הבית הלבן בתגובה לעצומה: יש לאפשר למשתמשים לשחרר נעילה של טלפונים ניידים

הממשל האמריקני תומך בפעולות כדי לאפשר למשתמשים לעבור עם המכשיר שלהם לכל חברת סלולר שירצו - כך הגיב הבית הלבן לעצומה שפורסמה בנושא ● על פי הממשל, הוא "מסכים עם יותר מ-114 אלף החותמים על העצומה וסבורים שיש להתיר לצרכנים לשחרר נעילה של טלפונים סלולריים מבלי להסתכן בפלילים או בקנסות"

יש לאפשר למשתמשים לשחרר נעילה של טלפונים ניידים ולעבור עם המכשיר שלהם לכל חברת סלולר שירצו – נמסר אתמול (ב') מהבית הלבן, בתגובה לעצומה שפורסמה באתר האינטרנט whitehouse.gov וחתמו עליה יותר מ-100 אלף בני אדם – הרף שמחייב את הבית הלבן להתייחס לעצומה.

האיסור על שחרור נעילה של טלפונים נכנס לתוקף בארצות הברית ב-26 בינואר, לאחר שב-26 באוקטובר התקבל פסק דין של ספריית הקונגרס שנסמך על חוק זכויות היוצרים DMCA (ר"ת Digital Millennium Copyright Act) שקובע, כי "אסור לעקוף אמצעי טכנולוגי שמבקר בפועל את הגישה לעבודה שמוגנת על פי חוק זה". מכשיר נעול יכול לשמש רק לתקשורת באמצעות חברת הסלולר שממנה הוא נרכש.

בעצומה שהועלתה לרשת יומיים בלבד לפני כניסת האיסור לתוקף נכתב, כי "צרכנים ייאלצו לשלם דמי נדידה מופרזים כדי להתקשר במהלך נסיעות לחו"ל. האיסור פוגע בחופש הבחירה של הצרכנים ומפחית את שווי המכשירים המשומשים שעליהם שילמו הצרכנים מחיר מלא".

מארגני העצומה קראו לבית הלבן לסייע בביטול האיסור על שחרור נעילה של טלפונים ניידים, אפילו אם תקופת החוזה המקורי עם חברת הסלולר הסתיימה. הם אף קראו לבית הלבן לדרוש מספריית הקונגרס לחזור בה מפסק הדין ובמידה שניסיון זה לא יצלח, לחוקק חוק שיאסור לחלוטין על נעילה של מכשירים סלולריים.

בתגובה שפורסמה באתר האינטרנט של הבית הלבן כתב ר. דיוויד אדלמן, יועץ בכיר לאינטרנט, חדשנות ופרטיות לממשל הנשיא אובמה, כי "בבית הלבן מסכימים עם יותר מ-114 אלף החותמים על העצומה וסבורים שיש להתיר לצרכנים לשחרר נעילה של טלפונים סלולריים מבלי להסתכן בפלילים או בקנסות".

אדלמן הוסיף, כי "דברים אלה נכונים במיוחד לגבי מכשירים מיד שנייה או מכשירים שניתנו כמתנה, ומעוניינים להפעיל אותם בחברת הסלולר שנותנת את המענה הטוב ביותר לצרכים, גם אם זו אינה החברה המקורית שבה נרכש המכשיר. כל הצרכנים זכאים ליהנות מגמישות זו".

מספריית הקונגרס, שמופקדת בין השאר על קביעת כללים והחלטה על פטורים במסגרת החוק לשמירה על זכויות יוצרים בעידן הדיגיטלי (Digital Millennium Copyright Act), נמסר ביום ב', כי הדיון הציבורי בנושא יתרום לליבון הסוגיה וכי אין שום כוונה למנוע את הדיון לגבי מדיניות זו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים