דיווח: האיחוד האירופי יטיל קנס "משמעותי" על מיקרוסופט לאחר שלא אפשרה בחירה בין דפדפנים

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה, כי האיחוד יחליט עד סוף החודש על הטלת קנס על החברה, לאחר שלא הציגה לצרכנים מסך שבו הם יכולים לבחור בין דפדפני אינטרנט שונים, כפי שהתחייבה ● המקורות שעליהם התבססה הידיעה לא ידעו לציין באיזה סכום מדובר אך ציינו שהוא יהיה "משמעותי" ● עם זאת, נראה שזה לא יהיה הסכום המרבי הנקוב בחוק - תשעה מיליארד דולרים

מי הכוכב העולה בשוק הדפדפנים לנייד?

הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי תטיל על מיקרוסופט (Microsoft) קנס, בהחלטה שתתפרסם עד סוף החודש, משום שענקית התוכנה לא הציגה לצרכנים מסך שבו הם יכולים לבחור בין דפדפני אינטרנט שונים, כפי שהתחייבה בהסכם פשרה מ-2009 – כך פורסם בסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters), על פי מספר מקורות יודעי דבר. המקורות לא ידעו לנקוב בגובה הקנס אך ציינו שמדובר יהיה "בסכום משמעותי".

לא ניתן היה לקבל תגובה מדובר הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי, אנטואן קולומבאני. במיקרוסופט סירבו להגיב על הדיווח והפנו להודעות שפורסמו בחודשים יולי ואוקטובר 2012, בתגובה להחלטות של הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה.

בחודש יולי הודיע הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה, כי הוא פותח בחקירה חדשה נגד מיקרוסופט, לאחר שזו כבר נקנסה באירופה בסכום שיא של 2.5 מיליארד דולרים, משום שלא הציגה את מסך הבחירה, כפי שהתחייבה. בחברה מיהרו להתנצל וציינו שהמסך לא הוצג בשל "שגיאה טכנית" במערכת ההפעלה Windows 7 Service Pack 1, במשך תקופה של כשנה וחצי – בין פברואר 2011 ליולי 2012.

במסיבת עיתונאים שערך בחודש אוקטובר הודיע ג'ואקין אלמוניה, הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה, כי הוא מגיש כתב אישום נגד מיקרוסופט וכי בכוונתו לקנוס את החברה, משום ש-"יש להרתיע חברות מפני הפיתוי לא לקיים התחייבויות או להתרשל במילוי חובתן".

על אף שלא סביר להניח שהממונה יטיל על מיקרוסופט קנס בגובה המרבי שמאפשר החוק – תשעה מיליארד דולרים – הרי שאלמוניה ציין בקיץ האחרון, כי אין תקדים לאי העמידה של מיקרוסופט בהתחייבויותיה וכי יהיו לכך "השלכות חמורות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים