסגרת פעילות המרכז החדש, יבחנו צוותים משותפים של אמדוקס וסינגפור טלקום חברות ישראליות שמפתחות טכנולוגיות חדשניות בתחום הטלקום, התשתיות, מערכות הליבה וה-IT. ההתמקדות של SingTel, נמסר, תהיה בשלב הראשון בתחומי זיהוי קול ופנים ובטכנולוגיות המאפשרות פעילות יעילה וחלקה יותר של רשתות סלולר ו-Wi-Fi.

בנוסף להקמת המרכז המשותף עם אמדוקס, תשקיע SingTel בישראל בשלושה תחומים עיקריים. התחום הראשון, הוא השקעות בחברות סטארט-אפ צעירות, שיאפשרו קידום של פיתוחים וטכנולוגיות שתואמות את התכניות העתידיות של SingTel. ההשקעות תעשנה באמצעות שיתופי פעולה עסקיים, או בהשקעה ישירה של הון. התחום השני, הוא בעבודה משותפת עם מוסדות אקדמיים ומכוני מחקר, באמצעות מימון מחקרים אוניברסיטאיים ופיתוח רעיונות שגובשו במרכזים אלו לידי שירותים שיוצעו על ידי SingTel במדינות בהן הקבוצה פועלת. התחום השלישי, הוא בשיתוף פעולה עם מפתחים ואנג'לים, לאיתור טכנולוגיות ורעיונות עסקיים מעניינים מישראל.

"התקציבים גמישים ויגדלו בהתאם לפתרונות שנאתר ונחליט להשקיע בהם". אלן לו, מנכ"ל חטיבת הדיגיטל, סינגפור טלקוםבספטמבר 2010 הקימה SingTel את Innov8 – קרן להשקעות הון סיכון, בהיקף התחלתי של 200 מיליון דולרים סינגפוריים (כ-161 מיליון דולרים אמריקניים). הקרן פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם מוקדי החדשנות, המפתחים, סוכנויות ממשלתיות ומרכזי מחקר ופיתוח, על מנת להביא את הטכנולוגיות והפתרונות החדשניים ביותר לשווקים בהם פועלת SingTel.

הענקית הסינגפורית מעסיקה למעלה מעשרים אלף עובדים ברחבי העולם. ל-SingTel הכנסות בסך 14.97 מיליארד דולרים, ורווח נקי לאחר מס של 3.17 מיליארד דולרים בשנה. יצוין, כי סינגפור טלקום כבר השקיעה בישראל, בחברת הפרסום הסלולרי אמובי – המפעילה מרכז מו"פ בישראל, לצד השקעות הון סיכון בשתי חברות ישראליות בתחום האינטרנט הסלולרי.

אלן לו, מנכ"ל חטיבת הדיגיטל של סינגפור טלקום, אמר במסיבת העיתונאים, כי הכניסה של החברה לישראל מהווה חלק מתוכנית אסטרטגית להגדלת ההשקעה במו"פ בשלושה מרכזים בעולם: סינגפור, ארצות הברית וישראל. "אנו פועלים במסגרת תוכנית בשם Life Labs, שנועדה להפוך רעיונות למציאות – ובסופו של דבר למוצר מסחרי עבור לקוחות הקבוצה ב-26 מדינות", הסביר. הוא הוסיף, כי היקף ההשקעה הכוללת של הקבוצה במיזמים הללו נאמד בכ-150 מיליון דולרים, אולם הדגיש כי "התקציבים גמישים ויגדלו בהתאם לפתרונות שנאתר ונחליט להשקיע בהם".

"מעולם לא חווינו תקופה כמו זו מבחינת מהירות השינויים הטכנולוגיים והמודלים העסקיים המשתנים", אמר לו. "על מנת להישאר בקדמת השוק, עלינו להשקיע באמצעים הדיגיטליים שיסייעו ללקוחותינו להכיר שירותים חדשים, לקבל יותר מידע, תוכן ובידור ולפעול באופן יעיל יותר".

אלי גלמן, מנכ"ל אמדוקס: "אנחנו מאמינים שמרכז הפיתוח והחדשנות שהשקנו היום מבטיח הזדמנות של win-win-win, שתטיב עם כל הצדדים המעורבים: קבוצת SingTel, אמדוקס וחברות הסטארט-אפ הישראליות".

אלי גלמן - מנכ"ל אמדוקס (מימין), ואלן לו - מנכ"ל חטיבת הדיגיטל של סינגפור טלקום, במסיבת העיתונאים ברעננה

בתשובה לשאלה שהופנתה אליו בנושא, השיב גלמן, כי בשלב זה לא ברור מה יהיה היקף גיוס כוח האדם למרכז החדש, והוא ייעשה בהתאם לפרויקטים ולפתרונות שיאותרו על ידי צוותי שתי החברות. "אנחנו לא שוכחים אף פעם שגם אנחנו היינו פעם סטארט-אפ, שהתחיל עם עשרים עובדים וכיום מעסיק עשרים אלף עובדים. לכן, אנחנו פועלים כל הזמן כדי לסייע לחברות הזנק. אנחנו בוחנים את הטכנולוגיות שלהן ומסייעים להן. חלקן עושות אקזיטים מצוינים, וזה בסדר גמור מבחינתנו".

גלמן הסביר, כי הפעילות המשותפת עם החברה הסינגפורית לא בהכרח תניב הכנסות ישירות לאמדוקס. "זו לא ליבת העסקים שלנו. אני לא קרן הון סיכון. תפקידי הוא לייצר ערך מוסף לבעלי המניות של אמדוקס, על ידי חיפוש אחר חדשנות מתמדת".

אמדוקס, ציין גלמן, לא פנתה לקבל סיוע ממשלתי להקמת מרכז המו"פ. "כחלק מהמדיניות המוצהרת שלנו, אנחנו לא משקיעים בעזרת כספי ממשלה. אנו משקיעים בהתאם לצרכים העסקיים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים