סקר: שיעור הנרשמות לקורסי היי-טק בישראל נמוך במיוחד; רק 5% ממשתתפי קורסי המנמ"רים הם נשים

הפערים הגדולים בין גברים לנשים בהיי-טק הישראלי נמשכים, גם במספר הנרשמים לקורסים בתחום – כך עולה מסקר שעשתה ג'ון ברייס ● רק 22% מהמתעניינים בלימודי מקצועות המיחשוב המרכזיים הם נשים ולמסלול להכשרת מהנדסי Real Time לא נרשמה ולו אישה אחת ● לעומת זאת, בקורסי גרפיקה ממוחשבת נרשם רוב נשי ובמסלול לקידום אתרים באינטרנט וניתוח מערכות מידע היה שיעור הנרשמים משני המינים זהה

הפערים בין גברים ונשים שלומדים מקצועות ההיי-טק ממשיכים להיות משמעותיים – כך עולה מסקר שערכה ג'ון ברייס מכללת היי-טק מקבוצת מטריקס לקראת יום האישה הבינלאומי, שיחול ביום ו' הקרוב. מהנתונים עולה, כי רק 22% מהנרשמים ללימודי מקצועות המיחשוב המרכזיים הם נשים. הפערים גדולים במיוחד במספר הלומדים בקורס הליבה המרכזי של ה-IT – קורס המנמ"רים – שם עומד שיעור הנשים על 5% ובמסלול להכשרת מהנדסי Real Time, ש-100% מהנרשמים אליו בשנה שעברה היו גברים, כלומר: אף לא אישה אחת למדה את הקורס.

הסקר נערך בקרב 1,000 מועמדים להכשרות שעורכות ג'ון ברייס ומכללת היי-טק. הוא כלל מועמדים למגוון קורסים בתחומי תשתיות IT, פיתוח ובדיקות תוכנה, קורסי BI, קידום אתרי אינטרנט ומדיה חברתית, Real Time, גרפיקה ו-Web Master, הכשרות בתחומי סאפ (SAP) ו-DBA וכן קורסי ניהול מתקדמים, כגון ניתוח מערכות מידע וקורס מנמ"רים.

על פי הממצאים, קורסים נוספים אליהם נרשמו פחות נשים מגברים היו פיתוח תוכנה ו-Web Master, בו עמד שיעור הנרשמות על 20% בלבד; בדיקות תוכנה ו-BI, ששיעור הנשים שהשתתפו בו עמד על 40%; וקורסי סאפ ו-DBA, ש-30% מהסטודנטים בו אשתקד היו סטודנטיות. לעומת זאת, התמונה ורודה יותר בקורסי קידום אתרים באינטרנט וניתוח מערכות מידע, שם הייתה התפלגות הרישום בין גברים לנשים זהה, ובקורסי גרפיקה ממוחשבת, בהם עלה מספר הנשים על זה של הגברים – 60% לעומת 40%.

זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה, אמר ש-"על אף שענף המחשבים וההיי-טק הוא ספינת הדגל של המשק הישראלי, לצערי, עדיין קיימים הפערים העצומים ברישום לקורסים בין נשים לגברים. נתונים אלו משתקפים לאורך השנים. אני מעריך שהדבר נובע מחשש שאינו נכון בהכרח, כי העבודה בתחום ההייטק מחייבת שעות עבודה מרובות סביב השעון ונסיעות לחו"ל". מנדל קרא למדינה ולמעסיקים "לבחון דרכים נוספות לקידום השתתפותן של נשים בהיי-טק".

יצוין, כי הנתונים של ג'ון ברייס דומים לאלה שעתידה לפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בהמשך השבוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים