דיווחים: רשויות המס בדנמרק תובעות ממיקרוסופט לשלם קרוב למיליארד דולרים

החיוב נוצר לאחר שמיקרוסופט ניסתה, על פי החשד, לחמוק מרשויות המס הדניות בעקבות רכישת חברת Navision בשנת 2002 ● מיקרוסופט מכרה את הזכויות על הקוד של הנרכשת לחברה בת באירלנד, שנמצאת בבעלות חברות מסונפות שרשומות באיי הבתולה ובברמודה ● טרם נמסרה תגובה ממיקרוסופט

רשויות המס בדנמרק תובעות ממיקרוסופט (Microsoft) לשלם סכום של קרוב למיליארד דולרים, במה שמסתמן כתיק המס הגדול ביותר בתולדות המדינה – כך עולה מידיעה שפורסמה בעיתון הדני DK. זאת, בעקבות הרכישה של החברה הדנית Navision, שמציעה תוכנה להנהלת חשבונות. החברה נרכשה על ידי מיקרוסופט בשנת 2002 תמורת סכום של 1.3 מיליארד דולרים והפכה לחטיבת Business Solutions של הענקית מרדמונד.

על פי רשויות המס בדנמרק, מיד לאחר הרכישה החלו במיקרוסופט לנסות למצוא דרכים לחמוק מחיובי המס הגבוהים הנהוגים במדינה. בידיעה דווח, כי במסגרת זו, מיקרוסופט מכרה את הזכויות על הקוד של Navision לחברה בת באירלנד, שנמצאת בבעלות של חברות מסונפות אחרות שרשומות באיי הבתולה ובברמודה. כך התאפשר למיקרוסופט להעביר את ההכנסות לקופת החברה, לייצא מדנמרק הכנסות בסכום של קרוב ל-11 מיליארד דולרים ולשלם סכומים פעוטים לרשויות המס במדינה הנורדית.

מבחינה טכנית, כל המהלכים האלה חוקיים, אם נעשו בצורה הולמת. אולם, ברשויות המס בדנמרק פתחו בחקירה וכעת סבורים שם, על פי מקור של DK, שהם יכולים להוכיח שמיקרוסופט מכרה את הזכויות לחברה הבת באירלנד במחיר נמוך בהרבה משווי השוק שלהן. בשל כך תובעות כעת רשויות המס של דנמרק ממיקרוסופט לשלם סכום של 980 מיליון דולרים, שכולל את חיובי המס בתוספת ריבית.

מיקרוסופט לא פרסמה עדיין תגובה בפרשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים