IDC: היקף מכירות הטלפונים החכמים יעלה השנה בפעם הראשונה על זה של הטלפונים ה-"רגילים"

בין הגורמים להתפתחות זו מצויים ירידת המחירים של הטלפונים החכמים, המשך הפיתוח של רשתות LTE מתקדמות מדור רביעי וגל חדש של טלפונים חכמים שמחירם מתאים גם לצרכנים בעלי הכנסות נמוכות ● סין תהיה גם השנה השוק הגדול ביותר של הטלפונים החכמים, בעוד שהודו תרשום את שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בהשוואה לשנה שעברה ● למרבית האמריקנים יש אמנם טלפונים חכמים, אולם היא עדיין המדינה השנייה בלבד בעולם בשוק זה

השנה יעלה בפעם הראשונה היקף המכירות של הטלפונים החכמים ברחבי העולם על זה של הטלפונים הרגילים (Feature phones) – כך עולה מדו"ח חדש שפרסמה חברת המחקר IDC. על פי החברה, בין הגורמים להתפתחות זו מצויים ירידת המחירים של הטלפונים החכמים, המשך הפיתוח של רשתות LTE מתקדמות מדור רביעי וגל חדש של טלפונים חכמים שמחירם מתאים גם לצרכנים בעלי הכנסות נמוכות.

חברת המחקר מצאה שהביקוש למכשירים מתקדמים, שכוללים, בין השאר, גישה לאינטרנט, צגי מגע בעלי אבחנה גבוהה וגישה לחנויות יישומים, מאפיין לא רק כלכלות בשלות דוגמת אלה של אירופה וארצות הברית אלא גם שווקים מתפתחים כמו סין והודו. סין, שעקפה בשנה שעברה את ארצות הברית והפכה לשוק הגדול בעולם של טלפונים חכמים, תוביל גם השנה, ואת הביקוש העתידי יזינו שווקים מתפתחים נוספים, שבהם גדל שיעורו של מעמד הביניים.

"אף על פי שאנחנו לא צופים שסין תמשיך להפגין את שיעור הצמיחה שהפגינה בשנתיים האחרונות בתחום הטלפונים החכמים, אין ספק שהשוק ימשיך לצמוח נוכח המחירים הנמוכים מאי פעם של הטלפונים החכמים והמעבר של המדינה לרשתות דור רביעי, שנמצא רק בראשיתו", כתבה מליסה צ'או, מנהלת מחקר בכירה לאזור מזרח אסיה ב-IDC. לדבריה, "על אף שהשוק הסיני מתחיל להבשיל, יש עדיין פוטנציאל עצום שלא נוצל בשווקים מתפתחים אחרים, דוגמת הודו, שם אנחנו צופים שעד 2017, פחות ממחצית מכלל הטלפונים שיימכרו יהיו טלפונים חכמים. בכל זאת, די יהיה במספר הטלפונים החכמים שיימכרו כדי להציב את השוק ההודי במקום השלישי בעולם".

ב-IDC צופים שבארצות הברית, קצב הצמיחה יהיה מתון יותר בשנים הקרובות, נוכח הרוויה בשוק, בו המשתמשים בטלפונים חכמים הם כבר הרוב. עם זאת, ארצות הברית נמצאת במקום השני בטבלת המכירות של הטלפונים החכמים בעולם – כאמור, אחרי סין.

אירועים קרובים