גוגל שכרה את גאי קוואסקי בניסיון להפיח חיים במוטורולה

ענקית החיפוש שכרה את שירותיו של קוואסקי, מראשוני העובדים של אפל, במטרה לעורר תחושה של "וואו" במוצרי המותג מוטורולה ● קוואסקי, שהיה אחראי, בין השאר, על השיווק של מחשבי מק המקוריים ב-1984, הוא עד היום אחד האנשים הבודדים בעולם שנושא בתואר "עמית אפל"

גוגל (Google), בניסיון להפיח חיים במותג מוטורולה (Motorola), שכרה כיועץ חיצוני את גאי קוואסאקי, מראשוני העובדים של אפל (Apple). קוואסקי אמור לחלץ את מוטורולה מהמצב שבו "מוצריה אינם מעוררים תחושה של וואו", אם להשתמש במילותיו של פטריק פיצ'ט – מנהל הכספים הראשי של גוגל, שהתבטא בוועידת הטכנולוגיה שערכה מורגן סטנלי (Morgan Stanley) ביום ה' האחרון. פיצ'ט הסביר, כי על מוטורולה להמשיך ולהשיק את המוצרים הקיימים בצנרת הפיתוח שלה, ורק לאחר מכן יושקו מוצרים תחת גוגל. כדי להגביר את הסיכויים של מוצרים אלה לעורר תחושה של "וואו", נשכר עתה קוואסקי, כאמור.

קוואסקי, שהיה אחראי, בין השאר, על השיווק של מחשבי מק (Mac) המקוריים, בשנת 1984, הוא עד היום אחד האנשים הבודדים בעולם שנושא בתואר "עמית אפל" (בדומה לסטיב ווזניאק). בעברו ייעץ לגבי עיצוב המוצרים, ממשק המשתמש, השיווק והמדיה החברתית – על פי הודעה שפורסמה בפייסבוק (Facebook). בימים אלו הוא משמש כמנהל חברת הון הסיכון Garage Technology Ventures בעמק הסיליקון.

יצוין, למרות ההצלחה של פלטפורמת אנדרואיד (Android), הרי שמי שקוצרת את הפירות כיום היא בעיקר סמסונג (Samsung) – בעוד שמותג מוטורולה של גוגל עצמה נותר בצל, עם ביצועים לא מבריקים. ההנחה המקובלת הייתה שגוגל גילתה עניין במוטורולה בעיקר בשל מערך הפטנטים העצום של יצרנית הטלפונים. ועדיין, החולשה של מוטורולה הכבידה על המאזן של ענקית האינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים